hagenisse Skrevet Mai 15, 2005 Share Skrevet Mai 15, 2005 La inn et innlegg om dette på bmwccn, siden denne siden var så treg akkurat da, men nå funker ting igjen Uansett, over små ujevnheter kommer det en klunkelyd fra området rundt høyre fordekk i det det dekket treffer noe. Relativt svakt, men har blitt sterkere i det siste. Kun over ujevnheter / når dekket treffer små hull, helt stille over f.eks fartshumper. Jeg greier for øvrig ikke fremprovosere lyden ved å hale og dra i dekket. Fjærer/dempere er nytt og i dag byttet jeg de små stagene fra stabstaget også - uten noen effekt. De fant ingenting når den var inspection, om det er fordi de ikke så godt nok etter er jo en annen ting.. På bmwccn sa noen topplagrene.. disse er ikke byttet, men kan de lage klunkelyder? Er det evnt. noen annen type som er bedre å kjøpe? Kjøpte jo fra e46 m3 bak.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
520d Skrevet Mai 15, 2005 Share Skrevet Mai 15, 2005 det har jeg også.....på en 2003 modell foran, bmw mente det kansje kunne være forstillingstagen, vet ikke om det kan hjelpe deg...! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espenlis Skrevet Mai 15, 2005 Share Skrevet Mai 15, 2005 Dette kan være så enkelt som foringene. Eventuellt bærekula. Høres enkelt ut, beklager om dette virker veldig enkelt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Mai 15, 2005 Share Skrevet Mai 15, 2005 det er nok de foringene "lagerene" som Mac Pherson shiten er festet i ja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gaute Skrevet Mai 15, 2005 Share Skrevet Mai 15, 2005 Det kan også være bremseklossene som klunker hvis de mangler fjæren som skal holde litt spenning på seg. Det er veldig lett å finne ut om det er bremsene. Da er det bare å holde litt trkk på bremsepedalen i det du kjører over noe som vanligvis fremprovoserer lyden (f.eks. brostein?). Vi har også diskutert noe lignende tidligere her på forumet, men jeg gadd ikke søke på det nå Det er også riktig som noen sier på BMWCCN. Det kan være topplagrene. I teorien kan det nok også være bærekulen, men da mener jeg at du burde hatt flere symptomer, som f.eks. risting ved nedbremsing i sving, og kanskje også sporing, el.lign. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Mai 15, 2005 Share Skrevet Mai 15, 2005 ....eg har vore gjennom dette ein gong på ein tidlegare bil, då var det foringane. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw_fannrem Skrevet Mai 15, 2005 Share Skrevet Mai 15, 2005 Hadde også de klunkelydene og da var det stabstaget som var slitt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Mai 15, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 15, 2005 Det kan også være bremseklossene som klunker hvis de mangler fjæren som skal holde litt spenning på seg. Jeg skal prøve det der, men siden det har blitt sterkere over tid gir det vel liten mening hvis en fjær har detti ut, eller? Men urk, var mye som kunne lage lyder ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mai 15, 2005 Share Skrevet Mai 15, 2005 Sjekket at foringene på stabstaget sitter i og er greie? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Mai 15, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 15, 2005 Nope, hvor eksakt sitter de? Ser man de uten å krype under? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stiifen Skrevet Mai 15, 2005 Share Skrevet Mai 15, 2005 Jeg har opplevd dette tiligere og kan NESTEN 100% sikkert si at det er endeleddet ditt som er slitt og må byttes!! koster ca 500,- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Mai 21, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 21, 2005 Da var det fikset! Det viste seg å være toppmutteren på demperen som ikke satt skikkelig. Men byttet topplagrene i samme slengen og det var virkelig verdt det. Bilen føltes mer stabil og ble mye mykere over humper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå