Gå til innhold

M3 Bremser

jcvold
 Share

Anbefalte innlegg

Får den vel ikke godkjent med kompressor uansett..? Må til Tyskland og bruke en formue i godkjenning.. hvis du ikke har noen veldig gode kompiser hos tilsynet. :P

Vil tro bremsene bak holder. Det er som regel de foran som blir varmkjørte. Bakbremsene tar så lite. Men for all del, hvis du merker ujevn bremsekraft foran og bak (bakenden kommer ut når du bremser ned) så kan det være det hadde lønnet seg å bytte bak også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får den vel ikke godkjent med kompressor uansett..? Må til Tyskland og bruke en formue i godkjenning.. hvis du ikke har noen veldig gode kompiser hos tilsynet. :P

Vil tro bremsene bak holder. Det er som regel de foran som blir varmkjørte. Bakbremsene tar så lite. Men for all del, hvis du merker ujevn bremsekraft foran og bak (bakenden kommer ut når du bremser ned) så kan det være det hadde lønnet seg å bytte bak også.

Får den ikke godkjent jo... Min er godkjent med kompressor den. :) Står sort på hvitt i vognkortet. Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har M3 bremser på min 328 og de er en risiko for å få andre i ræva... :) bryker å bremse så rolig så mulig i starten når det går fort og har en bil bak, har flere ganger holdt på å få noen i ræva (når det har gått fort, og man har måttet bremse ned etter forbikjøring) fordi jeg har mye bedre bremser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får den ikke godkjent jo... Min er godkjent med kompressor den. :) Står sort på hvitt i vognkortet. Hehe

Jøss. Må ha hatt gode kontakter der i gården... :)

Hvor mange gamp er den godkjent med?

300hk. Så blir det vel IC (vannavkjølt sådan visstnok), så da heter jeg vel noen hk der oxo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

300hk. Så blir det vel IC (vannavkjølt sådan visstnok), så da heter jeg vel noen hk der oxo.

Var det bare bremsene de sjekket før du fikk den godkjent? Var det en bekjent av deg som jobber der?

Merkelig at den ble godkjent med 300 HK og 323 bremser bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompressor (og turbo) på BMW skal visst nok være umulig å få godkjent uten grundige avgasstester i Tyskland, til noen titalls tusen. Vet om en som ringte og sjekka det der nå helt nylig også. Han fikk samme svaret. Han som bygde bilen din har nok hatt gode kontakter... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han som bygde bilen din har nok hatt gode kontakter... ;)

Di gutta som byggde den bilen har meget gode kontakter ja :wink:

Noe som er helt greit for meg.. :) Hadde ikke kjøpt den om den ikke var godkjent. Hadde fått problemer på eu kontroll bl.a. De har blitt utrolig strenge på eu. Får ikke godkjent om ikke senketsett+felger står i vognkort!

Så da anbefales det kanskje å bytte til bedre bremser bak også da kanskje, ettersom jeg skal ha mer hester i den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det bare bremsene de sjekket før du fikk den godkjent? Var det en bekjent av deg som jobber der?

Merkelig at den ble godkjent med 300 HK og 323 bremser bak.

Er ikke jeg som har bygget den. Det er Tarjei Christiansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har M3 bremser på min 328 og de er en risiko for å få andre i ræva... :) bryker å bremse så rolig så mulig i starten når det går fort og har en bil bak, har flere ganger holdt på å få noen i ræva (når det har gått fort, og man har måttet bremse ned etter forbikjøring) fordi jeg har mye bedre bremser..

Hmm. Hadde da ikke noe problem med å låse hjulene når jeg hadde 325i bremser hvis det kom noe i veien! 4`er golfen til naboen er mye bråere på bremsen enn M3 bremsene er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikkje så lurt å ha all bremsekraften når man såvidt er borti pedalen, trikset er å justere slik at man må trykke pedalen et stykke ned før all kraften kommer. akkuratt som en golf 1,4 når man er borti gasspedalen og trykker den helt inn ingen forskjell, mens på en m3 er det litt forskjell på om man såvidt er ani pedalen eller trykker den helt inn,

stor effekt krever at man kan velge forskjellig styrke...

liten effekt, (1,4 osv) krever at man bruker all kraft for å merke noe i det hele tatt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...