Espen|3k Skrevet Mai 22, 2005 Skrevet Mai 22, 2005 Heisann! Syntes dette er et bra forum så jeg hadde lyst til å legge ut bilen min her også =) Henger mye her om dagen, har ikke begynt å skrive så alt for mye her enda da. Link til en identisk tråd om bilen min er i signaturen min, har vel svart på et par ulike spørsmål der så hvis dere vil kan dere se der også! Dere ser kanskje at bilen mangler en ting www.bimmers.no klistremerke Har planer om å få bestilt det snarest Noen tips til hvor jeg kan ha det? Det jeg har gjort hittil er ikke så mye, jeg har lakkert tromler og kalipere svarte, det syntes jeg ble pent. Så skal jeg lakkere nyrene sorte i morgen tenker jeg, også skal jeg få kjøpt rød glass-lakk så skal jeg lakkere blinklysa på baklyktene. Også har den naturligvis fått en skikkelig runde med vask, skikkelig polering og motorvask Fikk bilen den 6 mai. Bilen er delfin-grå, shadow-line (tror jeg) Bilen er kliss original, kom til Norge i 1997, har ikke vært noen ting galt med den siden det. Jeg blir eier nummer tre, skal også sies at første-eier var en eldre mann og andre eier en dame og at bilen ble importert via firma. Det er null rust og null lakkskader og ellers helt strøken. Den har 108 000 dokumenterte kilometer på måleren. Legg merke til at bilen har turteller, ikke normalt for 316i Planer for bilen: - Lakkere blinklys på baklykter røde - Done - Grå blinklys foran og på sidene - Done, bilder kommer - Lakkere nyrer svarte - Done - KN-Filter - IS-leppe eller full mtech 2 - Senke bilen 40/40 - Kommer til våren, har fjærene - Nye felger, 16" eller 17" Fare for at det blir 17" gull compomotives - Ny lyddemper, har liggende, kommer på snart. Ett rundt lite utblås - CD-spiller - Done, bilder kommer - Nytt frontsett - Done, bilder kommer - M-ratt - M-gulvmatter - M-tech 2 hekkvinge - Sorte DE frontlykter Skal prøve å få gjort det meste men er jo fare for at andre biler kan komme inn i bildet etter hvert, at økonomien ikke strekker til eller at jeg ikke får tid, hvem vet, men skal gjøre mitt beste Bilder:
Ole-Magne Skrevet Mai 23, 2005 Skrevet Mai 23, 2005 Bilen ser jo ut som den er nesten helt ny.... Kanonheldig med den der. Nesten verd å holde den så orginal som mulig, 17" felger å pen senking! Tror det hadde vert nokk... Synes ikke du skal "hore" den opp med all mulig dill dall, men smak å behag. Less is more heter det... Hvor mye måtte du betale?
Kenzuke Skrevet Mai 23, 2005 Skrevet Mai 23, 2005 Wow! Sjeldent pen å velholdt den der! Hvem er det som har klistra på m-emblemet? Den eldre mannen, eller dama? Velkommen til forumet skal du forresten også være!
antiloop Skrevet Mai 23, 2005 Skrevet Mai 23, 2005 Denne var virkelig pen.. men synes det blir for dumt å begynne å "jasse" med den! Behold den så original som mulig er nå min mening...
Fredrik Skrevet Mai 23, 2005 Skrevet Mai 23, 2005 Denne var virkelig pen.. men synes det blir for dumt å begynne å "jasse" med den! Behold den så original som mulig er nå min mening... Det er et meget godt poeng og hvis målet er å skille seg ut eller lage en "personlig" bil, bør du beholde den original. Bilen har og kommer til å ha en mye større verdi som original enn om du lesser på den tåpelig ungdomsutstyr. Det er ikke mange originale E30 modeller igjen som er så fine som din og for entusiaster spiller det ingen rolle om den "kun" er en 316i. Det er ganske sikkert nettopp det at det er en 316i som gjør at den ikke allerede er ramponert av en ung mann eller kvinne.
Espen|3k Skrevet Mai 23, 2005 Forfatter Skrevet Mai 23, 2005 Bilen ser jo ut som den er nesten helt ny.... Kanonheldig med den der. Nesten verd å holde den så orginal som mulig, 17" felger å pen senking! Tror det hadde vert nokk... Synes ikke du skal "hore" den opp med all mulig dill dall, men smak å behag. Less is more heter det... Hvor mye måtte du betale? Ja den er vannvittig strøken, inni ser det søren meg ut som at den er ny... Måtte ut med 35 tusen, jeg syns ikke lista mi har så mye preg av opp "opphoring" hehe Men skjønner hva dere mener Tror 16" holder, har ikke servo. Har tenkt til å kjøpe AP senkefjærer fra Motor Technik, 55/40, livstidsgaranti også koster det 1900 ca. Jeg er ikke typen til å slenge på alt mulig... Liker de fleste biler cleane og pene...
Espen|3k Skrevet Mai 23, 2005 Forfatter Skrevet Mai 23, 2005 Wow! Sjeldent pen å velholdt den der! Hvem er det som har klistra på m-emblemet? Den eldre mannen, eller dama? Velkommen til forumet skal du forresten også være! Takk takk, de jeg kjøpte den av er bekjente, et par på ca. 30, de har fått unge og denne bilen var naturligvis alt for liten... Faren til dama er bmw-interessert, så han kjøpte store dekk/felger til den en gang, og satte på M-merke... Men de dekka/felgene solgte de etter hvert tror jeg det var. Må bare finne ut hvordan det er festa så skal det av...
