Gå til innhold

E30 325 som banebil?


325e
 Share

Anbefalte innlegg

Ettersom posjektbilen sikkert ikke blir kjørbar før slutten av sommeren, tenkte jeg å kjøpe meg en litt billigere 325 å misbruke litt.

Men hvordan vil en 325 som er fullstendig ribbet og lettet, men ellers original, klare seg på f.eks rudskogen?

Kan vel kanskje låne noen deler fra prosjektet, grenrør, effektanlegg, datasprut og kjøpe en na kam.

Vil dette være noe morro, eller blir man bare fullstendig parkert og frustrert over at den ikke klarer å dra ræva rundt i svinga?

Har kjørt så lite e30, så vet ikke helt hvordan de oppfører seg.

Kom med noen innspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En E30 318i kan gå godt på en bane som f.eks Vålerbanen men å kjøre fra en 325i, det kommer nok ikke til å skje.

Vi må jo ta utgangspunkt i bilen da siden det var den det var snakk om her.

Det er helt klart forskjell på førere men det er jo en helt annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva kan den egentlig sammenlignes med?

Går den bra nok til at det går an å lage litt show?

At den går bedre enn 318 har jeg aldri vært i tvil om :D

Har prøvd en 318, og min går betraktelig bedre.

Men har ikke fått kjørt noen aktivt med 325'n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En E30 325 tror jeg vil være en morsom banebil. Hvis du ribber den og lar den ellers være original, vet jeg ikke om det vil gå så bra i svingene. Originalt understell legger seg veldig i svingene og det er vel liten tvil om at ræven kommer ut da ja.... 8) Med denne motoren bør du vel også ha brukbart med kraft på langsidene ihvertfall, eller det er i allefall nok til hobbykjøring, så du trenger ikke å irritere deg over de supertrimmede bilene som passerer deg...hehe.

Men hadde jeg vært deg ville jeg ha satt på gassdempere, du får billige på BilXtra, Meca o.s.v. Kommer ikke på mer enn 2000 til hele bilen. I tillegg ville jeg hatt et senkesett på 30-40mm (ved 60mm får du denne berømte cambervinkelen på bakhjulene som BMW er kjent for, og det er ikke bra i svingene) Siden dette er asfaltkjøring vil du få en mye mer lettkjørt bil i svingene.

Men dette hjelper ikke hvis du har vanlige husmordekk på bilen. Jeg ville anbefalt Yokohama Ro32 eller Bridgestone Potenza. Men jeg har et inntrykk av at du vil lage en billig bil, så det er jo opp til deg. Hvis du vil sladde er det bare å ha den slik den er :P Og bilen er bra nok til å ha det moro med, alle BMW med rekkeseksere er etter min mening fine til banekjøring!

Håper min erfaring fra billøp kom til nytte her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det vel egentlig bare å vente på skattepenga :D

Burde vel egentlig finne en med senkesett og bedre dempere og kanskje litt annet stæsj.

Burde vel få tak i en som ikke er så altfor sliten for rundt 20K?

Er det forresten noe særlig vektforskjell, eller andre ulemper/fordeler med 2d vs 4d?

Kanskje billigere å finne en 4d.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...