Jarle Skoftedalen Skrevet Desember 20, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 20, 2005 veiv og råder fra 2002 turbo og smidde mahle stempler. Men uplana blokk og topp gir dette en komp på 6,7:1, noe jeg tror blir litt for lite, så jeg regner med å plane blokka og toppen litt, i følge PPF skal 1,5mm freses vekk fra blokka, da har jeg en komp på mellom 7,5 og 8:1, avhengig av om toppen er plana tidligere... dette blir bedre for meg, med kun en 2 liter r4 og såpass stor turbo (ja ja, vet den er liten i forhold til mange andre her, men... ) så vil jeg nok få turbolagg nok i massevis, men man kan jo ikke få både i pose og sekk som det er nevnt her tidligere, og når trykket nærmer seg 2 bar må man betale prisen for det BSMotor kjørte 1,7kg på helt lik motor og det funka fint, tenkte å legge meg på maks 1,8 og se hvor mye power det gir PPF og BSMotor regner med ca 400hk, så jeg stoler på det, og siden BS skal ta seg av mappinga så regner jeg med det blir bra.. MotorNord i Sverige mente at 500-600hk burde være innen rekkevidde, men etter lommeboka å dømme er dette noe jeg kan se langt etter.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Desember 20, 2005 Share Skrevet Desember 20, 2005 veiv og råder fra 2002 turbo og smidde mahle stempler. Men uplana blokk og topp gir dette en komp på 6,7:1, noe jeg tror blir litt for lite, så jeg regner med å plane blokka og toppen litt, i følge PPF skal 1,5mm freses vekk fra blokka, da har jeg en komp på mellom 7,5 og 8:1, avhengig av om toppen er plana tidligere... dette blir bedre for meg, med kun en 2 liter r4 og såpass stor turbo (ja ja, vet den er liten i forhold til mange andre her, men... ) så vil jeg nok få turbolagg nok i massevis, men man kan jo ikke få både i pose og sekk som det er nevnt her tidligere, og når trykket nærmer seg 2 bar må man betale prisen for det BSMotor kjørte 1,7kg på helt lik motor og det funka fint, tenkte å legge meg på maks 1,8 og se hvor mye power det gir PPF og BSMotor regner med ca 400hk, så jeg stoler på det, og siden BS skal ta seg av mappinga så regner jeg med det blir bra.. MotorNord i Sverige mente at 500-600hk burde være innen rekkevidde, men etter lommeboka å dømme er dette noe jeg kan se langt etter.... 400hk sparker bra det Det med turbolaggen har da ingenting å si, hva skal man ned i sånne lave turtall å gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30 Turbo Skrevet Desember 21, 2005 Share Skrevet Desember 21, 2005 Heisann Jarle! Ang. "screaming" wg, kan jeg bare si en ting: RÅTT! etCasey har slik på Supra MKIV'n sin nå etter jeg bygget om til singelturbo, og det ble gromt! Blir åpen wg på meg også neste år! Lar røret gå rett ned i bakken, så man ser flammene under bilen i mørket! Slenger et bilde av Supra'n sin åpne wastegate, såkalt "skreamer!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30 Turbo Skrevet Desember 21, 2005 Share Skrevet Desember 21, 2005 Hmm.. Ble ikke bilde da, men c&p adressa, så er det der! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-P Skrevet Desember 21, 2005 Share Skrevet Desember 21, 2005 (sorry ot) med åpen wg og flammer ut under bilen? og hvor trygt er det? hehe ikke bedre å blåse det ut noen andre steder da? hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet Desember 22, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 22, 2005 det er jo råtøft da, jeg har skikklig tro på dette jeg, da kan alle de harry-honda-huene komme med blinkende neon under bilen og to de er tøffe, hehe.. for da kan jeg gasse litt og få flammer under bilen min:wink: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet Desember 22, 2005 Share Skrevet Desember 22, 2005 det er jo råtøft da, jeg har skikklig tro på dette jeg, da kan alle de harry-honda-huene komme med blinkende neon under bilen og to de er tøffe, hehe.. for da kan jeg gasse litt og få flammer under bilen min:wink: Haha! Bilder da! