Gå til innhold

M10 eller M40?

Gjest
 Share

Anbefalte innlegg

Viss jeg skulle byttet motor, og en 4 sylindret sak sto på programmet til en E30, Hvilken av disse motorene ville dere valgt?

Is motorer er utelukket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faller lissom for M10 jeg også. Føler at M40 sliter med toppene sine: kamaksler+ventiler. Men det er eneste jeg har merket meg er svakhetene deres. Noen som kan bekrefte/avkrefte??, si din mening, erfaring med M40 og m10 motorene??

Har kun erfaring med M20 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sliten kamaksel (vippearmene) er et typisk M40 problem og symptomene er typisk at motoren ikke vil trekke på høyere turtall. Problemet med kamakselen ble løst ifm. M43 motoren og rullende vippearmer. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hatt to turbokonverterte m10 motorer og to vanlige m10 sugemotorer og alle har fungert helt konge!! Selv om det bare en firer så fungerer de rimelig bra! En m10 med to doble webere, kvasskam og grenrør går rimelig greit serru! Hadde en med doble webere og det var helt rått! den blei bare herja med hele tida! hvis du lar vær å presse de når de er kalde så går det bra og du kan straffe de ganske greit når de er varme!! hehe... også er de forbanna enkle og skru på :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hatt to turbokonverterte m10 motorer og to vanlige m10 sugemotorer og alle har fungert helt konge!! Selv om det bare en firer så fungerer de rimelig bra! En m10 med to doble webere, kvasskam og grenrør går rimelig greit serru! Hadde en med doble webere og det var helt rått! den blei bare herja med hele tida! hvis du lar vær å presse de når de er kalde så går det bra og du kan straffe de ganske greit når de er varme!! hehe... også er de forbanna enkle og skru på :lol:

BMW kjørte jo F1 med en M10 motor på 1500 HK...1,5 liter + en kjempestor turbo. Jeg tror 1500 HK stadig er rekorden i F1. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...