apshai@chello.no Skrevet Oktober 4, 2007 Skrevet Oktober 4, 2007 1. Alle samles på Lindesnes på en bestemt dato og tid. Starten går en time etterpå, og Nordkapp skal nås før 48 timer har gått. Ser for meg målgang ved midnatt på en dato av året det er midnattsol der. De som kommer imål senere en 48 timer etter start, får håpe festen ikke er over ennå, helt enkelt. De får selvsagt være med, men må betale startkontingenten (se punkt 2) til vinneren, så lenge de kommer frem. De som bryter, gidder jeg ikke å bry meg om. 2. Alle ser hverandre i øynene og sverger på at de betaler 1000 kroner (tror ikke det er noen vits i et høyere beløp) til den som beviselig kommer først til Nordkapp, med ca. 2500km ekstra på speedometeret i forhold til ved starten (jeg kan ta bilde av alle som møter opp, samt km-stand på speedoen deres, førerkortet og bilskiltet). Denne personen vil selvsagt stå der og vente på alle, hvis han skal ha noe håp om å motta noen penger. Dette regulerer seg selv via såkalt æreskodeks, som jeg forventer at folk med såpass tæl til å bli med på dette faktisk har. Møter noen ikke opp på Nordkapp, er de tapere uansett, og kan beholde den lusne tusenlappen sin, og sitte hjemme og glo i veggen. De som evt. er dumme nok til å prøve å jukse vil sannsynligvis finne ut at det er særdeles vanskelig (og dyrt). 3. Vinneren forplikter seg til å bruke alle premiepengene på drikke til alle deltakere i nærmeste bar (da jeg var på Nordkapp sist var det en bar der). Det må være fett å kunne stå der som vinner, og glisende ta i mot tusenlapp på tusenlapp, og vite at han skal dra i gang en real fest etterpå, og selv være midtpunktet, eller hva? Alle har nok mye å fortelle hverandre, og har noen gode historier fra turen, så festen blir helt sikkert kul. Rimelig sikkert er det iallefall at vinneren ikke tør å stikke av med pengene. Det er langt hjem, spesielt med mange sinte sjåfører på hjul 4. Alle drar hjem glade og fornøyde, etter å ha vært med på noe kult. Ingen regler, alle hjelpemidler er tillatt (GPS, internett, hjelp fra venner med kart, ruteplanlegging, meldinger om trafikkkork/ulykker/veisperringer etc.). Kjør hvilken rute som helst, sov når som helst (og hvor som helst), så mange i bilen som helst etc. Dra gjerne med noen pene jenter ... Alle deltakere kan få ett klistremerke til bilen og ett til å klistre på seg selv et sted, så vi kan identifisere dem på Nordkapp, og dermed få adgang til å drikke fritt på festen (til premiepengene tar slutt selvsagt). Betrakt dette som et røft utkast til en plan (detaljer og evt. logiske brister får siles ut etterhvert). Gumbaill
Arimanni Skrevet Oktober 4, 2007 Skrevet Oktober 4, 2007 Stephan.s Kan du vennligst referere til de personangrepene du mener jeg har utsatt noen for (som ikke allerede selv har skrevet dritt om meg) ??? apshai@chello.no ----> 55km/t i 48 timer... kjørehviletid here I come Ik det at noen av dere trenger å forholde der til tungbilregler, men dere må nå sove en gang dere å! god tur. iskald : Hvor mange personer rommer bilen din ??? Bare én person (liten bil du har evt.)? Man kan jo bytte på å kjøre om man er to eller flere. Får jeg flere slike dumme kommentarer nå, så må jeg sette av mye mer tid til å skrive på dette foraet. apshai@chello.no Eg vil likevell seie iden din er god apshai@chello.no. Det er greit det at du vil provisere, men gjer det på ein meir "vaksen" måte med saklege innlegg. Berre eit tips
E36Cab1 Skrevet Oktober 4, 2007 Skrevet Oktober 4, 2007 Tydeligvis kort lunte på konstruktiv kritikk og andres meininger...