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Desember 22, 2005 Share Skrevet Desember 22, 2005 400hk høres fryktelig mye ut i en 2L M10 Turbo? Jeg har alltid sett for meg _max_ 270-300hk på en M10. (ser bort fra det ekstremt ikke sammenliknbare 1500hk bygget de brukte i Formel). Kan jo samtidig legge til at Henning Engen, med M20B27 (borra opp b25) bremsa 385hk @ 1.5 bar. At det er mulig med så mye hk er sikkert, men spørs på holdbarheten.. Spent på å se reslutatet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Desember 22, 2005 Share Skrevet Desember 22, 2005 Kan jo samtidig legge til at Henning Engen, med M20B27 (borra opp b25) bremsa 385hk @ 1.5 bar. Hadde ikke Henning 2.5 liter når han bremsa til 385 hk da? Han fekk vel b27-veiva av Torebmw her på forumet en god stund etter at motoren hans ble bremsa... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Desember 22, 2005 Share Skrevet Desember 22, 2005 Det er mulig. Stod ikke noe om det på siden hans...så jeg vet ikke. Info: www.bmwpower.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Desember 22, 2005 Share Skrevet Desember 22, 2005 Torebmw bygde sin motor på Hennings oppskrift, og det var b25... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runar-CSi Skrevet Desember 22, 2005 Share Skrevet Desember 22, 2005 400hk høres fryktelig mye ut i en 2L M10 Turbo? Jeg har alltid sett for meg _max_ 270-300hk på en M10. (ser bort fra det ekstremt ikke sammenliknbare 1500hk bygget de brukte i Formel).Kan jo samtidig legge til at Henning Engen, med M20B27 (borra opp b25) bremsa 385hk @ 1.5 bar. At det er mulig med så mye hk er sikkert, men spørs på holdbarheten.. Spent på å se reslutatet Man kan jo plukke ut 400hk av en Wankel 1.3L også da.... er ikke størrelsen det kommer an på... heller oppsettet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Desember 22, 2005 Share Skrevet Desember 22, 2005 Nei, selvfølgelig. Man kan jo hente ut 30hk av en liten 50cc 2 takt moped motor uten overlading, så da skal det glatt gå ann med 400hk i en 2000cc 4 takt motor med overlading. Poenget mitt er at holdbarheten vil bli tvilsom. Men jeg håper å bli motbevist, ingenting annet vil glede meg mer Spesielt da det gjelder BMW motorer! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runar-CSi Skrevet Desember 22, 2005 Share Skrevet Desember 22, 2005 En M10 motor kan nok tåle effekten riiimelig greit den.... Skal du ha en motor som du aldri skal skru på eller noe sånt må du nok bale belage deg på en 100% orginal sugemotor.. Da holder det kansje et par år... Skruing er kos... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Desember 23, 2005 Share Skrevet Desember 23, 2005 Nei, selvfølgelig. Man kan jo hente ut 30hk av en liten 50cc 2 takt moped motor uten overlading, så da skal det glatt gå ann med 400hk i en 2000cc 4 takt motor med overlading.Poenget mitt er at holdbarheten vil bli tvilsom. Men jeg håper å bli motbevist, ingenting annet vil glede meg mer Spesielt da det gjelder BMW motorer! 2-takter og 4-takter er jo to forskjellige motorer. En 2-takter kan du trimme MYE hardere enn en 4-takter pga. minimalt med bevegelige deler i forhold til en 4-takter. Men på en annen side: På 80-tallet laget jo BMW en motor som ble brukt i F1. Denne var fra en BMW 1500 med 1,5L motor og denne ytet 1500hk, dvs 1hk pr. ccm. Selvfølgelig med overlading! Så det er mulig ja Holdbarheten er et annet tema Synd det ble forbudt med turbo i F1 på slutten av 80-tallet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå