Gå til innhold

angående bil kjøp, kan noen hjelpe meg litt.


vyrez
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg skal gjøre akkruat det samme til helgen, skal hent bilen i Trondheim for så å kjør til Bodø.

Få faren din til å ringe til forsikrings selskapet sitt, han oppgir når forsikringen skal starte (dato). Bilen blir forsikret på reg. nummeret, eller chassie nummeret (er ikke helt sikker på den selv). Det er ikke så viktig om det er 2 personer som har forsikret 1 bil, så vidt jeg har forstått.

Før du kjører hjem får du eieren til å skrive under på omreg. slippen som er på vognkortet, så kjører du hjem med bilen registrert i selgerens navn. Når du er hjemme får du faren din til å skrive under på omreg. slippen, lever det hos biltilsynet. Finito 8)

Hvis du er usikker på noe så er det bare å stikke innom det lokale biltilsynkontoret. Der får du vite alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i samme situasjon nå selv.

Selger skal betale omregistrering, og han sier han bare kan få alle papirene, så ordner han omregistrering, eierskifte osv.

Høres det ut som en grei deal? Det er ikke noen måte han kan kødde det til for meg på?

Vi skriver en egen avtale på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt over er det kun ansvar som blir hengende igjen til salgsmelding er levert. Jeg har ALTID sagt opp kaskoen med en gang jeg står med hendene fulle av penger :D Dermed vil det ikke være jeg som lider økonomisk tap dersom kjøper kræsjer bilen. Ansvar dekker derimot skader kjøper påfører andre.

Er man redd for at det skal skje noe snakker man med forsikringselskapet sitt og får forsikring fra den dagen man henter bilen selv om man ikke har registrert den på riktig eier ennå. Dette pleier ALDRI være noe problem. Tom ved henting av bil fra Tyskland holder det med rammenummer for å få fullkasko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...