325e Skrevet Mai 28, 2005 Share Skrevet Mai 28, 2005 Ettersom posjektbilen sikkert ikke blir kjørbar før slutten av sommeren, tenkte jeg å kjøpe meg en litt billigere 325 å misbruke litt. Men hvordan vil en 325 som er fullstendig ribbet og lettet, men ellers original, klare seg på f.eks rudskogen? Kan vel kanskje låne noen deler fra prosjektet, grenrør, effektanlegg, datasprut og kjøpe en na kam. Vil dette være noe morro, eller blir man bare fullstendig parkert og frustrert over at den ikke klarer å dra ræva rundt i svinga? Har kjørt så lite e30, så vet ikke helt hvordan de oppfører seg. Kom med noen innspill. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Mai 28, 2005 Share Skrevet Mai 28, 2005 Blir vel frakjørt av E30 316 og 318 ja. Bedre vektfordeling og lavere vekt. Kommer mest ann på føreren da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet Mai 28, 2005 Share Skrevet Mai 28, 2005 hæ? blir frakjørt av E30 316 og 318 når man kjører en 325..? heller tvilsomt du.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Mai 28, 2005 Share Skrevet Mai 28, 2005 En E30 318i kan gå godt på en bane som f.eks Vålerbanen men å kjøre fra en 325i, det kommer nok ikke til å skje. Vi må jo ta utgangspunkt i bilen da siden det var den det var snakk om her. Det er helt klart forskjell på førere men det er jo en helt annen sak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325e Skrevet Mai 28, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 28, 2005 Men hva kan den egentlig sammenlignes med? Går den bra nok til at det går an å lage litt show? At den går bedre enn 318 har jeg aldri vært i tvil om Har prøvd en 318, og min går betraktelig bedre. Men har ikke fått kjørt noen aktivt med 325'n. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet Mai 28, 2005 Share Skrevet Mai 28, 2005 har en kompis som har en 88 E30 325 med litt småtrim(rundt 200hk) å det funker bra til og showe med ja fordel og ha sperre da self Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Mai 28, 2005 Share Skrevet Mai 28, 2005 En E30 325 tror jeg vil være en morsom banebil. Hvis du ribber den og lar den ellers være original, vet jeg ikke om det vil gå så bra i svingene. Originalt understell legger seg veldig i svingene og det er vel liten tvil om at ræven kommer ut da ja.... Med denne motoren bør du vel også ha brukbart med kraft på langsidene ihvertfall, eller det er i allefall nok til hobbykjøring, så du trenger ikke å irritere deg over de supertrimmede bilene som passerer deg...hehe. Men hadde jeg vært deg ville jeg ha satt på gassdempere, du får billige på BilXtra, Meca o.s.v. Kommer ikke på mer enn 2000 til hele bilen. I tillegg ville jeg hatt et senkesett på 30-40mm (ved 60mm får du denne berømte cambervinkelen på bakhjulene som BMW er kjent for, og det er ikke bra i svingene) Siden dette er asfaltkjøring vil du få en mye mer lettkjørt bil i svingene. Men dette hjelper ikke hvis du har vanlige husmordekk på bilen. Jeg ville anbefalt Yokohama Ro32 eller Bridgestone Potenza. Men jeg har et inntrykk av at du vil lage en billig bil, så det er jo opp til deg. Hvis du vil sladde er det bare å ha den slik den er Og bilen er bra nok til å ha det moro med, alle BMW med rekkeseksere er etter min mening fine til banekjøring! Håper min erfaring fra billøp kom til nytte her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw323i Skrevet Mai 29, 2005 Share Skrevet Mai 29, 2005 om du har hjulspinn så vil naturligvis ræva komme ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325e Skrevet Mai 29, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 29, 2005 Da er det vel egentlig bare å vente på skattepenga Burde vel egentlig finne en med senkesett og bedre dempere og kanskje litt annet stæsj. Burde vel få tak i en som ikke er så altfor sliten for rundt 20K? Er det forresten noe særlig vektforskjell, eller andre ulemper/fordeler med 2d vs 4d? Kanskje billigere å finne en 4d. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Mai 29, 2005 Share Skrevet Mai 29, 2005 Tror ikke vektforskjellen er så stor og 4 dørs skal visstnok være litt stivere i karrosseriet, noe som ikke er et minus i banesammenheng. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mai 29, 2005 Share Skrevet Mai 29, 2005 Er virkelig 4d stivere enn 2d? Interessant i så fall! Trodde det gjaldt å få tak i en 2d E30 til banebil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Mai 29, 2005 Share Skrevet Mai 29, 2005 Jeg mener 99% sikkert at Ove Kvam skrev det en gang og da stemmer det sikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet Mai 29, 2005 Share Skrevet Mai 29, 2005 4d er stivere ja. grunnet bedre oppstivning rudt dørhulet bake også. merkelig men sant.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå