sdfdsfds Posted May 14, 2005 Posted May 14, 2005 Fikk en Volvo 740 Turbo Intercooler foran meg i går, men klarte ikke å holde følge. Er det noe galt med min 325i eller går den volvoen mye bedre, ble litt skuffa
Kjell Z3 Posted May 14, 2005 Posted May 14, 2005 Vet ikke hvor bra denne volvoen skal gå, men du kan vel heller ikke vite om den var trimmet eller ikke om du ikke kjenner vedkommende. Man kjører heller ikke fra alle selv om man har BMW merke på bilen.
sdfdsfds Posted May 14, 2005 Author Posted May 14, 2005 Tror det er 182 originalt i den, men hørte rykter om at det er gjort litt med den, vet ikke hva som er gjort men. Volvoen veier jo mere, så synes det var litt rart. Synes det var kjipt å bli dratt fra av en Volvo
Bmw323i Posted May 14, 2005 Posted May 14, 2005 stemmer, en volvo 740 veier 1450 kg (ca) og gjør 0 - 100 på 8.1 om jeg ikke tar helt feil. bmwen gjør vell 0 - 100 på 8,3? de listene her i modell guiden kan ikke stemme helt.
Gunnar Posted May 14, 2005 Posted May 14, 2005 Skal ikke mer til enn en chip som øker ladetrykket på Volvoen, så har den 220hk, og du null sjanse..
sdfdsfds Posted May 14, 2005 Author Posted May 14, 2005 Da har de nok gjort noe sånt ja Skulle nok fått montert en turbo på min så hadde den hatt 0 sjanse
Bmw323i Posted May 14, 2005 Posted May 14, 2005 Skal ikke mer til enn en chip som øker ladetrykket på Volvoen, så har den 220hk, og du null sjanse.. hvordan får du en chip til å øke ladetrykket da? så vidt jeg vet det så må det enten skrus på wastegaten, eller erstatte et rør som det er små hull i. de sier det at om trykket skrus opp til 0,8 - 0,9 i bar, og en chip så har den mellom 220 og 240 hk. 240 er vell kanskje litt i drømmeland, men hvem vet. en 740 med 220 hk gjør vell 0 - 100 på kanskje 7.5 sec. (jeg så en 240 tic som hadde 230 hk, den gjorde 0 - 100 på 7.3 hk, 740 veier litt mer så derfor tipper jeg 7.5) om du trimmer din motor riktig så klarer du nok 210 hk. alpina tok ut 210 hk på denne motoren, hva de gjorde da er jeg usikker på. om du trimmer din så tror jeg du har veldig god sjangs. volvoen ligger litt i tet opp til 100 så tror jeg at du vil ta igjen, og kanskje kjøre ifra volvoen etter 100 - 120 da sekseren drar bedre, og er sterkere.
520d Posted May 14, 2005 Posted May 14, 2005 325 kan ikke måles med en Volvo 740 TIC Sånn er det bare! Han har bunndrag som bare det! han har fullt power fra 1750rpm
Nino Posted May 14, 2005 Posted May 14, 2005 Skal ikke mer til enn en chip som øker ladetrykket på Volvoen, så har den 220hk, og du null sjanse.. chip for å øke ladetrykket faktisk.. lol ell hva med å faktisk bare SKRU opp turbotrykket manuelt. det er jo også ett alternativ
Gunnar Posted May 14, 2005 Posted May 14, 2005 chip for å øke ladetrykket faktisk.. lolell hva med å faktisk bare SKRU opp turbotrykket manuelt. det er jo også ett alternativ Har aldri påstått jeg har peiling på gamle traktorer , så jeg vet ikke hvordan det funker der, men på de aller fleste av dagens biler styres turbotrykket av ECUen, og kan endres med en remap eller ny chip. "lol"...
Bmw323i Posted May 14, 2005 Posted May 14, 2005 det stemmer det hva er det som ikke styres elektronisk i de nye bilene idag? det som er kommet for å bli nå er at du finner omtrent 13 - 14 ledninger i en bil, det er alt. resten styres av et "nettverk" av hjerner som kommuniserer via impulssignaler.
Jarle Skoftedalen Posted May 14, 2005 Posted May 14, 2005 bare å bruke alt du har på bmw`en og kjøre dritten av han! hehe.. Jeg kjørte uten turbo i vår da jeg hadde skjært turboen, og da gikk bilen jævli dårlig , (lavkomp sugemotor), og mange skulle kappe og de kjørte dritten av meg , helt til jeg fikk kjøpt ny turbo og tilleggssprut, møtte på dem da, det var morro
Bmw323i Posted May 14, 2005 Posted May 14, 2005 har funnet svaret på hvordan du tar volvoen http://www.behindmatrix.com/e30/fotost/ ... f01015.htm om du leser nedover under h26 så finner du ut at hartge hadde 190 hk (informasjonen jeg sa oppforbi stemmer ikke) http://www.e30.de/fotost/f00607/01.jpg den gjorde da 0 - 100 på 7.3 sec, dette klarer ikke volvoen med 220 hk. bare til å handle!
Evopower Posted May 14, 2005 Posted May 14, 2005 Skal ikke mer til enn en chip som øker ladetrykket på Volvoen, så har den 220hk, og du null sjanse.. chip for å øke ladetrykket faktisk.. lol ell hva med å faktisk bare SKRU opp turbotrykket manuelt. det er jo også ett alternativ Kanskje det er slik at med chip så øker du bensinblandingen slik at motoren produserer mer eksos og turboen går fortere? Ikke vet jeg..
ovex Posted May 14, 2005 Posted May 14, 2005 ...me kallar ein spade for ein spade...dersom du ikkje holdt Volvoen, ....ja då køyrde Volvoen frå BMWen. Heilt einig med deg at det er litt kjipt, mne slik er det av og til...... PS det var då ein skarven Volvo då....ikkje ein flott BMW!
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now