Gå til innhold

Livsfarlig å sykle...


Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

De har sånne vemmelige stramme bukser...menn på 40 og oppover skal ikke under noen omstendigheter bruke sykkelbukse/shorts!!

litt OT: det er jo konge når eldre menn bruker sånne... jeg selv er en flittig bruker, men jeg er jo bare barnet...

det er uansett tøffest med røde tights... er det noen som vet hvorfor?? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har sånne vemmelige stramme bukser...menn på 40 og oppover skal ikke under noen omstendigheter bruke sykkelbukse/shorts!!

litt OT: det er jo konge når eldre menn bruker sånne... jeg selv er en flittig bruker, men jeg er jo bare barnet...

det er uansett tøffest med røde tights... er det noen som vet hvorfor?? :D

øhhhh???... neppe stilig... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wææææææ sier jeg bare! FYSJ! ÆSJ! 1985-e30 GÅ Å LEGG DEG!! :P

:angry:

Nei, hvis dere på død å liv skal ha to-hjuling, kjøp dere en scooter med et lite effektanlegg så dere holder 60-grensa!

Forresten ikke fan av scootere å mopeder heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 - Syklister får holde seg på fortauet! *hater syklister som ligger i veien*

Syklister er pr def også kjøretøy så de er like mye i sin rett som bilister.

2 - De fleste syklistene som ligger på veien kjører uten lys eller refleks(noe som vist er ulovlig og blir bøtlagt..).

Lys foran og bak er påbudt etter mørkets frembrudd. Lys er også en selvfølge for alle biler. Refleks er ikke påbudt hvis egne lys er i bruk.

I dagslys foreligger ingen krav om lys/refleks.

3 - De eier ikke inteligens, de kjører som om de tror biler stopper på en femøring...

Hverken biler eller syklister stopper på en femøring. Idioter finner du både bak sykkelstyret og bak bilrattet.

4 - De har ikke forsikring, så uansett om du har skyld i en ulykke eller ikke så kommer du ikke særlig langt på ripene på panseret.

"Alle" har en eller annen form for ansvarsforsikring, skade på annen persons eiendom. Vanligvis via husforsikring e.l. Mindreårige har via sine foresatte.

5 - De sykler ALLTID så enormt seint! De kjører midt i veien og hopper opp og ned fra fortauer og inn i veibanen som det passer dem.

Syklister skal ikke ligge unødig i veien for annen trafikk, bilister skal ikke være til sjenanse for annen ferdsel heller. Ikke er det rimelig å forvente at syklister klarer å holde 60km/t i motvind...

6 - De ser teite ut...

De har sånne vemmelige stramme bukser...menn på 40 og oppover skal ikke under noen omstendigheter bruke sykkelbukse/shorts!!

Nå er jeg heldigvis langt sør for de 40 ;) Alt ser ikke like bra ut nei. Men for mange blir det funksjon over form.

7 - Sykkel er for gamle damer som skal til butikken og små unger som ikke får lov til å kjøre annet! Å DE SKAL HOLDE SEG PÅ FORTAUET!!!

:angry:

Se punkt1 - syklister er kjøretøy og i utgangspunktet ikke bruke fortau, dette er for fotgjengere. Sykkelsti derimot...

Elitiske holdninger er for uvitende wannabee's :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med syklister som ligger 2-5 i bredden?

Har mange ganger fått fingeren av syklister fordi jeg ikke har bremset ned og kjørt til siden, bare fordi de kommer mot meg og bruker av begge felta :evil:

Jævla idioter, og jo eldre syklistene er, jo verre blir de.

Normalt sett er det unge som sykler med vett, og er flinke med refleks og lys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haldor...regner med du er en av de der syklistene som ligger i veien å tror de er guds gave til veien :lol:

Men her snakkes det om at nå du ligger bak 2 syklister midt på hovedveien der fartsgrensa er 70 km/t og det er helt fint å greit fortau rett på siden av veien med null fotgjengere. Dette er de her idiotene på sykler som tror at de er så "sporty" at de er for gode til å ligge på fortauet.

Hvis de er per. definisjon regna som kjøretøy, da får vel faen meg hele gjengen av syklister ligge på veien da, å ikke røre seg opp på fortauet der de stakkars fotgjengerene går.

