Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

kanskje eg er domm nå men korleis funkerer dette med piano tråder?

-Tåler di varmen?

-Ka toppakning bruker du etterpå?

-Blir ringene sveiset sammen?

.Korleis kan dette bli tett?

-Ka er Poenget?

-Må du frese spor i toppen også?

Har ganske god insikt i motorer gennerelt men dette har eg ikkje sotte meg inn i!

• Svar 261
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Poenget er at ringene "stikker" litt opp av blokka akurat rundt sylinder.Man får da ekstra trykk på pakningen rundt sylinder og vil derfor tåle mer. Pankning er valgfritt,jeg bruker orginal.

Skrevet

1mm pianotråd er det i min,og de stikker 0,4 opp,freset ned 0,6. tråden må kommer ca på midten av pakningsflata rundt sylinder.

Skrevet

Det går bra det Ettertenning;o)

Jan Erik; har du nr til Emblemspesialisten?

Tenkte å høre med han! PPF kunne selge meg smidde mahle stempler, men da måtte jeg borre opp, de nye stempla er 90,5mm og jeg har 89mm borring! Funker det å bare skjære av stålringen rundt sylinderene på en originalpakning og stole pianotråden?

Skrevet

kult prosjekt :D er det du som jobber med jonny schults som har den svarte celica'n? syns å huske jeg så deg under panseret i celica'n og bimmer'n vedsina

Skrevet

rasa jo turboen jeg, kjørte ei stund med samme motor uten turbo, lavkomp sugemotor! hehe.. det er ikke sjef!

Men kom igjen om et halvt år så skal vi se! Er klar for et lite race jeg da! Og du har jo neste dobbelt så stort motorvolum, hehe... Så får vi se hva femmer`n din er god for!

innbydelse til kappkjøring :twisted:

Skrevet

det var når du kjørte med lavkomp uten turbo... jeg var bare passasjer så er nokk ikke min femmer.. men den blir bytta ut rimeligt snart med en m5 sier han som har den

Skrevet
åh, daså! hehe... trur ikke jeg ypper på meg en m5 :wink: Det er nok i drøyeste laget! hehe...

Pøh, M5 er slappe greier i forhold til en E30 Turbo ;) Jeg har prøvd begge deler...

Skrevet
åh, daså! hehe... trur ikke jeg ypper på meg en m5 :wink: Det er nok i drøyeste laget! hehe...

Pøh, M5 er slappe greier i forhold til en E30 Turbo ;) Jeg har prøvd begge deler...

Vi vet ingenting om hvilken M5 det er snakk om enda :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...