marius paulsen Skrevet Juni 8, 2005 Share Skrevet Juni 8, 2005 sveis på ei mutter og skru den ut enkelt som bare det,har gjort det sikkert flere hundre ganger på jobben og det er veldig få ganger jeg ikke har lyktes Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snake Oil Skrevet Juni 8, 2005 Share Skrevet Juni 8, 2005 ekko her inne eller...? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naitsirk Skrevet Juni 8, 2005 Share Skrevet Juni 8, 2005 grisepikk, det funker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr Skrevet Juni 8, 2005 Share Skrevet Juni 8, 2005 mye grisesnakk her nå, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet Juni 9, 2005 Share Skrevet Juni 9, 2005 sveis på ei mutter og skru den ut enkelt som bare det,har gjort det sikkert flere hundre ganger på jobben og det er veldig få ganger jeg ikke har lyktes vanskelig å få til når skruen er knekt jevnt med resten da! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snake Oil Skrevet Juni 9, 2005 Share Skrevet Juni 9, 2005 det er det vel ikke...er jo akkuratt da denne metoden er best. drive å kuke med grisepikk er bare tidkrevende og unødvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diesel power Skrevet Juni 9, 2005 Share Skrevet Juni 9, 2005 det er det vel ikke...er jo akkuratt da denne metoden er best. drive å kuke med grisepikk er bare tidkrevende og unødvendig. Maverick har delvis rett, men det er betinger at du får lagt mutter an mot knekt bolt, noe som kan være vanskelig om den er knekt nede i blokken. Noe jeg forstod var ditt problem. Og det viktigste da er vel å være forsiktig med hvor du varmer/punkter. Det er lett å "stratos"sveise. Men kan du, (eller har en som kan) og du kommer til for å punkte skikkelig, så kan du gjøre dette. Hvis ikke, benytt en magnetboremaskin, vær sikker på at du borer i senter og aksielt. Ved denne metoden kan du, om bolt ikke løsner, bore helt opp til ID for gjengene, og bare pirke ut restene. Men meget tvilsomt at den vil sitte så dønnjævli. Løsner helt sikkert greit om du er nøye med forberedelser og utføring. det er et redskap man bruker for å få ut knekte skruer, ser ut som en dor, men med linksgjenger, slik at når du borrer et hull i den knekte skruen og skrur grisepikken inn så skrur du den knekte skruen ut! Det er denne typen Det er den typen som fungere dårligst. Benytt istedet denne eller denne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snake Oil Skrevet Juni 9, 2005 Share Skrevet Juni 9, 2005 joda,jeg sier ikke at det er "feil" å bruke en grisepikk,men han sier jo at han ikke kommer til med en drill engang og så hagler det med (gode) forslag om typer boremaskiner og klaringer. men er jo ingenting i veien for å skru motoren i atomer og molekyler om han vil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå