Ettertenning Skrevet September 12, 2005 Share Skrevet September 12, 2005 kanskje eg er domm nå men korleis funkerer dette med piano tråder? -Tåler di varmen? -Ka toppakning bruker du etterpå? -Blir ringene sveiset sammen? .Korleis kan dette bli tett? -Ka er Poenget? -Må du frese spor i toppen også? Har ganske god insikt i motorer gennerelt men dette har eg ikkje sotte meg inn i! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet September 12, 2005 Share Skrevet September 12, 2005 Poenget er at ringene "stikker" litt opp av blokka akurat rundt sylinder.Man får da ekstra trykk på pakningen rundt sylinder og vil derfor tåle mer. Pankning er valgfritt,jeg bruker orginal. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet September 12, 2005 Share Skrevet September 12, 2005 ok det var ikkje verre takker! men kor mye skal du frese ned da? dvs kor mye overmål skal det vere på toppen der ringen er? og kor nermt sylinder veggen skal det fresest? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet September 12, 2005 Share Skrevet September 12, 2005 1mm pianotråd er det i min,og de stikker 0,4 opp,freset ned 0,6. tråden må kommer ca på midten av pakningsflata rundt sylinder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet September 13, 2005 Share Skrevet September 13, 2005 ok takker! p,s var ikkje meningen og spore helt av! beklager jarle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet September 13, 2005 Forfatter Share Skrevet September 13, 2005 Det går bra det Ettertenning;o) Jan Erik; har du nr til Emblemspesialisten? Tenkte å høre med han! PPF kunne selge meg smidde mahle stempler, men da måtte jeg borre opp, de nye stempla er 90,5mm og jeg har 89mm borring! Funker det å bare skjære av stålringen rundt sylinderene på en originalpakning og stole pianotråden? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eika Skrevet September 14, 2005 Share Skrevet September 14, 2005 kult prosjekt er det du som jobber med jonny schults som har den svarte celica'n? syns å huske jeg så deg under panseret i celica'n og bimmer'n vedsina Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet September 14, 2005 Forfatter Share Skrevet September 14, 2005 Stemmer det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eika Skrevet September 14, 2005 Share Skrevet September 14, 2005 er da du ikke ville kappe det.. vi kom i den alpina hvite E28 M535i'n heheh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet September 14, 2005 Forfatter Share Skrevet September 14, 2005 rasa jo turboen jeg, kjørte ei stund med samme motor uten turbo, lavkomp sugemotor! hehe.. det er ikke sjef! Men kom igjen om et halvt år så skal vi se! Er klar for et lite race jeg da! Og du har jo neste dobbelt så stort motorvolum, hehe... Så får vi se hva femmer`n din er god for! innbydelse til kappkjøring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eika Skrevet September 14, 2005 Share Skrevet September 14, 2005 det var når du kjørte med lavkomp uten turbo... jeg var bare passasjer så er nokk ikke min femmer.. men den blir bytta ut rimeligt snart med en m5 sier han som har den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet September 14, 2005 Forfatter Share Skrevet September 14, 2005 åh, daså! hehe... trur ikke jeg ypper på meg en m5 Det er nok i drøyeste laget! hehe... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristov Skrevet September 14, 2005 Share Skrevet September 14, 2005 åh, daså! hehe... trur ikke jeg ypper på meg en m5 Det er nok i drøyeste laget! hehe... Pøh, M5 er slappe greier i forhold til en E30 Turbo Jeg har prøvd begge deler... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet September 14, 2005 Share Skrevet September 14, 2005 åh, daså! hehe... trur ikke jeg ypper på meg en m5 Det er nok i drøyeste laget! hehe... Pøh, M5 er slappe greier i forhold til en E30 Turbo Jeg har prøvd begge deler... Vi vet ingenting om hvilken M5 det er snakk om enda Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eika Skrevet September 14, 2005 Share Skrevet September 14, 2005 enten e34 med 3,6 eller 3,8.. han vil helst ha 3,8'n men en e30 med 300hk og 500kg mindre burde kjøre ræva av m5'n da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå