Gå til innhold

Espens førstebil; BMW 316i sedan

Share

Anbefalte innlegg

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Denne var virkelig pen.. men synes det blir for dumt å begynne å "jasse" med den! Behold den så original som mulig er nå min mening... :wink:

Det er et meget godt poeng og hvis målet er å skille seg ut eller lage en "personlig" bil, bør du beholde den original. :wink: Bilen har og kommer til å ha en mye større verdi som original enn om du lesser på den tåpelig ungdomsutstyr. Det er ikke mange originale E30 modeller igjen som er så fine som din og for entusiaster spiller det ingen rolle om den "kun" er en 316i. Det er ganske sikkert nettopp det at det er en 316i som gjør at den ikke allerede er ramponert av en ung mann eller kvinne. :roll:

Syns du planene mine er tåpelig ungdomssutstyr? Bare lurer, jeg syns det som er der gjør bilen penere jeg...

Det var ikke meningen med mitt innlegg å spesielt kritisere din personlige smak, men heller generelt påpeke at div. utstyr/gadgets ikke gavner en så gammel bil som er i så god stand. Bilen er faktisk mer interessant for de aller fleste hvis den er original og ikke full av uoriginalt 3-parts utstyr. Bilen er 15 år gammel og blir hurtig eldre nå som E90 også er kommet på markedet. Om ikke mange årene er den en klassiker på linje med "02" og hvor interessant er egentlig en gammel "02" med div. uoriginalt utstyr utover f.eks. en full Alpinapakke ? :wink: De fleste som ser etter tilsvarende gamle biler som E30 kikker etter mest mulig originale biler og årsaken er jo egentlig ganske logisk...ingen ønsker å betale for utstyr man allikevel ikke ønsker å ha på bilen. De fleste vil også helst kjøpe en bil som nettopp ikke signaliserer at den er ungdomskjørt (les: bilen er uten mye av utstyret på din liste) rasjonelt nok fordi de håper på å kjøpe en bil der pengene er brukt på service/slitedeler og ikke på f.eks en belyst M-gearspake. Subjektivt vurdert kan imidlertid mye av utstyret på din liste gjøre en bil interessant, men innholdet i slike "to-do" lister endrer seg ofte hurtigere enn tiden du og jeg trenger på å tjene pengene til slikt utstyr. Så ikke før er det nye utstyret montert er det en ny mote/trend som gjelder...og akkurat det er etter min mening lite rasjonelt. Men...det er lenge siden jeg var i begynnelsen av 20 årene og våre interesser er nok derfor ikke helt de samme selvom vi begge to åpenbart har interesse for BMW. :D

Belyst M-girkule er faktisk original BMW-del ;) Uten å dra dette noe videre nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe takker for alle gratulasjoner :D Tenkte å ta flere bilder etterpå! Skal straks ut å kjøre, må bare vente til all promille er vekk hehe :lol:

Gleder meg greit til å få på fjærer og 17" ja :)

graulerer med lappen, espen!

hold bilen din rimelig orginal, så får du mer for den når du skal bytte den inn til en E30 M3.. :wink:

Hehe, hadde vært noe det :wink: Skal holde den ganske original ja, det aller meste jeg kommer til å kjøpe skal taes av å brukes på neste E30 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en skikkelig fin bil. Virkelig vakker. Orginal og godt.

man blir glad av å se slike ting.

litt leit å begynne styling av en så ren og pen bil...

Takk takk :)

Liker du ikke M-tech 2? Eller is leppe? Jeg har aldri snakket om noe annet i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Espen! Det var jamme på tide :D

Vet at E30'n kommer til å bli bra behandla ;) Det viktigste er å ikke modifisere (les: skjære) i karossen så mye at den ikke kan settes i orginal stand igjen.

M-tech II er noe av det peneste man kan sette på en E30, og det er jo i praksis "add on", som ikke gjør noe med karosset.

Det forandrer en E30 fra veldreid til vakker 8)

Prøv å hold bakskjerma unna lyktestolper ol, som kommer fort!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Litta update :smilbmw :wink:

Har fått i nytt frontsett, skjedde for 2 uker siden, fått ny CD spiller og;

Hertz HSK 165

img_hsk165.jpg

S355500007Medium.jpg

dehp7700mp_detailpage.jpg

Fått på gråe sideblinkers og sorte blinklysglass foran og, skal forresten få i klare blinklyspærer der;

S3555500006Medium.jpg

S3500008Medium.jpg

S3500005Medium.jpg

S3500004Medium.jpg

S3500002Medium.jpg

Ja bilen er skitten nå, blir fort møkkete om dagen, gadd ikke vaske den i dag da det var nesten ti kalde... Nå går jeg å gleder meg til å kjøpe sommerfelger og få på senkefjærene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...