Hustler Skrevet Mai 28, 2005 Share Skrevet Mai 28, 2005 bare lurer jeg.. er det fler en meg som syntes opel calibra er en latterlig bil? hehe må bare spørre, er så mange kompiser å sånt, som syntes en "styla calibra" er så fett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjirn Skrevet Mai 28, 2005 Share Skrevet Mai 28, 2005 Calibra er skropel, laget av rustet metall. Finn en Calibra med rustfrie originalhjulbuer, så skal jeg rive i en pils... Dessuten gjorde Opel-designerne en groooov feil når de baserte den på Vectra istedet for Omega... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerKing Skrevet Mai 28, 2005 Share Skrevet Mai 28, 2005 Jeg liker iallefall IKKE Calibra..... Kunne funnet på å kjøpt mye rart, men ALDRI Calibra. De er direkte grusomme Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mai 28, 2005 Share Skrevet Mai 28, 2005 Jeg har aldri kjørt Calibra, og knapt Opel (den var sliten den), men synes de ser ganske bra ut når de er strøkne. Absolutt brukbart design. Men de fleste begynner å se slitne ut etterhvert. Virker som de har en tendens til å få stygg lakk etter 10-12 år, ser ut som de falmer som bare f... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Mai 28, 2005 Share Skrevet Mai 28, 2005 Syns egentlig en strøken Calibra er veldig fete biler. Er de ikke velholdte er det noe annet. Da blir de forferdelig stygge. Taket er jo mye lavere enn på noen BMW, man sitter også mye lavere enn i noen BMW så det er bra. Designet er jo utrolig bra egentlig. Ikke noe tabbe å basere den på Vectra. Å basere den på Omega? Blitt litt stor kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 28, 2005 Share Skrevet Mai 28, 2005 Opel Calibra er ikke min kopp te, men det ble da solgt en Turbo 4x4 versjon av denne modellen med 204 HK ved 5600 rpm og 280 Nm ved 2400 rpm. Den klarer 0-100 Km/t på 6,8 sekunder og har en toppfart på 245 Km/t. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten.S Skrevet Mai 28, 2005 Share Skrevet Mai 28, 2005 http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=749020 Hissig beist Når jeg kjøpte den lurte jeg på om den tok Nissan 200SX og BMW 325i. Jeg fant fort ut at disse bilene var verdens minste problem å kjøre fra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet Mai 28, 2005 Share Skrevet Mai 28, 2005 calibra og opel generelt ruster som bare f***! fjærtårnene bak ruster før bilen har trillet ut av samlebåndet og buene ruster vel en uke etterpå. kompis kjøpte seg en Tectylbehandlet turbo-calibra for noen år tilbake..7mnd etterpå var den så kreftsyk(altså full av rust) at han solgte den før det så helt for jævlig ut.. designmessig har de gjort en grov tabbe ja..uten tvil...men som alle her i Kristiansund også sier.. "Opel er Skropel!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet Mai 28, 2005 Share Skrevet Mai 28, 2005 http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=749020Hissig beist Når jeg kjøpte den lurte jeg på om den tok Nissan 200SX og BMW 325i. Jeg fant fort ut at disse bilene var verdens minste problem å kjøre fra. hehe..den der trillet her i Kristiansund faktisk(også UX-regga som er her) sitat annonse: "EDS Phase 3.5 trimsett (315HK) innmontert. Bilen har over 300 hk de 2-3 første gangene men gir den. Men grunnet høy temp på innsugsluften faller effekten til ca 280HK. Man må ha frontmontert intercooler for å unngå dette." Ting som følger med: Olje/luft seperatortank (www.tigerspeedparts.no) BMW Intercooler :D :D er vel samma trimminga på denne som den det er sammenligning med i annonsen med 325 kompressoren.. og sist men ikke minst fra annonsen: Det er veldig lite RUST på bilen, kun i bakre HJULBUER som er et kjent calibra-problem. Den har vert tektylert 2 ganger etter at den kom til Norge i 2000. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 28, 2005 Share Skrevet Mai 28, 2005 calibra og opel generelt ruster som bare f***!fjærtårnene bak ruster før bilen har trillet ut av samlebåndet og buene ruster vel en uke etterpå. kompis kjøpte seg en Tectylbehandlet turbo-calibra for noen år tilbake..7mnd etterpå var den så kreftsyk(altså full av rust) at han solgte den før det så helt for jævlig ut.. designmessig har de gjort en grov tabbe ja..uten tvil...men som alle her i Kristiansund også sier.. "Opel er Skropel!" Vel...selv en relativt ny BMW kan ruste den også... ...og akkurat det utvendige designet på Calibra´en er jo det beste ved hele bilen med tanke på at den kom på markedet allerede i 1991. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet Mai 28, 2005 Share Skrevet Mai 28, 2005 kom vel i 90 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 28, 2005 Share Skrevet Mai 28, 2005 kom vel i 90 Det er mulig (Opel er virkelig ikke min greie), men mitt poeng er at designet egentlig har holdt seg relativt godt gjennom 15 år. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet Mai 28, 2005 Share Skrevet Mai 28, 2005 samma her..mener den kom i 90 og ble avsluttet produksjonen i 96 el noe..en her i byen har en 96mod.. kanskje de skulle fortsatt og laget et nytt karroseri på calibra`n? som fra E36 til E46 liksom men det var nå denne rusta da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leonard Skrevet Mai 28, 2005 Share Skrevet Mai 28, 2005 EDS Phase 3.5 trimsett (315HK) innmontert. Med så mye hestekrefter så er det jo ikke noe rart den kjører ifra SX og 325i... Men hadde han kjørt mot en 200sx med 300hk, så hadde den kjørt i fra han. 4x4 har dobblet så mye frikson som en RWD. Det er ikke så mye å skryte av. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Mai 28, 2005 Share Skrevet Mai 28, 2005 Jeg HATER Calibra. Kompis har en "drømmebil" som det snart bare er kjeks igjen av. Calibra er en vederstyggelighet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå