Evopower Skrevet Juni 3, 2005 Share Skrevet Juni 3, 2005 Min E28 har hatt god lading så lenge jeg har hatt den, men etter at jeg tok ut speedometeret for å få skiftet batteriene i det på et verksted, har bilen slutte å lade. Jeg har kjørt en stund uten speedometeret. Det tar en stund å skaffe de batteriene (tror han verkstedfyren sa de måtte bestilles fra Danmark) Eller det vil si, jeg kan bare kjøre korte turer før batteriet tapper seg ut, og så må jeg lade det opp igjen en 3-5 timer. Er dette p.g.a at jeg kjører uten speedometeret, eller er det helt tilfeldig? Har sjekket regulatoren og børstne på dynamoen. De er helt fine. Noen som vet hva som kan være feil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØyvindB Skrevet Juni 4, 2005 Share Skrevet Juni 4, 2005 Er det ikke disse bilene som ikke lader når ladelyset er defekt? Jeg mener 02-henning har hatt dette problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØyvindB Skrevet Juni 4, 2005 Share Skrevet Juni 4, 2005 http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora ... dNr=199568 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gaute Skrevet Juni 4, 2005 Share Skrevet Juni 4, 2005 Det stemmer nok at den ikke lader når ladelampen mangler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juni 4, 2005 Share Skrevet Juni 4, 2005 ... og batteriet får jammen ikke mye lading på 3-5 timer, så det er ikke rart du nå bare kan kjøre korte turer før det tappes. Du kommer til å ødelegge det helt om du holder på slik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
antiloop Skrevet Juni 4, 2005 Share Skrevet Juni 4, 2005 Kommer vel litt på hvilken lader man bruker også da men er det av de minste "Biltema laderne" så bør vel man lade nærmere et døgn... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet Juni 4, 2005 Share Skrevet Juni 4, 2005 vist ett batteri er helt tomt skal d lades i 2 dager alstå 48 timer...( beskjed gitt av peugot teknikker.) samme vilken lader man bruker.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Juni 4, 2005 Forfatter Share Skrevet Juni 4, 2005 Ok, takk for alle svar! Da ordner det seg nok med èn gang jeg får satt i speedometeret igjen! (Jeg får vel kjøpe et nytt batteri også ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juni 4, 2005 Share Skrevet Juni 4, 2005 Et døgn er nok for lite selv med kraftig lader. Man får jo strøm på det, men har det vært utladet trenger det å lades skikkelig for å bli bra. Mot slutten tar det lite spenning, så det går lang tid før man får det helt på topp. Et av mine tok fortsatt lading etter 4 døgn med bra spenning... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Juni 4, 2005 Share Skrevet Juni 4, 2005 Dersom batteriet ikke er helt ok vil det aldri slutte å ta i mot lading,. Dette er veldig enkelt. Har du et batteri på 60A, tar det 20 timer å lade det fullt dersom laderen gir 3A i snitt. Lader man ett nytt batteri vil måleren gå helt mot null etter en lang natt, med det gamle batteriet mitt gikk måleren aldri under 4A. Det er ikke stor forskjell på ladetiden om batteriet er halvfult eller tomt fordi den første halvparten blir så fort oppladet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juni 4, 2005 Share Skrevet Juni 4, 2005 Nå har jeg ingen videre kompetanse på elektronikk, men batteriene blir jo såvidt jeg har skjønt fra fattern (elektronikkingeniør) så skal det ikke mer enn en utlading til før batteriene blir redusert, og da krever det med en gang lang ladetid for å få det skikkelig igjen. Batteriet som tok lading etter 4 døgn tror jeg faktisk var et tre uker gammelt VARTA-batteri til en tusenlapp.. 3-5 timer er ihvertfall altfor lite til å få noe særlig liv i det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet Juni 4, 2005 Share Skrevet Juni 4, 2005 Mitt batteri har no tatt kvelden... Men eg har fått tak i eit VARTA batteri gjennom ein venn.. Det var eit år gammel og var fortsatt plenty med strøm på det.. Står faktisk på lading akkurat no.... At det stod over natta var nok fekk eg beskjed om! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå