Gå til innhold

Klunkelyder over ujevnheter.

hagenisse
 Share

Anbefalte innlegg

La inn et innlegg om dette på bmwccn, siden denne siden var så treg akkurat da, men nå funker ting igjen :)

Uansett, over små ujevnheter kommer det en klunkelyd fra området rundt høyre fordekk i det det dekket treffer noe. Relativt svakt, men har blitt sterkere i det siste. Kun over ujevnheter / når dekket treffer små hull, helt stille over f.eks fartshumper. Jeg greier for øvrig ikke fremprovosere lyden ved å hale og dra i dekket.

Fjærer/dempere er nytt og i dag byttet jeg de små stagene fra stabstaget også - uten noen effekt. De fant ingenting når den var inspection, om det er fordi de ikke så godt nok etter er jo en annen ting..

På bmwccn sa noen topplagrene.. disse er ikke byttet, men kan de lage klunkelyder? Er det evnt. noen annen type som er bedre å kjøpe? Kjøpte jo fra e46 m3 bak..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan også være bremseklossene som klunker hvis de mangler fjæren som skal holde litt spenning på seg.

Det er veldig lett å finne ut om det er bremsene. Da er det bare å holde litt trkk på bremsepedalen i det du kjører over noe som vanligvis fremprovoserer lyden (f.eks. brostein?). Vi har også diskutert noe lignende tidligere her på forumet, men jeg gadd ikke søke på det nå :-)

Det er også riktig som noen sier på BMWCCN. Det kan være topplagrene. I teorien kan det nok også være bærekulen, men da mener jeg at du burde hatt flere symptomer, som f.eks. risting ved nedbremsing i sving, og kanskje også sporing, el.lign.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan også være bremseklossene som klunker hvis de mangler fjæren som skal holde litt spenning på seg.

Jeg skal prøve det der, men siden det har blitt sterkere over tid gir det vel liten mening hvis en fjær har detti ut, eller?

Men urk, var mye som kunne lage lyder ja :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...