Gå til innhold

Forsikring


jonr
 Share

Anbefalte innlegg

Kjørte bilen på en forkjørsvei i går, kommer i fartsgrensa (60 Km/t) mot ei dame som står i ro på sideveien med FULL STOPP skilt, plutselig vrenger den gale dama ut i veien så jeg holder på å kjøre rett i sia på henne, heldig for henne er det jo bra bremser på bmw da så det gikk greit :P men til poenget, jeg har bytta til m-tech e46 front og øyelåkk osv på bilen, hvordan blir det da med forsikringen hvis noen kjører på deg ? regner vel med de må sette på det samme utstyret som jeg hadde/har men jeg bare begynte å lure, noen som har peil ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slikt kommer jo helt an på forsikringsselskapet, og er ikke noe noen her inne kan gi deg fasitsvaret på. Sannsynligvis grunnen til at du ikke har fått noe svar. Ring ditt forsikringsselskap og spør, så vet du sikkert. :)

Men om jeg skal tippe så tipper jeg du får for originalutstyr. Hvis ikke må du nok til å forsikre med høyere sum i ekstrautstyr, og dokumentere hva som står på bilen i tilfelle tyveri etc..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm.. oki, er mulig dere har rett, men syntes det høres ganske urimelig ut at om noen andre kjører på meg/ikke overholder vikeplikt/andre veitraffik lover så er det meg det skal gå utover..

har jo bare felger som er mer verdt en de 10k i ekstrautstyr..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, så er det sjelden du kræsjer alle 4 felgene også :P Kommer du ut for en ulykke, så vil forsikringen dekke MAX 10000,- i ekstrautstyr. Men, siden dette er en m-fanger så tror jeg neppe dette har noe og si. Selskapene har ikke peiling. Det er verkstedet som bytter som vet hva som er på og ikke. Og som regel ordner de dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, så er det sjelden du kræsjer alle 4 felgene også :P Kommer du ut for en ulykke, så vil forsikringen dekke MAX 10000,- i ekstrautstyr. Men, siden dette er en m-fanger så tror jeg neppe dette har noe og si. Selskapene har ikke peiling. Det er verkstedet som bytter som vet hva som er på og ikke. Og som regel ordner de dette.

hehe, du har jo rett i det ;) prøver å unngå å kræsje uansett da, :)= men tenkte det var greit å sjekke litt opp med dere som har greie på det meste ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du bekjente som jobber på et verksted så er det bare og stikke innom der med bilen hvis du kræsjer eller kommer borti noe..fikk en parkeringsbulk på fangeren forran på en nyere Celica jeg hadde da en gnom rygga på meg mens jeg satt i bilen..Var en bitteliten bulk som kunne rettes..fikk de på verkstedet til og bestille en Fet front istedet jeg ;)

men som det sies så er det verkstedene som bestiller alt..så har du en stylet front bestiller de som oftest det som står på den :) Blir vel verre hvis det er en kraftig smell hvor mye av bilen må skiftes..jeg å har 10.000,- i "ekstrautstyr" på forsikringa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm.. oki, er mulig dere har rett, men syntes det høres ganske urimelig ut at om noen andre kjører på meg/ikke overholder vikeplikt/andre veitraffik lover så er det meg det skal gå utover..

har jo bare felger som er mer verdt en de 10k i ekstrautstyr..

Jeg misforstod visst spørsmålet.

Når det er andre som kjører i deg får du helt sikkert dekket bilen som den er. Ansvarsdelen i forsikringen tar jo høyde for alt man kan kræsje i, fra sykler og personer til Ferrarier og semitrailere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er verkstedet som ordner det som takstmann fra forsikringa bestemmer og da gjelder det orginale deler,hvis du ikke har forsikring for ekstrautstyr,men alle forsikringsselkap praktiserer dette forskjellig så det er vanskelig å svare på,Knuser du støtfangeren så setter de på orginal igjen,gjorde i hvertfall det på min gamle 318 med hamann front.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men ekstrautstyret som er forsikret gjelder for KASKOskader. Altså når man selv har skadet bilen. Når andre kjører på en, som jeg (etterhvert) har fått med meg at det er jonr spør om, så har det ingenting å bety. Da er det ansvarsforsikringen til den som kjører på deg som må dekke det, og den dekker nok ganske sikkert alt. Det har jo ingenting med verken ens eget forsikringsselskap eller kaskoforsikring å gjøre. Så lenge man har ansvarsforsikring har man lov til å ha bilen på veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men ekstrautstyret som er forsikret gjelder for KASKOskader. Altså når man selv har skadet bilen. Når andre kjører på en, som jeg (etterhvert) har fått med meg at det er jonr spør om, så har det ingenting å bety. Da er det ansvarsforsikringen til den som kjører på deg som må dekke det, og den dekker nok ganske sikkert alt. Det har jo ingenting med verken ens eget forsikringsselskap eller kaskoforsikring å gjøre. Så lenge man har ansvarsforsikring har man lov til å ha bilen på veien.

Takk for svar :) var igrunn mer det jeg håpet/trodde også, sorry hvis forklaringa mi var dårlig :P

:oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...