Gå til innhold

Tips til motorvask

Share

Anbefalte innlegg

Du har jo 100 ganger mer jobb om du skal gni allt inn.. Og jeg tviler på at det blir penere.. for du kommer ikke til..

plastbehandlingen tok ca 20 sekunder på min bil.. pst pst pst pst pst pst .. lukk panser.. ferdig..

Sant nok, men nå har ikke jeg rubber care på sprayflaske da....sukk... he he

men jeg har vinyl tire shine på spray flaske, he he... fra biltema. Kan sikkert brukes den også! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler forresten at resten av bilen vaskes etter behandling, for du har sikkert fått avfetting på lakken, og vinylshine på frontruta..

På E36 går panseret den "riktige" veien... ;)

Ser tøft ut med panseret forover som på E34, men pokker så upraktisk! Idiotisk løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle til å gni på AutoGlym Bumper Care på motoren, men det sto brannfarlig på flaska så jeg lot være. Tok det bare på dekselet foran radiatoren + luftftileret. Var det Bumper Care eller Rubber care du tok på Øyvind? *forvirra*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æhh... har misforstått jeg.. Ser nå at det er en flaske med spraysprut som heter Vinyl and Rubber Care og en annet sak som heter Bumper Care som jeg trodde du egentlig mente, he he... Trodde det var den jeg hadde, (vinyl og rubber care) men så var det bumper care i stede.

Er det farlig å ha gnidd inn Bumper Care på radiordekselet, luftfilterboksen, en slange til luftfitler boksen osv? Det står brannfarlig på flaska, he he...

Tror dere det hadde begynt å brenne hvis jeg hadde gnidd inn hele greia på motoren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snadder...og M50B25 motoren ser i det minste ut som en skikkelig motor...ikke så fin som en Alfa V6´er, men mye finere enn BMW´s V8 "klump". :wink:

Alfa´s masterpiece :D

ALFASPIDER2004_ENGINE_06_lg.jpg

Den motoren ser utrolig digg ut! Frisk og deilig. Tydelig at Alfa satser på sporty utseende mens BMW vil at en motor skal se solid ut. M50 og M52 motorene ser ganske fine ut egentlig men kan ikke måle seg med den Alfa motoren. De blir rett og slett ufattelig kjedelige i forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette skal jeg gjøre også, så sinnsykt bra ut:)

OT: skal det sitte et deksel som dekker undersida av motoren? har 93mod E36... kommer veldig mye dritt opp der assa....

det har jeg også lurt på, har ikke noe deksel jeg heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...