Dan Posted May 24, 2005 Posted May 24, 2005 Er det mulig??? http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/05/24/432644.html
Bmw323i Posted May 24, 2005 Posted May 24, 2005 folk er gale? det heter vel folk er galne unnskyld meg som pirker, men det irriterer meg litt når jeg leser slikt. Jeg vil ikke si at vedkommende er gal, men heller at han er dum i hodet!
skillbill Posted May 24, 2005 Posted May 24, 2005 folk er gale? det heter vel folk er galne unnskyld meg som pirker, men det irriterer meg litt når jeg leser slikt. Jeg vil ikke si at vedkommende er gal, men heller at han er dum i hodet! gale eller galne kommer vel an på dialekt? jeg kunne aldri sagt "galne" gale=galne? gal=galn?
NSS Posted May 24, 2005 Posted May 24, 2005 Smart han der... Ingen har vel beskyldt amerikanere å være smarte(no offence om det er noen her)
Espenlis Posted May 24, 2005 Posted May 24, 2005 Spørs om det var den siste tjall'n han hadde av pakka han fikk da han bytta inn mora si... Skjønna han egentlig da!
Dan Posted May 25, 2005 Author Posted May 25, 2005 folk er gale? det heter vel folk er galne unnskyld meg som pirker, men det irriterer meg litt når jeg leser slikt. Jeg vil ikke si at vedkommende er gal, men heller at han er dum i hodet! Folk er galne?? Høres jo helt mongo ut Men enig med skillbill, kommer nok an på dialekt. Ingen i nord som sier galne iallfall Akkurat som "hva gjør du på?" En frase vanlig sørpå. På hva da?? For meg har det ingen mening Vil absolutt si det grenser til galskap å hoppe ut av en bil i 90 km/t. Derimot å gå over veien uten å se seg for er dumt, men kan fort bli like farlig
Recommended Posts