Å da skal jeg ut å kjøpe meg ny stor fanger i rent stål så jeg kan meie med meg et par idioter når jeg har dårlig tid.

Jeg hadde sykkel til jeg var 16. Å jeg klarte meg helt fint uten å sykle midt på hovedveien. Faktisk så var jeg redd for å sykle der...etter å ha sett forbikjøringer på syklister i veien der biler streifer de med en klaring på et par cm. og syklisten strever for å holde seg på veien!

Syklister i veibanen har et dødsønske!

Når jeg ble 16 fikk jeg meg moped, som seff bare gikk 45 km/t. Dette var også skummelt på veiene, så derfor gjor vi det vi kunne, vi blodtrimma driten slik at jeg kunne fint ligge på motorveien i 130.

Så, liker du ikke kø, så kjøp deg moped så lever du litt lenger, for en dag kommer det en buss som vil frem, å da vil du ikke havne under dekket.

kort sagt, skal du sykle, hold deg vekke fra veien, går ikke raskere på veien uansett! :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett så skal ikke syklene kjøre midt i veibanen!!! herregud, i Sandnes er det jo pokker meg laget eget sykkelfelt for disse morbide tullingene...

Og allikevel så MÅ de sykle ut midt i rundkjøringene,,....blir rett og slett fristet til å ta dem med døra :twisted: Men gjør det ikke i fare for å skade lakken :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haldor...regner med du er en av de der syklistene som ligger i veien å tror de er guds gave til veien :lol: kort sagt, skal du sykle, hold deg vekke fra veien, går ikke raskere på veien uansett! :angry:

Jeg sykler jeg, men er slett ingen gudegave. Tullete påstand. Jeg bruker både fortau, sykkelsti og vei alt ettersom hva som er mest hensiktmessig. Det er noe som heter balansegang/fleksibilitet, en tankegang du gir inntrykk av å være totalt blottet for ;). Men sånn blir det gjerne hvis en prøver å spille tøff hehe 8)

Kan nevne at fortau sjelden er særlig behagelig å sykle på når farten er over 40km/t. Siden få bilister (dårlig blandt syklister også) er særlig kjent med vikeregler ved sideveier o.l er det ofte sikrere å følge samme trasé som bilistene, med de samme vikeplikter. Raskere går det også, skal jeg love deg :)

Forresten, treningsutbyttet ved å kjøre el-bil er = 0 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden få bilister (dårlig blandt syklister også) er særlig kjent med vikeregler ved sideveier o.l er det ofte sikrere å følge samme trasé som bilistene, med de samme vikeplikter.

Det er jo faktisk dette som gjorde at tråden ble startet i det hele tatt. Jeg syklet fint på sykkelsti/fortau, og bilen som lå foran meg på veien bråsvingte rett over fortauet.. Hadde jeg syklet på veien hadde det nok ikke skjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haldor, det er jo du som sier at sykkel er regna som kjøretøy. Kjøretøy har ikke en dritt å gjøre på fortauet!

Spille tøff....vel...jeg slipper bare ut litt agresjon som har bygget seg opp gjennom et par år bak rattet. Personer som sykler burde gå gjennom et obligatorisk kjørekurs med teori og praksis om hvordan de skal forholde seg i trafikken, for makan til rar kjøring på en del syklister. Spesielt med tanke på at de har null beskyttelse mot en kolisjon med en bil. Det er som om jeg skulle prøvt å presse en militær stridsvogn av veien. Næææh, ville ikke gjort det jeg heller.

Dere syklister må bestemme dere, enten så holder dere syklene på fortauet konstant, eller så holder dere syklene på veien konstant. Det er den forbanna byttinga som irriterer meg.

Kom kjørene ned mot en skole her om dagen i forje uke, en syklist (med de standard sykkelbuksene å solbriller) lå å kjørte nedover på sia av meg på fortauet. Dette er jo positivt, fyren ligger på fortauet. Men da idioten finner på at fortauet ikke passa han helt, så vrenger han ut rett forran bilen min (uten engang å se til siden) så jeg må bråbremse å han bommer på bilen min med sikkert ikke mer enn 20 cm. Å han ser ikke tilbake engang! slike syklister er jeg drittlei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...