Gå til innhold

Problem med montering av effektannlegg..Hjelp!

oddi
 Share

Anbefalte innlegg

Kjøpte mellompotte og bakpotte av merket sebring fra OS bildeler for ikke lenge siden. Monterte det i kveld og har et par problemer. For det første fulgte det ikke med nok bolter eller gummioppheng. Så vi måtte trikse å mikse litt med strips å de gamle gummiopphengene for at det skulle være mulig å kjøre hjem :x Deretter når allt var montert slik det vil bli stående ser jeg at kromstussene (dobble) stikker svært lang ut bak, slik at det rett å slett ser merkelig ut :? Tror dette har med overgangen mellom bakpotten å mellompotten fordi vi måtte slite vanvittig for å få dem godt nok i hverandre. Noen andre som har erfaringer med dårlig passform fra sebring. Blir dette en jobb for et firma som driver med montering av eksosannlegg eller....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ble lyden kontra orginalt? Bare lurer ettersom jeg å vil ha til min :P

Litt OT...du skriver i din signatur at din E30 325iA klarer 0-100 Km/t på 7,8 sekunder...den er vel ikke helt original...eller ? :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakket nylig med (og så bilen hans) en kjenning som hadde fått montert et slikt Sebring anlegg og det stakk også unormalt langt ut bak. Han skulle få han som monterte til å fikse det for seg. Er godt mulig det må litt kapping og triksing til siden det er flere som har dette problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For 2 år siden monterte jeg på et sebring effektanlegg på min 318is cupe 94mod. Stussene stakk veldig langt ut på det. Da jeg hadde kjørt noen md med det, gikk innmaten løs. Jeg sendet inn det gamle effektanlegget til GS og fikk tilbake et nytt. Dette var litt annreledes. Da jeg monterte det på stak ikke stussene like langt ut lengere, og de vente litt opp. Det ser mye finere ut med den nye utgaven. Den gamle potten jeg hadde var sort, mens den nye er blank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med det blir litt kapping for at det skal blir bra. Fikk beskjed av han som jobbet hos eksosfirmaet at slik det står nå er faktisk ikke lovlig, fordi folk kan komme borti stussen når den er varm :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få et firma/verksted til å montere sånt, så slipper dere sånt tull. Eller så passer ikke anlegget til deres bil

herregud da er du litte nevedyktig og har litt sans for økonomi lar du ikkje et verksted montere eksos anlegg for deg, men driter du penger så er det jo greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...