Gå til innhold

Vis oss DIN E30 M3!


 Share

Anbefalte innlegg

Tenker ikke på mye annet enn E30 M3 om dagen, og er på heltid klar for å suge til meg info og bilder av disse... Ser at flere her på forumet har E30 M3 og det hadde vært veldig kult å få sett alle disse, så post gjerne et bilde eller to, eller tre, og gjerne litt info om mods/planer :wink: Da hadde jeg blitt glad :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 97
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bilder_Raymond_ny_bil_021.jpg

her er min -88 M3

mine planer:

-bytte ALT av understell (foringer, dempere, bremser etc) til bedre saker

-bygge turbo

-bur og "bøttestoler" (ikke bestemt meg for hel- eller halv-bur)

-hvite 18" bbs-felger

bilden skal bygges for å kjøre på bane og ha det mest mulig morro! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

62.jpg

Gruppe N understell

Gruppe N traversforinger

E36 M3 3.2L bremser foran

25mm hovedbremsesylinder (23mm originalt)

K-mac justerbare camberplater foran

8x18 O.Z Racing superleggera med 225/35 dekk rund baut.

Interiør: Urørt originalt med de "store" recarostolene.

Motor: Urørt original S14 B23. 195Hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min '89 M3

P3310899b.jpg

P3310910b.jpg

Bilde_016.jpg

Bilen er orginal bortsett fra Supersprint anlegg og 17" BMW/BBS felger.

Planer finns det alltid, men økonomien setter visse grenser for alt. Så det blir nok å holde den orginal..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pen bil!! hvor mye ligger sånt no på i pris da?

DYRT! :shock:

bare delene til turbo-bygging kom på ca 70000,- og da har jeg ikke tatt med arbeid og renovering av motor.

understell: 14000,-

bremser: 15000,-

foringer: 3000,-

stoler: 5-6000,-

bur: 5-10000,-

+ MASSE annet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare MÅ stille dette spørsmålet: Hvorfor turbo?

Om du bygger bilen for å kjøre på bane så kan jeg garantere deg at du vil greie lavere tider, og få en bedre balansert bil om du bruker 70K på motoren. Karboninnsug, større spjeldhus, grovere grenrør, større ventiler, hvassere kammer, A/N(eller datasprut)

For 70K skal du greie å hente en 250-270Hk, og med tilsvarende bremser og understell så får du en sykt bra banebil!!! Bygger du turbo så greier du bare å slædde og spinne, og vil oppleve at alle sugemotor M3ène kjører fra deg rundt banen 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen bilder av min Sport Evo.....

m3sportevoPK.jpg

022.jpg

03.jpg

011.jpg

04.jpg

nff_03_40.jpg

nff_03_39.jpg

nff_03_37.jpg

nff_03_36.jpg

M3_1.jpg

M3_2.jpg

Planer for neste år: Mov'It bremser fremme, Racing understell, 17/18 tommere, halv-bur, 4-punkt seler, nytt grenrør/eksosanlegg, carboninnsug m/ alpha N hjerne, vassere kammer, carbon dash, datasprut, større ventiler og poly-foringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut Per Kristian! Bra det ikke ble salg! Leste noe om det et sted, kan ha vært på dtmpower eller s14.net kanskje... Vannvittig pen og rå bil... Endelig kom de bildene på nett =) Planene høres meget bra ut! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare MÅ stille dette spørsmålet: Hvorfor turbo?

Om du bygger bilen for å kjøre på bane så kan jeg garantere deg at du vil greie lavere tider, og få en bedre balansert bil om du bruker 70K på motoren. Karboninnsug, større spjeldhus, grovere grenrør, større ventiler, hvassere kammer, A/N(eller datasprut)

For 70K skal du greie å hente en 250-270Hk, og med tilsvarende bremser og understell så får du en sykt bra banebil!!! Bygger du turbo så greier du bare å slædde og spinne, og vil oppleve at alle sugemotor M3ène kjører fra deg rundt banen 8)

Enig med denne karen her. Du får bedre respons uten turbo og kan kjøre fortere enn med turbo selv om du får mye mer effekt med turbo.

På Autofil messa stod det en E46 racing/rally bil med en S14 motor på 2,8 liter tror jeg og med 380 hestekrefter så potensialet er stort selv uten turbo.

Spurte en av de hvorfor de ikke hadde satset på en nyere 6 sylindret M3 motor og svaret var at de fikk lavere vekt med den gamle 4 sylindern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...