drno Skrevet Mai 22, 2005 Share Skrevet Mai 22, 2005 Har original PDC på bakfangeren, denne har sluttet å virke i det siste. Nå kommer det en pipelyd fra styringsenheten bak så fort jeg setter bilen i revers. Det piper ca 5 sek. Det kommer ikke noe signal når jeg rygger inn nær veggen, slik det skal. Antar at dette kan skyldes at en av sensorene er gåen? Noen som vet om en kan sjekke disse sensorene selv, og hvordan det gjøres? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Mai 22, 2005 Share Skrevet Mai 22, 2005 Samme med min E46. Måtte bare kople den ut. Er nok den ene sensoren som er røket. Har ikke fått sjekket hvem som er røket enda. Må sikkert ta av fangeren og kople fra en og en tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drno Skrevet Mai 22, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 22, 2005 Hadde håpet at det evt gikk å vippe fram sensoren fra fangeren uten å måtte fjerne den, men har ikke lyst til å prøve det hvis de blir ødelagt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bayern Skrevet Mai 23, 2005 Share Skrevet Mai 23, 2005 Slet med dette i flere år på min E46. BMW mente først det var ledningsbrudd, deretter skiftet de sensor, deretter feste/kontakt for sensor. Ikke enkelt å finne ut av denne type feil... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Mai 23, 2005 Share Skrevet Mai 23, 2005 Fikk de fixet feilen. Og evt. hva var det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drno Skrevet Mai 23, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 23, 2005 Hadde vært kjekt å få vite hva det egentlig var ja! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bayern Skrevet Mai 24, 2005 Share Skrevet Mai 24, 2005 Resultatet ble bra, men hva som egentlig var feilen... er høyst usikkert. Sorry for totalt ubrukelig problemløsning, poenget var bare at denne type feil ikke er enkelt å finne ut av... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drno Skrevet Juni 7, 2005 Forfatter Share Skrevet Juni 7, 2005 Jaaa! Endelig kvitt problemet! Løsningen var følgende: Når du setter bilen i revers, aktiveres sensorene. Hvis du legger øret inntil sensoren, hører du en tikkelyd fra den hvis den fungerer. Prøvde dette, viste seg at en sensor var stille. Da var det av med støtfangeren, bytte sensor, og vips var PDC i orden igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr Skrevet Juni 7, 2005 Share Skrevet Juni 7, 2005 herlig når ting ordner seg ;=) Gratulere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Juni 7, 2005 Share Skrevet Juni 7, 2005 Kjempeflott. Da blir det fram med go'øret og ta en lytt. Akkurat som hos doktoren. Kan du hoste litt for meg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drno Skrevet Juni 7, 2005 Forfatter Share Skrevet Juni 7, 2005 Host, hark...! Men foretrekker at doktorn bruker stetoskop jeg da. Kall meg prippen, men... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Juni 8, 2005 Share Skrevet Juni 8, 2005 Hehe. ja. Men jeg har ikke stetoskop selv da. Så får nok bare bruke øret for å høre hvilken sensor som er kaputt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juni 8, 2005 Share Skrevet Juni 8, 2005 Skrujern med hardt håndtak (type blank rød plast) fungerer ofte bra som stetoskop. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå