Peoplez Skrevet Mai 30, 2005 Share Skrevet Mai 30, 2005 Så var det på tide med et oljeskift, klarer fint dette selv, men er ute etter å få stemplet service heftet. På bmw merkeverksted skulle dei ha 1800,- for oljeservicen det ryker med 4l valvoline 0-30w durablend og oljefilter. Fytti rakkeren til dyrt. det koster 500/600,- i materiell. Så skiftet eg til nye sommerdekk foran i dag på ett dekkverksted der tilbydde dei olje skift for 1,- ved at du kjøpte olje der, NØYAKTIG samme olja som på BMW merkeverksted. SÅ EG slo til og sparte en haug med gryn og fekk stemplet service heftet KONKLUSJON: merkeverksted tar ALTFOR godt betalt!!! mye penger å spare her ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet Mai 30, 2005 Share Skrevet Mai 30, 2005 Fortell meg noe jeg ikke vet Bare 4 liter? Var lite Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peoplez Skrevet Mai 30, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 30, 2005 Fortell meg noe jeg ikke vet Bare 4 liter? Var lite 4/5 l noe ikring der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet Mai 30, 2005 Share Skrevet Mai 30, 2005 vært 1 gang på bmw-verksted med bilen min å det ble bare rot..endte med en jobb til nærmere 15 lapper da de fucka opp med for tynn olje og en løfter begynte og tikke rett etter at jeg kjørte hjemover..så da måtte 24 løftere skiftes.. så det såkalte kjente bmw-verkstedet på en viss plass i møre og romsdal får ikke noen gode ord fra meg hvertfall.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peoplez Skrevet Mai 30, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 30, 2005 vært 1 gang på bmw-verksted med bilen min å det ble bare rot..endte med en jobb til nærmere 15 lapper da de fucka opp med for tynn olje og en løfter begynte og tikke rett etter at jeg kjørte hjemover..så da måtte 24 løftere skiftes..så det såkalte kjente bmw-verkstedet på en viss plass i møre og romsdal får ikke noen gode ord fra meg hvertfall.. trur dei fylte på valvoline durablend 0-30 eller 0-40 på min. det er vel rett? 318i e46 (1.9l) det var fylt castrol txt før Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mai 30, 2005 Share Skrevet Mai 30, 2005 Hvilken BMW-forhandler er det som bruker Valvoline? Spør bare fordi det er interessant å vite, de fleste bruker jo originaloljen som er Castrol, men vet at det finnes forhandlere som bruker Shell, og nå altså også Valvoline? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peoplez Skrevet Mai 30, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 30, 2005 Hvilken BMW-forhandler er det som bruker Valvoline?Spør bare fordi det er interessant å vite, de fleste bruker jo originaloljen som er Castrol, men vet at det finnes forhandlere som bruker Shell, og nå altså også Valvoline? Biltreff A/S i førde i sogn og fjordane. bruker valvoline Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet Mai 30, 2005 Share Skrevet Mai 30, 2005 valvoline/castrol/quaker-state er samme oljen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet Mai 30, 2005 Share Skrevet Mai 30, 2005 GS bruker noe shell-Søppel..tynt som vann og smører ikke en dritt.. fucka opp ventilløfterne mine trodde de hadde såpass med iq at man ikke skal gå over fra en tykkere til en tynnere olje på en bil med hydrauliske ventiler som begynner og bli noen år og som samtidig har gått på samme type olje fra dag 1..men GS har tydeligvis ikke fått med seg dette.. Valvoline Maxlife 10w40 er den eneste olja min bil skal ha Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mai 30, 2005 Share Skrevet Mai 30, 2005 valvoline/castrol/quaker-state er samme oljen... Hvor har du det fra? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet Mai 30, 2005 Share Skrevet Mai 30, 2005 aasen-bilverksted,, selger å bruker desse oljene.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenK Skrevet Mai 31, 2005 Share Skrevet Mai 31, 2005 vært 1 gang på bmw-verksted med bilen min å det ble bare rot..endte med en jobb til nærmere 15 lapper da de fucka opp med for tynn olje og en løfter begynte og tikke rett etter at jeg kjørte hjemover..så da måtte 24 løftere skiftes..så det såkalte kjente bmw-verkstedet på en viss plass i møre og romsdal får ikke noen gode ord fra meg hvertfall.. På Brages? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rage-A Skrevet Mai 31, 2005 Share Skrevet Mai 31, 2005 vært 1 gang på bmw-verksted med bilen min å det ble bare rot..endte med en jobb til nærmere 15 lapper da de fucka opp med for tynn olje og en løfter begynte og tikke rett etter at jeg kjørte hjemover..så da måtte 24 løftere skiftes..så det såkalte kjente bmw-verkstedet på en viss plass i møre og romsdal får ikke noen gode ord fra meg hvertfall.. 15 laken for 24 løftere? Sist jeg sjekket kostet alle løfterne rundt 3500kr, og jeg tviler på at det er 11500 i arbeid... hva mer ble fucked? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Mai 31, 2005 Share Skrevet Mai 31, 2005 valvoline/castrol/quaker-state er samme oljen... Hvor har du det fra? Mange oljer er "rebranded" dvs at det er samme innholdet men forskjellig merke. Derfor er ofte billigmerker like gode som de dyre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 31, 2005 Share Skrevet Mai 31, 2005 valvoline/castrol/quaker-state er samme oljen... Hvor har du det fra? Mange oljer er "rebranded" dvs at det er samme innholdet men forskjellig merke. Derfor er ofte billigmerker like gode som de dyre. Men når vet man om oljen er "rebranded" eller hvilket oljemerke som er i flasken ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå