Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
rått prosjekt...som aldri tar slutt. gamle biler har også rett på god behandling....og det får denne bimmeren din plenti av....

:bmw:

Takk for det du...

synes dette var gøy å følge med på, hadde ikke trodd det om gamle bimmere, men tøff bil altså......nedtur fra å gå fra M-motor til liten motor med pustehjelp....ikke bra!!!!! :uh:

Tja.... begge motorene er jo på 3.6 liter så de er vel like "stor"... men det er iallefall potensial for mye mere hk i denne.... :roll: Skal bli artig den dagen det skal bremses... 8)

• Svar 558
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Litt ot kansje men er de det gamle grenrøre til kjell rune?? syns det ser litt kjent ut. Var jeg som laget det til min 345 for ett par år siden=)

Skrevet

Litt nye deler mottatt idag.

nydeler.jpg

Tenninga kom omsider også, MSD DIS-4 Plus og 3 doble coiler.

tenning.jpg

ARP Boltene kom igår og da ble det litt montering,

motor562.jpg

motor563.jpg

Måtte selfølgelig smekke på noen ny lakkerte deler kun for å se hvordan det blir... Trur det blir bra... :)

motor564.jpg

motor565.jpg

Fikk de siste delene til toppen idag også så imorra skal den monteres sammen igjen. Da er det bare sandblåsing og lakkering av bunnpanne igjen før motoren er komplett. :D

• 2 weeks later...
Skrevet

Det går iallefall framover her. Nå er pianotråden, toppen, bunpanna, og registeret montert.

Mangler igrunn bare innsuget før selve motoren er ferdig men det blir ikke klart før tidligst om en uke.

06052007044.jpg

Skrevet

Blir spennende å se papirer på dette her :)

Sitter forøvrig i 745`en og skriver jeg, koselig å holde på med bilen i sola, har bare en liten pause nå jeg, hehe.

Holder på å klargjøre den for vårens prøveskilter :D8)

Skrevet
Det går iallefall framover her. Nå er pianotråden, toppen, bunpanna, og registeret montert.

Mangler igrunn bare innsuget før selve motoren er ferdig men det blir ikke klart før tidligst om en uke.

06052007044.jpg

Kjøp deg en slik aluminiums "sokk" til eksoshuset ditt.. Du kommer til å koke lakk både på panser m innerskjerm og toppdeksel :)

Ser bra ut!!

Skrevet
Kjøp deg en slik aluminiums "sokk" til eksoshuset ditt.. Du kommer til å koke lakk både på panser m innerskjerm og toppdeksel :)

Ser bra ut!!

Ja jeg har faktisk titta såvidt på sånt.. Vangbo f.eks har noe men vet ikke helt hva som følger med i de settene de selger... Har du noen erfaring du vil dele kansje?

Skrevet

Dette kan bli utrolig rått! Hvilken kasse skal du bruke, hvilke kompresjon skal du ha, og ikke mins; hvilken effekt sikter du etter? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...