PenguiN- Skrevet Mai 14, 2005 Share Skrevet Mai 14, 2005 har gått til anskaffelse av 1996 BMW 325i Kompressor i overimorgen, fra før har jeg en Calibra Turbo med _forhjulstrekk_. BMW`n skal ha ca 300 hk, det samme gjelder calibraen. en ting jeg lurer svært fælt på er om jeg kommer til å bli skuffa? Motoren til bmw`n har gått 40-50 000km (fabrikksny) så det hjelper kanskje litt i forhold til calibra motoren som har gått ca 150 - 170 000km. vet at Kompressor draget og Turbo draget er helt forskjellig (har aldri kjørt 325, eller kompressor laddet bil men hører folk sier det.) så jeg lurer vel i bunn og grunn på om jeg kommer til å bli skuffet? Vil BMW hestene virke dauere da de er "innkoblet" hele tiden? eller vil det kjennes ut som det er mer power fordi de er "Innkoblet" hele tiden? Markus. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr Skrevet Mai 14, 2005 Share Skrevet Mai 14, 2005 hmm Selvsakt blir du ikke skuffa, det er en Bmw for pokker.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hhenrik Skrevet Mai 14, 2005 Share Skrevet Mai 14, 2005 Vel.. Kompressor har jo drag fra begynnelsen av, mens på turboen har du såkalt "turbo-lagg". Hester på bakhjulet drar alltid mer, og du får mer kraft. Var vel en saab-ingenør som sa at en bil med over 220 hk på forhjulet er nesten umulig å kontrollere. Gir man gass med en forhjulstrekt bil med 300 hk i en krap sving vil jo bilen fortsette rett fram. Skumle greier. Mener og at kompressorer er det nye, og skal være bedre enn turbo. Sikkert derfor merce bruker det. Tror vertfall ikke du blir skuffa fra å gå fra en skropel (ekkel) calibra til en bmw(av mye høyere kvalitet og bedre utseende..) som har *bakhjulstrekk* ikke feilhjulstrekk som calibraen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet Mai 14, 2005 Share Skrevet Mai 14, 2005 jeg har kjørt en calibra med Stage 3 trim tror jeg det var..315hk eller noe..å sammenligner jeg det med en bmw med over 300hk så er det som natt og dag.. tror nok Ikke du kommer til og bli skuffet i det heletatt! sleng ut noe bilder av bmw`n da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pauls1 Skrevet Mai 14, 2005 Share Skrevet Mai 14, 2005 Mener og at kompressorer er det nye, og skal være bedre enn turbo. Sikkert derfor merce bruker det.(av mye høyere kvalitet og bedre utseende..) som har *bakhjulstrekk* ikke feilhjulstrekk som calibraen! nå går nå vel mercedes over til å bruke turbo igjen..!? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mai 14, 2005 Share Skrevet Mai 14, 2005 Du vil jo miste det der skikkelige rykket som kommer når turboen får opp ladetrykket, men kompressoren gir nok totalt sett rimelig bra valuta for pengene.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet Mai 14, 2005 Share Skrevet Mai 14, 2005 hmmSelvsakt blir du ikke skuffa, det er en Bmw for pokker.. hehe, kunne ikke sagt det bedre selv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Mai 14, 2005 Share Skrevet Mai 14, 2005 Vel..Kompressor har jo drag fra begynnelsen av, mens på turboen har du såkalt "turbo-lagg". Hester på bakhjulet drar alltid mer, og du får mer kraft. Var vel en saab-ingenør som sa at en bil med over 220 hk på forhjulet er nesten umulig å kontrollere. Gir man gass med en forhjulstrekt bil med 300 hk i en krap sving vil jo bilen fortsette rett fram. Skumle greier. Mener og at kompressorer er det nye, og skal være bedre enn turbo. Sikkert derfor merce bruker det. Tror vertfall ikke du blir skuffa fra å gå fra en skropel (ekkel) calibra til en bmw(av mye høyere kvalitet og bedre utseende..) som har *bakhjulstrekk* ikke feilhjulstrekk som calibraen! Offer i granskauen skal man gi gass i en krapp sving? Saab hadde problemer at kreftene påvirket styringen en periode men dette er mye bedre nå tror jeg. Dette kommer ann på konstruksjonen på forstillingen. Når det gjelder kompressor og Merce så går de over fra Kompressor og til Turbo nå! Der dreit du deg ut litt gitt hehe. Er ingen av delene som er best. De har forskjellige egenskaper! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Mai 14, 2005 Share Skrevet Mai 14, 2005 hmmSelvsakt blir du ikke skuffa, det er en Bmw for pokker.. Hjernevaska BMW fan skjønner jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Mai 14, 2005 Share Skrevet Mai 14, 2005 Er det en ESS kompressor så er det ikke senket kompresjon i sylinderne. Da er det maks 0,4-0,5 bare ladetrykk og lite realistisk at det er så mye som 300 hester. Ser andre produsenter opplyser 260 hester med samme ladetrykk og det er på 328i. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Mai 14, 2005 Share Skrevet Mai 14, 2005 Hvor får du tak i en 1996 modell 325i???????? Er dette en køddetråd? Calibra Turbo har dessuten 4 hjulsdrift. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE34 Skrevet Mai 14, 2005 Share Skrevet Mai 14, 2005 Offer i granskauen skal man gi gass i en krapp sving? Når skal du ellers gi gass? Skal jo gasses i svingen for å få fart ut på strekket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Mai 14, 2005 Share Skrevet Mai 14, 2005 Offer i granskauen skal man gi gass i en krapp sving? Når skal du ellers gi gass? Skal jo gasses i svingen for å få fart ut på strekket. Gasses ut av svingen ja! Men det er ikke noe farligere enn med bakhjulsdrift for den slenger rundt hvis du gir på for mye! Hadde en 200 hesters RS Turbo en gang og var gøy det. 200 hester på 900 kg er gøy. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet Mai 14, 2005 Share Skrevet Mai 14, 2005 Hvor får du tak i en 1996 modell 325i????????Er dette en køddetråd? Calibra Turbo har dessuten 4 hjulsdrift. sikkert en jallaombygd calibra med framhjulstrekk..kan umulig fungere med 300hk på framhjula på en skropel men Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Anders Skrevet Mai 14, 2005 Share Skrevet Mai 14, 2005 Jeg tipper at gutten prater BS. Mye usansynlig her. 1. finns ingen 325 1996 mod. 2. 325 motor som har gått 40tkm, usansynlig? 3. 330hk med ESS presse? 4. gutten kjører 92mod 318 til vanlig som han IKKE hadde råd til å fikse opp for litt siden 5. calibra er 4x4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå