Gå til innhold

Hva tennplugg merke er best?

///stian
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

NGK er stort sett det som får mest skryt, og som de fleste med grombiler sverger til. Når selv Amcar-gjengen sverger til NGK sier det sitt, siden NGK er et japansk merke!! :o

Champion har jeg hørt en del drit om. Fungerte bra på 320en min, men jeg er rimelig sikker på at fattern prøvde de på Norton Commandoen sin (sykkel), og de tok kvelden etter bare kort tid. Ser ut for at det er kun NGK som holder på den.

Har bortsett fra de to nevnte testet Denso og Bosch. Begge deler har fungert helt fint. Tror nok det meste av plugger er ganske greit på normale motorer nå til dags.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel Champion folk flest skryter av og da får du pluggene som BMW bruker også. Kjøper du orginale plugger er de merket med både BMW og Champion.

Opps.. Jeg mente selvsagt NGK i innlegget mitt her. :oops:

Det er det merket BMW bruker også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel Champion folk flest skryter av og da får du pluggene som BMW bruker også. Kjøper du orginale plugger er de merket med både BMW og Champion.

Opps.. Jeg mente selvsagt NGK i innlegget mitt her. :oops:

Det er det merket BMW bruker også.

Sikker på det?

Jeg fikk Champion da jeg handlet til M50B20-motor hos Bavaria. Mener også det var Champion som stod i manualen, men er noe usikker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på det Frode.H? Hehe. Fra de løpene jeg har kjørt med Ford Sierra (en dritmotor som brenner mange plugger) har jeg kommet frem til at NGK er det beste. De kan holde en 7-8 løp mot Champion 4-5 løp og Denzo 2-3 løp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på det?

Jeg fikk Champion da jeg handlet til M50B20-motor hos Bavaria. Mener også det var Champion som stod i manualen, men er noe usikker...

Er nesten sikker på det ja. Til min bil iallefall.

Men.. Når dette har vært diskutert tidligere mener jeg det har kommet frem at BMW bruker både Champion og NGK.. Kan det stemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NGK er definitivt det beste.. Merka det godt for nokre år sia når eg hadde moped... Hadde ein blodtrimma TSX og den gjekk og gjekk... Eit par venner av meg hadde blodtrimma TSX og, men dei bytta plugg 1 gong i måneden...

Hadde eit problem med min, og det var at den ikkje ville starta ein dag... Tok ut pluggen, pussa den litt, så var alt bra igjen..

Så NGK er absolutt det beste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...