Gå til innhold

Livsfarlig å sykle...


Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

1 - Haldor, det er jo du som sier at sykkel er regna som kjøretøy. Kjøretøy har ikke en dritt å gjøre på fortauet!

2 - Spille tøff....vel...jeg slipper bare ut litt agresjon som har bygget seg opp gjennom et par år bak rattet.

3 - Dere syklister må bestemme dere, enten så holder dere syklene på fortauet konstant, eller så holder dere syklene på veien konstant. Det er den forbanna byttinga som irriterer meg.

4 - ... så vrenger han ut rett forran bilen min (uten engang å se til siden) så jeg må bråbremse å han bommer på bilen min med sikkert ikke mer enn 20 cm. Slike syklister er jeg drittlei.

1 - Riktig, mao syklisten har per definisjon mest på veien å gjøre. (Og/eller sykkelsti hvor dette finnes) Det må du som bilist forholde deg til. Du som bilist må jeg som syklist forholde meg til. Hverken du eller jeg har forkjørsrett.

2 - Ja, etter ett par år bak rattet så er du feilfri?

3 - Hvorfor det, hvis bilbanen er klar er det bare å bruke den. Hvis du ikke er der hvordan vil bytte mellom fortau/veibane angå deg? ;)

Og hvis bare synet av en syklist får det til å bygge seg opp aggresjon hos deg... get help.

4 - Som sagt tidligere, idioter finnes både på sykkel og i bil... Jeg forsvarer ikke idioter :)

Vet ikke om du legger merke til det men det er uforsvarligheten jeg argumenterer mot, ikke bil/sykkel/vei eller fortau. Aggressive syklister og bilister utgjør alle en fare. Bare synd at syklisten er den som får smellen uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

greit nok at syklisten får smellen, men det er som regel sjoføren så får skylden...

Jeg bugger ikke opp aggresjon hver gang jeg ser en syklist din fjomp, men det er i de tilfellene der syklistene oppfører seg og opptrer på en helt naiv måte.

Jeg er ikke feilfri på veien jeg heller nei, men jeg prøver så godt jeg kan å unngå å provosere, lage kø å ellers lage problemer i trafikken. Noe som flere av de syklistene jeg har kommet over tydeligvis ikke bryr seg om.

Var akkurat nå ute en tur i banken. Da jeg skal kjøre ut kommer det en fotgjengerovergang. Å der kommer en syklist(i stramme sykkelbukser og solbriller), han sykler rett inn i fotgjengerfeltet fra fortauet, og når han kommer til midten av fotgjengerfeltet svinger han rett ut i veien å fortsetter videre ned langs veien! Slik kjøring gjør meg skikkelig irritert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg må le av er alle de latterlige syklistene som skal ha de letteste og beste syklene, poenget burde jo være at du får litt motstand når man først skal ut å sykle. Så kjør på med sånn gammel DBS som veier et tonn og har TRE gir istede (billigere er den også), og for guds skyld bruk joggebukse eller noe istedenfor de sinnsykt perverst ekle kondomdraktene! BLÆÆSJ! (litt friksjon må dere syklistene der ute faen meg tåle ass, dere er vel ikke en gjeng med pingler heller?)

Sikker på at du får formildende dom hvis du har kjørt over en syklist med sånn sykkelbukse på seg! (hvis ikke dommeren er en sånn gris han også da :shock: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 - greit nok at syklisten får smellen, men det er som regel sjoføren så får skylden...

2 - Jeg bugger ikke opp aggresjon hver gang jeg ser en syklist din fjomp, men det er i de tilfellene der syklistene oppfører seg og opptrer på en helt naiv måte.

3 - Jeg er ikke feilfri på veien jeg heller nei, men jeg prøver så godt jeg kan å unngå å provosere, lage kø å ellers lage problemer i trafikken. Noe som flere av de syklistene jeg har kommet over tydeligvis ikke bryr seg om.

4 - Var akkurat nå ute en tur i banken. Da jeg skal kjøre ut kommer det en fotgjengerovergang. Å der kommer en syklist(i stramme sykkelbukser og solbriller), han sykler rett inn i fotgjengerfeltet fra fortauet, og når han kommer til midten av fotgjengerfeltet svinger han rett ut i veien å fortsetter videre ned langs veien! Slik kjøring gjør meg skikkelig irritert!

1 - Helt generellt så er det opplest og vedtatt at den som innhenter en annen trafikkant er den som har vikeplikt/ansvar for at ingen situasjon oppstår. Dette er derimot ingen fribillett for råsykling.

2 - Vel det var det du sa, noe annet har jeg ikke å forholde meg til :

jeg slipper bare ut litt agresjon som har bygget seg opp gjennom et par år bak rattet
"

3 - Jeg har heller ingen sympati for idiotsykling. Ikke idiotkjøring heller for den saks skyld.

4 - Hvis det var fare for kollisjon se punkt 3. Hvis det ikke var fare for kollisjon, tenk på punkt 2 ;)

Vegtrafikkloven gir alle trafikkanter lov til å gjøre akkurat hva de vil så lenge A) Ingen gjeldende regler blir brudt eller B) ikke til sjenanse for annen ferdsel/folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg må le av er alle de latterlige syklistene som skal ha de letteste og beste syklene, poenget burde jo være at du får litt motstand når man først skal ut å sykle. Så kjør på med sånn gammel DBS som veier et tonn og har TRE gir istede (billigere er den også), og for guds skyld bruk joggebukse eller noe istedenfor de sinnsykt perverst ekle kondomdraktene! BLÆÆSJ! (litt friksjon må dere syklistene der ute faen meg tåle ass, dere er vel ikke en gjeng med pingler heller?)

Sikker på at du får formildende dom hvis du har kjørt over en syklist med sånn sykkelbukse på seg! (hvis ikke dommeren er en sånn gris han også da :shock: )

Vekt betyr bare noe for de som skal langt, fort - og som ikke kan slanke seg lenger (toppidrettsutøvere primært). For mosjonisten så spiller det mindre rolle men i samme tråd som BMW sitt slagord (Freude am Fahren) så får hver fører velge hva som gir ham/henne best kjøreglede.

For de som sykler langt er kvalitet viktig, regner med det var kjøreglede/kjørekvalitet som gjorde at du valgte BMW? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes vekta på sykkelen betyr masse jeg - ikke for treningens skyld, men fordi den blir mye lettere å håndtere, både når man sitter på den og ellers. Kan slenge sykkelen min opp og rundt hvor jeg vil. "Klipse" av både forhjul og bakhjul, og ingenting veier en dritt. Stæsje den i baksetet på femmeren er null problem. :D

Kan også hoppe opp og ned fra kanter som man vil, og i fjellet og i skogen er det store forskjeller. Klarer å holde mye bedre driv med en lett sykkel. Menmen, nå skal jeg innrømme at jeg ikke har brukt den mer enn 5-6 ganger det siste året... men syklet en god del i fjellet for noen år siden. Da var'n genial.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...brukte du hjelm då Gunnar?

;)

Nei.. har bare motorsykkelhjelm :roll:

Hugs at det er alltid det viktigaste som står med lita skrift!

Hjeltilbud på coop prix...79,- det er 4 mil med BMW'en.

For oss er du verdt denne summen...løp og kjøp! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...