apshai@chello.no Skrevet Oktober 4, 2007 Skrevet Oktober 4, 2007 Alle som er keen på å være med, kan gjøre forumet en stor tjeneste, ved å melde seg på. Da skal jeg slutte med provokative postinger. Grunnen til at jeg provoserer, er for å skape blest om tråden og ideene/oppleggene som har vært oppe til diskusjon. Det har vel virket etter planen, ihvertfall noenlunde (noen har blitt vel sure etter min mening). Meld dere på nå. Ellers er dere noen pyser Gumbaill
E36Cab1 Skrevet Oktober 4, 2007 Skrevet Oktober 4, 2007 Eg kan sei rett ut at eg får ikkje anledning til å være med pga arbeid. Men viss du/dere får til en tur/løp av noke slag må dere filme slik at andre som ikkje vart med av ulike grunner får sett ka en gikk glipp av Ønsker alle lykke til uansett ka som blir gjort
Just-turbodiesel Skrevet Oktober 4, 2007 Skrevet Oktober 4, 2007 Neste sommer da? har ikke lappen før men er med da.. Jeg slenger meg på, hvis det blir etter 28 desember en gang... hehe kanskje jeg har klar 745i'n til det... blir med så fort jeg får lappen!
apshai@chello.no Skrevet Oktober 4, 2007 Skrevet Oktober 4, 2007 Jeg poster antall påmeldte fortløpende i denne tråden. Tror ikke vi trenger mer enn ca. 25 biler. Tror ikke jeg får så mange påmeldinger en gang, men vi prøver ... Gumbaill
Dan Skrevet Oktober 4, 2007 Skrevet Oktober 4, 2007 Jeg hadde tatt pengene og kjørt gris hjem Forøvrig underholdende lesning
R Andersen Skrevet Oktober 5, 2007 Skrevet Oktober 5, 2007 Tror ikke jeg får så mange påmeldinger en gang, men vi prøver ... Selvsagt får du ingen påmeldte.. Du har jo ikke satt noen dato, og det hele er rimelig dårlig planlagt.. Ikke tror jeg det er så mange som gidder å betale 1000,- + reiseutgifter for å få seg en fest i nord..
apshai@chello.no Skrevet Oktober 5, 2007 Skrevet Oktober 5, 2007 Hr. R Andersen, Leste du egentlig hva jeg skrev på slutten ??? For ordens skyld legger jeg det ut her på nytt (for de som må ha ting inn med teskje). "Betrakt dette som et røft utkast til en plan (detaljer og evt. logiske brister får siles ut etterhvert)". Detaljer er vel best å spikre når man har sett litt på interessen og mulighetene for at dette i det hele tatt blir noe av, er det ikke? Ellers er det faktisk vitsen at dette skal være enkelt, og ikke "planlagt i hjel" på forhånd, slik alle de andre forslagene tydeligvis har lidd under. 1000 kroner er vel også ganske lite penger er det ikke det (kanskje ikke for deg)? Målet med turen er jo ikke at folk skal kunne tjene seg rike. Entusiastene, og andre som liker å kjøre bil og setter pris på en tur nordover, tror jeg faktisk vil synes at dette kan bli en fin tur, med litt spenning og konkurranse lagt inn for å sprite det litt opp. Festen blir jo som man gjør det til selv, i så måte håper jeg ikke du blir med som deltaker. Nei-mennesker har jeg fått nok av. Trenger ikke slike som deg på denne tråden, så jeg anmoder deg om å holde deg unna heretter. TIL ALLE ANDRE : MELD DERE PÅ !!! PS : Det er vel uansett ikke mulig å få til dette før sommeren 2008, så vi har god tid evt. Gumbaill
R Andersen Skrevet Oktober 5, 2007 Skrevet Oktober 5, 2007 Detaljer er vel best å spikre når man har sett litt på interessen og mulighetene for at dette i det hele tatt blir noe av, er det ikke? Du vil nok få x-antall "jeg er med!" svar, men når du endelig har får satt en dato, så vil du nok oppdage att det ikke er så mange som kommer likevel.. Og turen vil jo ikke koste 1000,-. Du bør vel ta med drivstoff, bompenger, overnatting og mat. I tillegg så kan det jo også komme fartsbøter og skader/slitasje på bil. Jeg syntest slike opplegg er rimelig barnslig, og det er jo en oppfordring til å kjøre gris på vanlige norske veier. Prøv heller å få til ett banetreff hvis det skal kjøres fort. En sosial tur til f.eks Tyskland i rolig tempo hadde vært mer interessant i mine øyne. Og du kan spare deg for den dårlige tonen..