Espen|3k Skrevet Mai 23, 2005 Forfatter Skrevet Mai 23, 2005 Denne var virkelig pen.. men synes det blir for dumt å begynne å "jasse" med den! Behold den så original som mulig er nå min mening... Det er et meget godt poeng og hvis målet er å skille seg ut eller lage en "personlig" bil, bør du beholde den original. Bilen har og kommer til å ha en mye større verdi som original enn om du lesser på den tåpelig ungdomsutstyr. Det er ikke mange originale E30 modeller igjen som er så fine som din og for entusiaster spiller det ingen rolle om den "kun" er en 316i. Det er ganske sikkert nettopp det at det er en 316i som gjør at den ikke allerede er ramponert av en ung mann eller kvinne. Syns du planene mine er tåpelig ungdomssutstyr? Bare lurer, jeg syns det som er der gjør bilen penere jeg...
Fredrik Skrevet Mai 23, 2005 Skrevet Mai 23, 2005 Denne var virkelig pen.. men synes det blir for dumt å begynne å "jasse" med den! Behold den så original som mulig er nå min mening... Det er et meget godt poeng og hvis målet er å skille seg ut eller lage en "personlig" bil, bør du beholde den original. Bilen har og kommer til å ha en mye større verdi som original enn om du lesser på den tåpelig ungdomsutstyr. Det er ikke mange originale E30 modeller igjen som er så fine som din og for entusiaster spiller det ingen rolle om den "kun" er en 316i. Det er ganske sikkert nettopp det at det er en 316i som gjør at den ikke allerede er ramponert av en ung mann eller kvinne. Syns du planene mine er tåpelig ungdomssutstyr? Bare lurer, jeg syns det som er der gjør bilen penere jeg... Det var ikke meningen med mitt innlegg å spesielt kritisere din personlige smak, men heller generelt påpeke at div. utstyr/gadgets ikke gavner en så gammel bil som er i så god stand. Bilen er faktisk mer interessant for de aller fleste hvis den er original og ikke full av uoriginalt 3-parts utstyr. Bilen er 15 år gammel og blir hurtig eldre nå som E90 også er kommet på markedet. Om ikke mange årene er den en klassiker på linje med "02" og hvor interessant er egentlig en gammel "02" med div. uoriginalt utstyr utover f.eks. en full Alpinapakke ? De fleste som ser etter tilsvarende gamle biler som E30 kikker etter mest mulig originale biler og årsaken er jo egentlig ganske logisk...ingen ønsker å betale for utstyr man allikevel ikke ønsker å ha på bilen. De fleste vil også helst kjøpe en bil som nettopp ikke signaliserer at den er ungdomskjørt (les: bilen er uten mye av utstyret på din liste) rasjonelt nok fordi de håper på å kjøpe en bil der pengene er brukt på service/slitedeler og ikke på f.eks en belyst M-gearspake. Subjektivt vurdert kan imidlertid mye av utstyret på din liste gjøre en bil interessant, men innholdet i slike "to-do" lister endrer seg ofte hurtigere enn tiden du og jeg trenger på å tjene pengene til slikt utstyr. Så ikke før er det nye utstyret montert er det en ny mote/trend som gjelder...og akkurat det er etter min mening lite rasjonelt. Men...det er lenge siden jeg var i begynnelsen av 20 årene og våre interesser er nok derfor ikke helt de samme selvom vi begge to åpenbart har interesse for BMW.
Espen|3k Skrevet Mai 23, 2005 Forfatter Skrevet Mai 23, 2005 Tok det ikke som kritisering, men formulerte meg litt feil hehe Jeg skjønner absolutt hva du mener. Denne bilen kommer også til å få byttet slite og service deler, er forresten ikke noe som trengs å byttes atm... Jeg syns ikke lista mi har så mye deler som er "unødvendig", for å kalle det noe hehe. Men mye av det kan jeg ta av/bytte når salget kommer, for jeg skal ha en E30 til Eller flere... Jeg liker tinga i lista mi nå og tror flere vil komme til å like det på bilen... Jeg skal fortsette å holde bilen i god stand, for den er sjeldent strøkent... Jeg tror ikke jeg har sett noen som er mer strøkne... Det er nesten skremmende! Den kommer nok til å bære litt preg av ungdom etter hvert ja, men ikke noe negativt preg i mine øyne. Og det er jo naturlig for de som kommer å ser på den når den er til salgs om lenge å tro at den er ungdomskjørt, for jeg er jo eier og bruker... Men jeg skal ikke herpe/kjøre den ihjel... Er forresten ikke i 20 åra hehe, er 17, får lappen i desember Takk for svar fra alle !
Espen|3k Skrevet Januar 28, 2006 Forfatter Skrevet Januar 28, 2006 Lappen i boks Kommer oppdateringer, har satt i nytt frontsett og ny cd spiller og gråe side og for blinkers, også bestiller jeg vel no småting nå snart! Skal få tatt no bilder og E30 er kjøreglede Beste dagen i livet mitt hittil
Morten318 Skrevet Januar 28, 2006 Skrevet Januar 28, 2006 gjør det du vil med bilen selv.. ungdomspreg eller ikke .. folk har forskjellig smak.. noen liker høye bmw'r og noen liker dem pene..
lars78 Skrevet Januar 28, 2006 Skrevet Januar 28, 2006 Gratulerer med MEGET pen e30! Ser jo helt strøken ut
Sevenord Skrevet Januar 28, 2006 Skrevet Januar 28, 2006 grattulerer med lappen! Sleng ut flere bilder av den da Jeg misunner deg fargen på bilen! Min er rød (bah, og matt, bah), men jeg har sort interiør så det trekker litt opp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå