Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
om du kan skru så bytter du til en litt kvass kam, luftfilter, komplett effektanlegg og chip

da tar du han ;) du har ingenting å tape, sommeren ruller inn og nå, da er det kjekt med litt ekstra gamp under panseret.

Oh yeah, det skal være sikkert :D \:D/ Moro blir det 8) Kan nå gjøre det uansett om han ikke kan skru og :wink:

• Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Jada jeg kan skru :) Jeg har faktiskt tenkt på å bestille chip å sånn til bilen, men finner ikke ut hvor jeg skal bestille, har hørt at noen ikke er like gode.

Skrevet

bare chip gjør ikke mye nytte pga det er en sugemotor. kikk litt på linker som er til høyre på denne siden. du har jo shideman eller hva nå det heter i danmark. de selger trimkammer for 2490 kr. denne er vell 288 grader, 292 grader også. de har chip og, men hvordan disse er det vet jeg ikke.

Skrevet
Chip er for de som ikke har peil og vil kaste 10 000 kr i dass. De som har litt peil tar frem en skrutrekker i stedet :P

Er litt latterlig det her! 220 hester i en Volvo 740 Turbo ja hehe :P

De motorene er gode for både 400 og 600 hester...

Hele motoren og drivlinja tåler vel 600 hester på de der uten problemer. Da har man litt problemer å holde følge med en BMW.

Var en som sa at 6'er til BMW er mye sterkere. Er jo bare tull! Turbomotorer har bånndrag som F... Bare se på dreimomentet på en turbomotor. Og da snakker jeg om helt orginalt før turbotrykket er skrudd opp.

At de Volvoene er helt jævlig stygge er en annen sak.

Øy.. volvoLover stfu :P:roll:

Skrevet

Men og bli forbikjørt må en da tåle uansett, samma f... kor mye du trimmer og herjer og styrer på så fins det altid biler som går bedre, enten det er volvo porche ferrari bmw nissan eller skropel.

slikt må en bare finne seg i.

Og bimmerdude fortell meg egentlig ka som skjer med en motor vist du øker ladetrykket slik som du sier? er det alt som skal til for og få 600 hester?

Får sikkert 600 hester med turbo fra biltema ikkje sant, sånn med plast turbin og greier :lol::lol::lol:

Skrevet
Tre svinger er alt som skal til for å kjøre fra en Volvo 740Tic da.... De går ganske greit rett frem, men må gi tapt på kjøreegenskaper....

ja, kanskje ikke så gale om de er senket og har stive dempere. 323i kjører ikke fra en org 740 tic, det gjør faktisk ikke en org 325 heller. volvoen gjør 0 - 100 på 8 blank, det gjør ikke 323 eller 325. etter hundre er en annen sak.

Skrevet

http://www.einszweidrei.de/

i følge tester på denne siden går 760 tic( er vel litt tyngre enn 740) 0-100 på 9,3 sek. 323 i går på 8,5 sek. 323' en som jeg hadde drog littegrann (ikke mye)fra 740 tic. så at en orginal volvo 740 tic går bedre enn 323/325 tror jeg ikke mye på.325 skal vel gå til 100 på 8,3 sek, men de er ofte raskere. og volvoen er vel ofte tregere enn hva den er oppgitt til.

Skrevet
Og bimmerdude fortell meg egentlig ka som skjer med en motor vist du øker ladetrykket slik som du sier? er det alt som skal til for og få 600 hester?

Får sikkert 600 hester med turbo fra biltema ikkje sant, sånn med plast turbin og greier :lol::lol::lol:

Og det kommer fra en tulling som er vant å kjøre 320....

:P

Jeg vet godt hvordan du får 600 hester! Er turboen stor nok og bensinmengden nok er det godt mulig å få til. Men holder ikke med de ti tommeltottene dine da....

Personlig hadde jeg aldri i verden giddi engang. Da hadde jeg mye heller kjøpt meg en motorsykkel. Da slipper du kaste masse tid og penger ut av vinduet og får noe som er raskere uansett hva du gjør med bilen din.

Skrevet
Chip er for de som ikke har peil og vil kaste 10 000 kr i dass. De som har litt peil tar frem en skrutrekker i stedet :P

Hele motoren og drivlinja tåler vel 600 hester på de der uten problemer. Da har man litt problemer å holde følge med en BMW.

Var en som sa at 6'er til BMW er mye sterkere. Er jo bare tull! Turbomotorer har bånndrag som F... Bare se på dreimomentet på en turbomotor. Og da snakker jeg om helt orginalt før turbotrykket er skrudd opp.

Øy.. volvoLover stfu :P:roll:

Errru helt super dust!!! Liker jeg Volvo? :? Råna opp gammel Volvo er jo noe av det jævligste som finnes. Liker små raske sporstbiler jeg... ikke gamle stygge firkanta vrak... Elsker ikke noe bilmerke jeg.. den alderen er jeg laaaaaangt forbi...

Skrevet

du tror vell kanskje på julenissen og du?

volvoen har greit bånndrag orginalt, men om du leser første siden så finner du at den muligens var trimmet, og da taper man bånndrag! bmwen vil da volvoen igjen etter 100 - 120 pga bmwmotoren er sterkere over det hele. b230et motoren som sitter org i 740 tic før 90-91 er rett og slett elendige for trimming. Råder og stempler tåler ikke mer en 250 - 300 hk (som ble nevnt ovenfor her) og like etter gir også blokka etter. for å få ei b230et blokk til å holde noe særs over 300 hk så må den betongfylles. volvo norge anbefaler ikke mer enn 220 hk til 250 hk på m47od girkassen deres.

blokka til 325 klarer 500 hk uten problem. det samme gjør neddreide stempler og org råder. se f.eks på backis, han bremset 520 hk på org neddreide stempler og råder. når han ladet litt mer, (var vell kanskje rundt 540 hk, er ikke sikker) så bøyde den ene veivstaken seg.

Hvis du har så peil så burde du jo vite at dreimomentet bare øker og øker ved å øke turbotrykket. Så lenge man ikke setter på en skikkelig stor turbo da... da blir det jo ikke mye drag på bunn.

Skrevet

ja, men det jeg egentlig mente, men ikke fikk frem er at når turbotrykket økes, så økes seff draget etter 25oo - 3000, da blir det så kraftig at det kjennes ut som om bunndraget er dårligere. sorry, my bad ;)

Skrevet

Litt OT

Det går jo en granada rundt i sandnes/bryne med over 1000Hk. Med hvite skilter og hengerfeste :)

Tenk når du ligg og cruiser i 150, og blir forbikjørt av en gammel granada, med campingvogn på slep :lol:

Hører jo med til historien at det er en drag-race motor i den

Skrevet

Granaden hører hjemme på Moi.

Alle har hørt om alle hestene den har, men den klarer aldri få til noen bra tid på dragrace..

• 5 years later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...