apshai@chello.no Skrevet Oktober 5, 2007 Skrevet Oktober 5, 2007 Jeg synes du har minst like dårlig tone i dine innlegg. Det eneste du klarer ang. denne saken er tydeligvis å spre negativer vibber så det griner etter. Hvis du ikke ha noe å bidra med, så kan du holde deg unna. Alle ideene som inbefatter elementer du har vært inne på (dag på banen, "sosial tur til Tyskland", "rolig tempo" etc.) har konsekvent IKKE blitt noe av, så hva er det du innbiller deg at du kan tilføre denne diskusjonen egentlig. Jeg tror at dette må være a. enkelt b. kjapt gjennombart (dvs. ikke mer en et par dager) c. litt mer spennende og krevende enn en søndagstur (den kan man jo ta når som helst) d. muligheter for litt konkurranse (dvs. ikke nødvendigvis kjøre for fort, men kjøre smart, gjennomtenkt, forberede rute etc.). Det er jo ganske spennende og se hvem som kommer først da, er det ikke, eller er dere alle noen tafatte søndagsturister alle sammen ??? Gumbaill PS : Jeg kommer til å gjennomføre turen uansett neste år, og hvis ingen andre blir med på noe organisert som kan gjøre turen mer spennende og minnerik, så er det synd, men jeg dør ikke akkurat av skuffelse
R Andersen Skrevet Oktober 5, 2007 Skrevet Oktober 5, 2007 Nå har vi på Bimmers arrangert banekjøring to år på rad da..
BoSJo Skrevet Oktober 5, 2007 Skrevet Oktober 5, 2007 Helt ærligt apshai, jeg syntes det er bedre du tar og finner deg et annet sted og arrangere dit løp og poster dine kommentare. Vi her på bimmers.no bryr og ikke noe særligt om den form for fremlægging som du har vist inntil videre. Hvis du derimot fortfarende har lyst til å arrangere et Norges løp/tur, så syntes jeg du burde trekke deg tilbake for nu, oprette en ny tråd når du er klar og har alt planlagt, og så ellers la denne tråd ligge.
apshai@chello.no Skrevet Oktober 5, 2007 Skrevet Oktober 5, 2007 Bozo, Du tar på deg en ganske så stor hatt må jeg si, som uttaler deg på vegne av alle andre medlemmer av Bimmers.no ("Vi her på Bimmers.no ..."). Jeg har ingen planer om endre form på mine innlegg, så da må du få meg sparket ut hvis du ønsker denne form for innlegg fjernet. Hvis du vil drive sensur, så gjerne for meg. Jeg synes også at du er noe uklar, da du først ber meg finne et annet sted å agitere for "opplegget" mitt, og lenger ned ber du meg lage en ny tråd. Du kan jo prøve å bestemme deg, før du uttaler deg. Ellers er jeg enig at temaet fortjener en ny tråd, noe jeg (eller kanskje noen andre?) muligens kommer til å opprette (hvis du ikke sparker meg ut av forumet før den tid). Jeg har forresten alt ferdig planlagt, hvis du har giddet å lese tråden, kan du se det. Ørlite irritert, apshai@chello.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå