Kjetil 323i E36 Skrevet Mai 20, 2005 Share Skrevet Mai 20, 2005 Ta kontakt med Tollvesenet og hør hva de mener med dette. Da får du sikkert også et eksakt svar istedet for synsing her blant oss andre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Hitman Skrevet Mai 20, 2005 Share Skrevet Mai 20, 2005 Det er også ett fortollingsgebyr på 150 ca. Så den summen er totalt feil. Garantert. Om det ikke faller under en fantastisk tullelov ett eller annet sted. Slikt må man regne med når halve norge stemte nei til EU! |Hitman Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drno Skrevet Mai 20, 2005 Share Skrevet Mai 20, 2005 Posten tar 155,- for å gjøre fortolling for deg, så da er ikke de problemet. Det kan vel ikke være det allmektige Tollvesenet som har regnet feil? Staten har jo alltid rett... NOT! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth BMW Skrevet Mai 20, 2005 Share Skrevet Mai 20, 2005 Ja her må det jo være en feil!! Det går bare ikke ann at det skal koste så mye. Jeg venter selv på en pakke dra usa, som kostet meg ca 1800.-nkr jeg venter den i morgen eller mandag. Jeg skal fortelle hva jeg betaler i toll når den kommer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet Mai 20, 2005 Share Skrevet Mai 20, 2005 Det der er riv ruskende galt! Bestilte selv for litt siden speil fra koed, antakelig de samme, og jeg betalte 155 i fortolling. Det eneste du skal betale når du henter pakken er ovennevnte beløp pluss moms på pakken. Og det blir iallfall ikke 2300 eller hva det nå var. Etter hva jeg kan se skal du betale 1177 (som du allerede har betalt) + mva 294 og fortollingsgebyr kr 155 tilsammen kr 1626. I og med at du allerede har betalt kr 1177 skal du KUN betale 449 kr når du henter pakken! Alt annet må du klage på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drno Skrevet Mai 20, 2005 Share Skrevet Mai 20, 2005 Høres riktig ut det der ja, Dan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Plutooo Skrevet Mai 20, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 20, 2005 Takk Dan. Skal referere til deg. Ble lynings da jeg fikk bilaget i posten.... De skal takes på mandag...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet Mai 20, 2005 Share Skrevet Mai 20, 2005 Gjør det du. Bare hyggelig å kunne hjelpe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Atlarelle Skrevet Mai 21, 2005 Share Skrevet Mai 21, 2005 Jeg fikk nye baklykter i posten i dag, og de hadde jaggu sneket seg unna både fortolling og moms Ble sendt fra USA, og selgeren hadde tydelivis gjort dette før, lyktene kostet meg 50 $, + frakt på 60 $ = 110$ . Jeg hadde beregnet og betale moms og greier jeg, så pengene lå klare de. Men neida, den flinke selgeren hadde oppgitt "used tail lights" på pakkeseddelen, samt en totalverdi på 20$ = ingen moms eller toll Jippi! Og nå ble jaggu bilen mye finere også! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW316 Skrevet Mai 21, 2005 Share Skrevet Mai 21, 2005 Lurer på om M-Tech fangeren jeg bestilte fra www.koed.dk kommer seg vel gjennom tollen.. Er liit spent her nå, får den til uka nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth BMW Skrevet Mai 21, 2005 Share Skrevet Mai 21, 2005 jeg venter å på en pakke... den ligger på tollen enda kommer det ingen lapp i postkassen på mandag, så ringer jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Mai 21, 2005 Share Skrevet Mai 21, 2005 Jeg har en pakke liggende nå, varen kostet ca 450,- og jeg fikk krav om 312,- i annet dill... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaggEn Skrevet Mai 22, 2005 Share Skrevet Mai 22, 2005 Hei jeg bestilte disse speilene fra www.koed.dkCoupe + Cabrio www7855 DKK 889,00 De ble stoppet i tollen. Og nå må jeg betale 2310 kr i fortolling. Hvordan er dette mulig? Trenger hjelp fra dere. Hva gjør jeg nå? Jeg har svar på problemet ditt. Har bestilt fra www.Koed.dk en del ganger før og hver gang får jeg for høyt mva og tollgebyr.. Problemet ligger i at tollvesenet åpner opp pakken og finner kvitteringen på gjendstanden og regner ut moms'en derifra. Det som gjør at det blir feil er at Koed lager en sinnsykt rotete og dårlig kvittering der det står Euro og ikkje Danske Kroner enkelte steder. Du må gå på posten å forlange å få se kvitteringen som ligger i den lillie plastlommen utenpå pakken. Det skal stå Danske Kroner (DKK) nederst på kvitteringen et sted. Dette ordner seg vettu.. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå