BMW_JP Skrevet Mai 13, 2005 Share Skrevet Mai 13, 2005 Hei. Når jeg gikk over til 225/40-18" så har rattet begynt å riste littegran når jeg kjører i 70 km/t, men også bare i 70 km/t. Jeg merker ikke det rister når jeg holder i rattet, men når jeg slipper det så ser jeg rattet rister litt frem og tilbake. Dette gjør det ikke i under og over 70 km/t. Er dekkene feil avbalansert? Eller er det slik at det ikke går an å fikse? for jeg hadde en annen bil hvor rattet ristet mer, som også var avbalansert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_JP Skrevet Mai 14, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 14, 2005 bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet Mai 14, 2005 Share Skrevet Mai 14, 2005 Hvis felgene ikke er avbalansert får du gjort det på steder hvor de setter på dekk. Der jeg gjorde det kostet det 150kr eller 250kr felgen tror jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_JP Skrevet Mai 14, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 14, 2005 Jo de er avbalanserte. Skal være det i hvertfall, men det rister som sagt bittelitt i rattet ved 70 km/t, kjenner det ikke, men ser det når jeg slipper rattet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Mai 14, 2005 Share Skrevet Mai 14, 2005 Samme gjør min, akkurat i 70. Men så har jo ikke sharif peiling på avbalansering heller. Få dem avbalansert på nytt, og sjekk at de gjør det skikkelig (holder på til maskina sier 0). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet Mai 16, 2005 Share Skrevet Mai 16, 2005 Bilen skal ikke riste i rattet,en standardfeil på din bil er slitte endeledd kan være dette som er feilen hvis ikke balansering hjelper eller at du trenger sentrumsringer hvis felgene ikke passer 100% på navet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
venture2076 Skrevet Mai 18, 2005 Share Skrevet Mai 18, 2005 Har hatt samme problem i flere uker nå. BMW'er er veldig følsomme for høydekast i dekk/felger. Dette kan du se veldig lett med det blotte øye på en avbalanseringsmaskin når det ruller. Er det høydekast er det nødvendigvis ikke dekket som må kastes, men at det må "vris" til på maskinen. På dekkpartner/holmen dekksenter på Bryn i Oslo har de profft utstyr og det er også de som tar alle slike oppdrag for Autozentrum/Oslo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå