Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Chip er for de som ikke har peil og vil kaste 10 000 kr i dass. De som har litt peil tar frem en skrutrekker i stedet :P

Er litt latterlig det her! 220 hester i en Volvo 740 Turbo ja hehe :P

De motorene er gode for både 400 og 600 hester...

Hele motoren og drivlinja tåler vel 600 hester på de der uten problemer. Da har man litt problemer å holde følge med en BMW.

Var en som sa at 6'er til BMW er mye sterkere. Er jo bare tull! Turbomotorer har bånndrag som F... Bare se på dreimomentet på en turbomotor. Og da snakker jeg om helt orginalt før turbotrykket er skrudd opp.

At de Volvoene er helt jævlig stygge er en annen sak.

• Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Hele motoren og drivlinja tåler vel 600 hester på de der uten problemer.

Hvor har du egentlig det der fra?

At de tåler 600 hk uten problemer vet ikke jeg, men 240 og 740 sine drivlinjer og bremser er godkjent for og tåler V8-motorer uten utbedringer.. Hvor store V8'ere er en annen sak da.. :wink:

Skrevet

740 tic klarte ikke å kjøre fra en e30 323i som jeg hadde en gang, og 325 går bedre enn 323.

600 hk i volvo 740tic :lol: bakakselen klarer det sikkert, men b230 et motoren som kom i 740tic 86-89 om jeg ikke husker feil har en svak bunn som vil gi seg når du nærmer deg 300 hk. (de gamle b23 motorene er mye sterkere.) og m46 overdrivekassen klarer vel ikke noe særlig mer enn 250 hk.( det er nå momentet og ikke hk som tar knekken på driverk da).

Skrevet

Har skrudd litt på 740, og de tåler nok ikke 600 hester, da må det nok vesetlig modifiseringer til!

Det er jo heller ikke normalt at en vanlig bil skal være så overdimensjonert? dette ville jo i så fall koste fabrikken en formue..

Skrevet

Stemmer det, axl!

To kompiser av en kompis har hatt trimma 740/940, og de tålte IKKE 600hk!

Tror 740'n hadde ca. 250hk, mens 940'n hadde litt mindre. De knerta drivverkskomponenter rett som det var. Husken svikter meg litt, men mener han ene hadde tatt tre akslinger mens han andre hadde tatt en eller to girkasser. Det tålte ihvertfall ikke mye trimming.

Og ang. V8-motorer så beviser ikke det noe som helst at det er godkjent for V8. Er effekten det kommer an på. Da jeg var liten hadde vi amerikaner med V8er på 5.7 liter. Den hadde 130 hester. Det var en '80-mod. Amerikanere fra den tiden, som det jo ofte tas motorer fra, hadde rimelig dårlig effektuttak... :shock:

Synes det er på tide at bimmerdude begynner å komme med litt begrunnelser/beviser for alle påstandene han kommer med her inne... :)

Skrevet

jeg hadde selv en 240 med 740 tic motor som var chippet og eksos og litt slikt. ca 220-230 hk tror jeg.syntest det gikk bra den gang(93-94). var vel bare topp-pakning som røk mens jeg hadde den, men han som kjøpte den av meg tok i allefall to gearkasser i den bilen. :lol:

Skrevet
Og ang. V8-motorer så beviser ikke det noe som helst at det er godkjent for V8. Er effekten det kommer an på. Da jeg var liten hadde vi amerikaner med V8er på 5.7 liter. Den hadde 130 hester. Det var en '80-mod. Amerikanere fra den tiden, som det jo ofte tas motorer fra, hadde rimelig dårlig effektuttak... :shock:

Nettopp derfor jeg skrev som jeg skrev.. :wink: Prøvde ikke å bevise noe jeg, bare en opplysning.. :)

Blir du frakjørt, så må du vel bare godta det, og gå videre..?

Eller du kan blodtrimme da seff..menneh.. :roll:

Skrevet

Har vært noen 740 og 240 med rundt 600 hester i området her omkring.. De har til og med vært på nyhetene på TV2 fordi de kjørte så sinnykt fort oppover i en tunnel som er veldig bratt. Mulig den 740 hadde B23 motor da.. men jeg hadde inntrykk av at de tålte sinnsykt mye og at de er veldig overdimensjonert. Ett bevis på det er jo driftsikkerheten på de bilene der (Volvo 740 og 240). Det er jo biler som bare går og går... Er en stor sammenheng der faktisk. Noe beinhard fakta har jeg desverre ikke til deg Gunnar. Min interesse for Volvo dalte drastisk når jeg ble gammel nok til å sykle..

Skrevet
Chip er for de som ikke har peil og vil kaste 10 000 kr i dass. De som har litt peil tar frem en skrutrekker i stedet :P

Er litt latterlig det her! 220 hester i en Volvo 740 Turbo ja hehe :P

De motorene er gode for både 400 og 600 hester...

Hele motoren og drivlinja tåler vel 600 hester på de der uten problemer. Da har man litt problemer å holde følge med en BMW.

Var en som sa at 6'er til BMW er mye sterkere. Er jo bare tull! Turbomotorer har bånndrag som F... Bare se på dreimomentet på en turbomotor. Og da snakker jeg om helt orginalt før turbotrykket er skrudd opp.

At de Volvoene er helt jævlig stygge er en annen sak.

du tror vell kanskje på julenissen og du?

volvoen har greit bånndrag orginalt, men om du leser første siden så finner du at den muligens var trimmet, og da taper man bånndrag! bmwen vil da volvoen igjen etter 100 - 120 pga bmwmotoren er sterkere over det hele. b230et motoren som sitter org i 740 tic før 90-91 er rett og slett elendige for trimming. Råder og stempler tåler ikke mer en 250 - 300 hk (som ble nevnt ovenfor her) og like etter gir også blokka etter. for å få ei b230et blokk til å holde noe særs over 300 hk så må den betongfylles. volvo norge anbefaler ikke mer enn 220 hk til 250 hk på m47od girkassen deres.

blokka til 325 klarer 500 hk uten problem. det samme gjør neddreide stempler og org råder. se f.eks på backis, han bremset 520 hk på org neddreide stempler og råder. når han ladet litt mer, (var vell kanskje rundt 540 hk, er ikke sikker) så bøyde den ene veivstaken seg.

Skrevet

Tåler dere ikke å bli forbikjørt eller? Hehe. Jeg holder nå mitt tempo så får andre holde sitt. Bryr meg mitt i..... :D

Skrevet

om du kan skru så bytter du til en litt kvass kam, luftfilter, komplett effektanlegg og chip

da tar du han ;) du har ingenting å tape, sommeren ruller inn og nå, da er det kjekt med litt ekstra gamp under panseret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...