Gjest Skrevet Mai 25, 2005 Share Skrevet Mai 25, 2005 Viss jeg skulle byttet motor, og en 4 sylindret sak sto på programmet til en E30, Hvilken av disse motorene ville dere valgt? Is motorer er utelukket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet Mai 25, 2005 Share Skrevet Mai 25, 2005 jeg bruker bare m10 motorer! veldig enkle og greie motorer som tåler litt! jeg hadde gått for m10, selv om m40 er mer moderne med motronic og hydrauliske løftere og sånn!! Bruk M10 du!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mai 25, 2005 Share Skrevet Mai 25, 2005 Faller lissom for M10 jeg også. Føler at M40 sliter med toppene sine: kamaksler+ventiler. Men det er eneste jeg har merket meg er svakhetene deres. Noen som kan bekrefte/avkrefte??, si din mening, erfaring med M40 og m10 motorene?? Har kun erfaring med M20 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 25, 2005 Share Skrevet Mai 25, 2005 En sliten kamaksel (vippearmene) er et typisk M40 problem og symptomene er typisk at motoren ikke vil trekke på høyere turtall. Problemet med kamakselen ble løst ifm. M43 motoren og rullende vippearmer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bizzy Skrevet Mai 25, 2005 Share Skrevet Mai 25, 2005 hmm, er det mulig og montere ventiler med ruller på en m40`? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 25, 2005 Share Skrevet Mai 25, 2005 hmm, er det mulig og montere ventiler med ruller på en m40`? Det mener jeg at det er ja...f.eks Ingo Koeth: http://home.t-online.de/home/Ingo.Koeth/ ...ellers er korte intervaller for registerremmen en annen ikke helt postiv side ved M40 motoren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet Mai 26, 2005 Share Skrevet Mai 26, 2005 jeg har hatt to turbokonverterte m10 motorer og to vanlige m10 sugemotorer og alle har fungert helt konge!! Selv om det bare en firer så fungerer de rimelig bra! En m10 med to doble webere, kvasskam og grenrør går rimelig greit serru! Hadde en med doble webere og det var helt rått! den blei bare herja med hele tida! hvis du lar vær å presse de når de er kalde så går det bra og du kan straffe de ganske greit når de er varme!! hehe... også er de forbanna enkle og skru på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 26, 2005 Share Skrevet Mai 26, 2005 jeg har hatt to turbokonverterte m10 motorer og to vanlige m10 sugemotorer og alle har fungert helt konge!! Selv om det bare en firer så fungerer de rimelig bra! En m10 med to doble webere, kvasskam og grenrør går rimelig greit serru! Hadde en med doble webere og det var helt rått! den blei bare herja med hele tida! hvis du lar vær å presse de når de er kalde så går det bra og du kan straffe de ganske greit når de er varme!! hehe... også er de forbanna enkle og skru på BMW kjørte jo F1 med en M10 motor på 1500 HK...1,5 liter + en kjempestor turbo. Jeg tror 1500 HK stadig er rekorden i F1. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet Mai 26, 2005 Share Skrevet Mai 26, 2005 ja, har lest om det!! det er rått!de holdt ikke så lenge, men så jævli det gikk! dette blei jo diskutert her tidligere kom det opp mye fakta. kanskje gunnar kan finne det frem? hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå