Gå til innhold

Rondell 58 på E34, bred bak eller like bred foran og bak?


Leonard
 Share

Anbefalte innlegg

Er det noen som har kjørt E34 med Rondell 58 18" med bredere bak enn foran?

Har to valg alternativer:

1. 225 foran og bak - 12.700

2. 235 foran og 265 bak -13.700

Det er tusen kroner som skiller dem, så jeg lurte på om det var verdt å invistere i bredere bak?

Bruker den merkbart mer bensin?

Blir bilen til å akselerasjon saktere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Blir bensin forbruket noe større? Var litt små bekymret for det.

Jeg har aldri sotte meg helt inn i hva sporing egentlig er. Så jeg er ikke helt sikker på hva det vil si. Har det noe med at bilen svinger ute selv om rattet er rettet rett fram? Og man må overkompansere litt for å så bilen til å gå rettfram igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sporing er at bilen "lever i sin egen verden", men hvor mye varierer, har mye med dekk type osv å gjøre også.

MEN pappa har en E39 med 265x35x18 bak, sporer ikke!du har jo og en relativt stor bil og dersom du kun må legge 1000,- i mellom så hadde jeg flirt og slengt opp 1500,- for den kanten på Rondell D58 er pervers....just perverse....ANBEFALES!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sporing er at bilen "lever i sin egen verden", men hvor mye varierer, har mye med dekk type osv å gjøre også.

Ja, jeg tror jeg opplevde det da jeg var ute å testet en 520i. Det merkelige var at det var med orginalfelg og orginal dim. (195 tror jeg) :? Den svinget liksom fra side til side som den ville. Men det kan vel hende at de kjører bedre på større dim.

Bilen sporer vel helst på framdekkene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan fortell deg EN ting!! bilen bruker mye mer bensin og d merkes på aksen, takke meg til 225 forean og bak!!!

Ååhh!!? 520i ligger vel rundt 0,8l/mil? Hvor mye øker det med 265 dekk?

Det blir vel ikke over 1l/mil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: Du kommer nok ikke til å få godkjent forskjellig dim foran og bak..

er du sikker på det? har du evt tüvpapirer, så skal vel det være i orden + at M5 har jo forskjellig foran og bak orginalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er framdekkene du merker det best på ja. Har 235/40-18" foran selv, og det sporer en hel del. :?

PS: Du kommer nok ikke til å få godkjent forskjellig dim foran og bak..

Hvilket innpress har du, og hvilke type dekk? Kjøpte du pakke fra GS?

Hadde selv tenkt å kjøpe AC Schnitzer.

Hvis jeg ikke får det godkjent så blir det jo en annen sak. Vil jo helst ha det. Kan vel ende opp med bot?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 318 is som gikk på 0.5!! på lang kjøring med 205 pigg dekk, da jeg satte på 255 degg så går den på 0.85!! jeg kaller d en relativt stor forskjell ja!!

da må det evt være noe annet galt..

når jeg satt på mine 265/30-19, så ble det ingen forskjell. og jeg har hatt brede dekk på mange biler, og aldri hatt noe problem med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 318 is som gikk på 0.5!! på lang kjøring med 205 pigg dekk, da jeg satte på 255 degg så går den på 0.85!! jeg kaller d en relativt stor forskjell ja!!

da må det evt være noe annet galt..

når jeg satt på mine 265/30-19, så ble det ingen forskjell. og jeg har hatt brede dekk på mange biler, og aldri hatt noe problem med det.

Tru ikke d gitt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...