Gå til innhold

Slurvete verksteder..


Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg bestilte tid for bytte av en bærekule på dama sin Sportage her om dagen. På torsdag var den inne. Etter noen timer fikk hun telefon, da kunne hun hente bilen igjen. De hadde bestilt uoriginal del og den passet ikke, så den må inn igjen nå til uka. Forsåvidt greit nok - det er lov å gjøre feil. MEN, så kommer det skumle.. på lørdag begynte det å komme masse rare klakkelyder foran på bilen. I god fart på E18 måtte hun bare av veien og stoppe, for da bråka og rista det som pokker. Hun kunne da skru hjulboltene i det ene forhjulet inn og ut med fingrene...

Hadde sikkert vært jævlig kult å miste det ene forhjulet på vei uten midtdeler i god fart. Kan si det slik at jeg fikk hjertet opp i halsen da hun fortalte det i tlf. :roll:

Må jo være verkstedet som ikke har skrudd skikkelig til, eller finnes det virkelig folk som går rundt og løsner hjulbolter på parkerte biler?! :shock:

Tror nok mest at det er verkstedet som ikke har skrudd til, og jeg liker ikke engang tanken på at de har hatt løs den ene bærearmen. Gjett om jeg skal sjekke hjulboltene før hun får kjøre noe særlig etter de har fått byttet til riktig bærearm/bærekule... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags bakgårdsverksted med fulle mekanikere er dette?

Uansett, hjulene mine har alltid sitti fast, men både direkte slurv og at bilen har feil når den triller ut som ikke var der når den trillet inn har jeg opplevd flere ganger. Beste var vel i forbindelse med noe jobb på clutchpedalen. Da hadde mekanikeren lagt seg på dørkarmen og på et annet vis sparket borti en sånn liten dings som registrerte om døra var igjen. Noe som da førte til at det blinket et varsellys om at dørene ikke var lukket... :roll:

Ikke direkte kritisk, men det går jo ann å være litt forsiktig også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du snakker om løse hjulbolter:

En her i Eidsvågen, ved Molde, driver med import av biler. En morgen skulle han kjøre ut fra huset sitt, med unge som er blitt hjerneskadet og den andre ungen. Etter første sving, i 30km't løsnet det ene hjulet. Det viste seg at ALLE 4 hjulene hadde kun 1(!!!) mutter i seg. En eller annen j.... hadde vært der og skrudd de ut. Dette er rett og slett drapsforsøk!! Ingen har funnet ut hvem det var. Dessverre. Men, dette verkstedet skulle også vært tillat. Dette har glatt blitt en drapssak om det hadde skjedd noe mer dramatisk. Selv om i og for seg dette var mer en nok dramatisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde jo bilen min selv på verksted, de klarte ikke å fikse så måtte til bmw med bilen..men uansett..de skrudde jo muttrene på motoren og slikt..og når jeg kom ned å henta bilen da..så fikk jeg jo nyklene å vognkortet og slikt..å kjørte hjem helt vanlig..så åpna jeg panseret bare for å sjekke oljen og sånt..da så jeg at muttrene lå LØST i motorommet, var som de hadde lagt den på ei "plate" i motorrommet mens de mekka..

vært fint å kjørt rundt med det en god stund..

De ble forresten tatt på fersken på KJØRETUR med bilen min da de skjønte at de ikke kunne fikse den..hva de skulle gjøre det for skjønner jeg ikke.. :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags bakgårdsverksted med fulle mekanikere er dette?

Ravnås Bilsenter heter det. Masse Mazda-skilt og nye Mazdaer og Huyndaier der. Trodde egentlig det var en Mazda og Huyndai-forhandler, men finner de ikke på forhandleroversikten på mazda.no.

Virker uansett som et seriøst verksted, tror det er folk der som driver med motorsport og slikt, så interessen er vel i orden.. men de gjør tydeligvis ikke bra nok jobb. Forøvrig samme sted jeg hadde BMWen til EU-kontroll. Sportagen hadde også EU der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det har faktisk hent meg at noen har skrudd ut boltene halvveis. var på min E36 med 19" hartge. da jeg kjørte i noen skarpe svinge, begynte bakenden og vingle noe sinnsykt, stoppet med en gang, og så at begge bakhjulene holdt på å ramle av.. var noen drittunger som hadde hatt det gøy.

men det er jo en viss sjanse for at verkstedet har glemt det ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...