Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• 2 months later...
Skrevet
Mye betalte du for lakk av Fangere og kanaler ? Eller det hemmelig ? ;)

Skal også få lakket min 318i sedan helt ned, gråfargen ødelegger hele bilen..

Ja, du må få lakket helt ned, forstår ikke hva BMW tenkte på da de lot de være grå.

Jeg pusset ned kanaler og fangere selv. Skrudde så av fangerene, slik at det var for lakkereren og bare ta fram sprøyta og lakke. Da fikk jeg forhandlet meg til 2000,- for jobben. Hvis du bare leverer bilen og lar de ta hele jobben kommer det fort på 5000-8000 kroner avhengig av hvor du går. Hvis du skal pusse selv så er det viktig å bruke veldig fint papir, helst finere enn 1000-papir. Bruker du grovere så blir riper og små plastkorn veldig synlige under lakken. Vask godt for å få bort plaststøv/korn etter pussing.

Skrevet

hmm.. takk for svar :D Tenkte på og pusse selv jeg også, men er redd det ikke blir helt perfekt, er det mye man trenger og pusse ? og bare bruke 1000 papir ?

Hørte innom et lakk verksted for en stund siden.. han sa ca 6000 for pussing, grunning og alt sammen.. :)

Skrevet

6000 er alt for mye! Ikke la de få jobben med å skru det av og på igjen iallefall.

Jeg prøvde å lakkere selv først jeg, det gikk ikke så bra :( For å få av lakken igjen bruke jeg først 80 papir, så 200 og til slutt 400. Resultatet ble veldig bra der jeg var nøye med å pusse skikkelig.

Siden du har fangerene originale så trenger du bare å få pusset ned den ytterste finishen. Jeg ville begynt med 800 pair, så brukt en skikkelig fint et til slutt for å få en glatt overflate.

Men jeg syntes du burde gå tilbake til lakkereren, si at du har fått en pris på 6000 for hele jobben. Spør så hva de skal da dersom du pusser selv og demonterer fangerene fra bilen. Da burde prisen komme ned i 3000,- Men det som er viktig å merke seg er at hvis du gjør pussejobben selv så tar bare lakkereren og lakkerer over. De kontrollerer ikke arbeidet ditt først. Men spør lakkereren om hva slags pusseprosess de anbefaler at du skal bruke. Valg av papir osv...

Da burde det bli bra :)

Skrevet

Sorry det ble litt off topic i prosjektet ditt.. Bare letet etter noen som har hatt et svar på dette :)

Skal dra innom og høre med de, syntes ikke 6000 var så ille.. men 3000 er vell ennå bedre :D får se hva jeg gjør da.

Skal vell ikke være så vanskelig og få pusset ned da.. Litt arbeid, men det er jo bare koselig :P

Får ha lykke til videre på BMWn da, Noen planer eller ?

Godt det er noen andre som også har Sedan :D

Skrevet
Sorry det ble litt off topic i prosjektet ditt.. Bare letet etter noen som har hatt et svar på dette :)

Skal dra innom og høre med de, syntes ikke 6000 var så ille.. men 3000 er vell ennå bedre :D får se hva jeg gjør da.

Skal vell ikke være så vanskelig og få pusset ned da.. Litt arbeid, men det er jo bare koselig :P

Får ha lykke til videre på BMWn da, Noen planer eller ?

Godt det er noen andre som også har Sedan :D

Greit å spare 3000,- det er jo ca 300 liter bensin :) Men pussejobben der er ikke så stor siden de er ulakkerte. Bare få pusset inne i "krinkler og kroker" som de kaller det :)

Jeg liker Sedan best, syntes linjene på det karosseriet er helt topp.

Neste prosjekt nå er å få byttet fjærer og dempere. Få den litt opp bak og litt ned foran. Nå er den for lav bak og for høy foran. Ellers må jeg få tatt litt rust. Har også lyst til å få tak i noen angel-eyes lykter :)

Men stort mer enn det blir det ikke. Er ferdig med studiene om 1,5 år og da skal jeg få tak i en E-46 cab (håper jeg). Er 23 år nå, så må ha en cab før det evt blir familie og andre ting som pengene forsvinner bort på :)

Lykke til med bilen du også. Kult om du poster noen bilder av bilen her i forumet når den er lakkert.

Skrevet

jo en riktig så fin bil ble det. Rart hva så små ting kan gjøre med en bil, og på BMW viser det alltid godt med endringer. Perfekte stylingobjekter. Personlig synes den hadde blitt mest gjennomført med lett sotete blinklys bak, istedenfor Colgate-hvitt. Og framme kan du bare kjøpe en sotelakk og sote blinklysene like mørke som hovedlysene.

Og en liten spoiler på ikke mer enn 1-2 cm høyde hadde gjort seg på bakluken, men som du selv sier så vil du holde den mest mulig "ren" så...

• 5 years later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...