Gå til innhold

M10 turbo i e30 "m3"

Share

Anbefalte innlegg

• Svar 261
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bilen din kommer til å bli heeeelt rå! har selv lyst til å sette turbo i e30, men har desverre ikke nok peiling på slikt til å få gjennomført no slikt på egen hånd. Stå på for dette kommer til å bli rått! gleder meg til å se mere bilder :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for det! holder på å stive av bilen under nå, sveiser firkantrør mellom dempertårna bak og mellom vangene, skal også begynne montering av powerflexene som jeg fikk igår :lol:

Gleder meg skikkelig til å få den på hjul igjen! hehe... den har stått på bukker i hvertfall en måned nå!

Har osgå fått meg justeringskran til bremsene så nå blir det artig neste sommer, får vel prøve å få vært med på breisladden en gang til neste år vel :wink:

Bilen skal hvertfall komme på alle BMW-treff på sør og østlandet neste år!

Skal få rota meg til å legge ut flere bilder også! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Slenger ut et par bilder til :wink:

Har endelig fått sponsor, så da blir det mer bil for samme prisen, hehe!

BMW_Turbo_29_09_05_004.jpg

Etter å ha vært endel på treff og greier så har jeg blitt litt inspirert og går nå for en skikklig banebil istedenfor no jålete ubrukelig ustillingsbil, hehe... Kanskje ikke lurest å parkere denne i byen lenger men... :cry:

BMW_Turbo_29_09_05_005.jpg

BMW_Turbo_29_09_05_006.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg som en unge selv til å få den ferdig jeg :wink:

Men det kommer til å ta litt tid, hehe... det er penger det står på!

Har jo omtrent ikke begynt på motoren enda! Og masse som må gjøres føre det! Skal sette inn den gamle motoren i morra for å få tilpassa det nye innsuget! Legger ut flere bilder da!

Har fått tak i kasse fra 535 nå så da er det problemet løst, men trenger mellomaksel fra 635 eller lignende.

Vurderer også topp fra m3 s14, noen som har en sånn liggende? Eller vet sånn ca hvor mye de ligger på i pris?

I begynnelsen så trodde jeg m10 rekkefirer var en ukurant motor, men etter å ha holdt på litt så er den helt konge, kasse fra alle de store sekserene er "bolt-on" ,samme med s14 deler, så da vet du det Bimmerlars, hehe.. det meste passer på 318 motoren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og det er helt knall! 6'er er ikke nødvendigvis det beste :wink: hehe

Må bare bli frisk jeg, så skal jeg fortsette på prosjektet mitt, vært sjuk hele uka..

Blir morro å se bilen din på diverse treff når du får den ferdig :D

Kommer til å gå styggfort tenker jeg!

Blir bra dette her, stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

da er kasse fra 528 handlet, får se hvor lenge den holder da :wink:

Alle deler i forstillinga er glassblåst og lakkert og alt av ledd og kuler samt foringer er byttet, forstillinga kommer på idag og motoren blir satt inn ikveld for å få tilpassa det nye innsuget samt å få laga nytt grenrør i syrefast 42,2mm rør!

Splitter ny T04 og ekstern wastegate er sendt til meg idag :wink:

*gleder meg*

Vurderer å lakkere buret sølv! noen som har noen formening om dette? det er nå lakkert hvitt, men siden jeg har så mye annet sølv(alu-plater osv..) så tror jeg det blir bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...