MBiMMer Skrevet Mai 17, 2005 Share Skrevet Mai 17, 2005 bilen min nykker ganske mye når jeg slipper gassen i 1 og andre gir.noen som har noen forklaring på dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet Mai 17, 2005 Share Skrevet Mai 17, 2005 Jeg vet ikke, men høres ut som det er noe med girkassen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth BMW Skrevet Mai 17, 2005 Share Skrevet Mai 17, 2005 mellomakslingen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 323i E36 Skrevet Mai 18, 2005 Share Skrevet Mai 18, 2005 Dette kan også høres ut som dårlig hardyskive og/eller mellomaksel opplagringen. Merker du noe vibrasjoner ellers? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MBiMMer Skrevet Mai 18, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 18, 2005 har ikke merket noe særlig vibrasjon nei.kan d ha noe med gassvire å jøre??hadde en mb 190 en gang som nykket litt, der var d en slags "demper"for gassviren.når jeg justerte den ble d mindre nykking... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MBiMMer Skrevet Mai 18, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 18, 2005 Var nettop ute å kjørte å fant ut at det er helst når jeg gir gass 1 og 2. gir den nykker.f.eks. vis jeg slipper gassen før en fartsdemper og når jeg gir gass etter fartsdemperen så nykker den litt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 323i E36 Skrevet Mai 18, 2005 Share Skrevet Mai 18, 2005 Uten at jeg skal si det for sikkert, så mener jeg dette ikke skal ha noe med "gassen" å gjøre. Mest sannsynlig er det noe som er slitt i drivlinjen. Viss du vet hvor hardyskiver ligger (befinner seg mellom girkasse og mellomaksel), ville jeg først og fremst sjekket denne for sprekker/skader. Dette er veldig vanskelig å fastslå slik, så ta deg en tur til ditt lokale BMW verksted. (Det kan være hardyskive, mellomaksel, differentsial, drivledd/knuter osv...) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MBiMMer Skrevet Mai 18, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 18, 2005 ok. da får jeg prøve å sjekke ut dette.. takk for svar!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw_fannrem Skrevet Mai 18, 2005 Share Skrevet Mai 18, 2005 Er det bare i 1 og 2 gir den nykker da? Det nykker ikke generelt når du kjører i lavt turtall da? Altså når du bremser ned til ca 1200 - 1500 omdreininger og så gir gass Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MBiMMer Skrevet Mai 18, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 18, 2005 nei det er kun i 1 og 2 gir.når jeg gir gass fra lavt turtall.vist jeg bruker gassen veldig forsiktig blir d mye mindre nykking.men d er ganske plagsomt å vær så varsom på gassen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth BMW Skrevet Mai 18, 2005 Share Skrevet Mai 18, 2005 Det er mellomakslingen din. bake der den går inn i diffen/bakklokka eller hva du kaller det, er det et ledd som er gåent. parker bilen på en løftebokk, eller dra til en bensinstasjon som har smøregrav. Sett den i fri og gå under bilen og ta tak i drivakslingen bake. Så vrir du til venstre og høyre side, og ser da om det er slakk, og hør om lyden kommer da. Dette leddet kan byttes, koster ca 1200.- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MBiMMer Skrevet Mai 18, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 18, 2005 er d mye arbeid å skifte?har du jort d? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå