Gå til innhold

Damer i verden


Leonard
 Share

Anbefalte innlegg

Er rimelig sikker på at det er flere kvinner enn menn globalt sett, men har ingen kilder å henvise til. Vil tro du finner litt på Google eller tilsvarende..?

En av grunnene til at det sannsynligvis er flere kvinner enn menn i verden er at de lever lenger. I Norge er det vel noe sånt som 6-8 års forskjell, mens den er et par år i u-land (der folk flest dør i 50-årene). Men mange bekker små, gjør en stor å..

Uansett ikke ta dette som en fasit, for jeg har som sagt ingen kilder å vise til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er rimelig sikker på at det er flere kvinner enn menn globalt sett, men har ingen kilder å henvise til. Vil tro du finner litt på Google eller tilsvarende..?

En av grunnene til at det sannsynligvis er flere kvinner enn menn i verden er at de lever lenger. I Norge er det vel noe sånt som 6-8 års forskjell, mens den er et par år i u-land (der folk flest dør i 50-årene). Men mange bekker små, gjør en stor å..

Uansett ikke ta dette som en fasit, for jeg har som sagt ingen kilder å vise til.

Dette kan jeg lite om, men rent logisk (hvis man tenker litt "Darwin") skal det være flere kvinner enn menn...en mann kan befrukte flere kvinner, men en kvinne kan ikke... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kina sliter de litt, der er det bare lov å ett barn, på grunn av en sinnsyk befolkningsvekst. Og flesteparten vil ha gutter. Foreldre velger å ta abort eller setter barna ut skogen dersom det er jenter... I de senere årene har de sett effekten; en jente per 10 menn... :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...