DotTk Skrevet Juni 8, 2005 Share Skrevet Juni 8, 2005 Etter jeg hadde kjørt 2000km hadde jeg brukt over 2 liter olje. Jeg har aldri sett noe oljesøl under bilen. Noen som har peiling på hva som kan være gale? Bilen er en E30 318i 1988 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Juni 8, 2005 Share Skrevet Juni 8, 2005 Sliten motor. Slitne oljetetninger ( stempelfjører/ringer). Har du fæl røyk ut fra eksosen da motoren er varm? Evt. blårøyk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juni 8, 2005 Share Skrevet Juni 8, 2005 De fleste bilfabrikanter...også BMW...gjør faktisk et nummer ut av at det er helt normalt at motoren bruker inntil én (1) liter olje pr. 1000 Km. Når det er nevnt er det ganske usedvanlig at en "frisk" motor bruker så mye og det er derfor mao. et maksimalt volum i relasjon til bestemte generelle normer og garantibestemmelser. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DotTk Skrevet Juni 12, 2005 Forfatter Share Skrevet Juni 12, 2005 Funnet feilen. Det var oljefilteret. Skiftet og er iorden nå.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Juni 12, 2005 Share Skrevet Juni 12, 2005 Funnet feilen. Det var oljefilteret. Skiftet og er iorden nå.. ...oljefilteret??..uten lekkasje, men hadde eit oljeforbruk...dette forstod ikkje eg, men så er eg ikkje utdanna mekanikar heller...hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Juni 12, 2005 Share Skrevet Juni 12, 2005 Hvis ikke det var hull i filteret av noe slag så finner han det vel ut i løpet av en stund,hvis det var så at bilen "brukte" 2ltr olje... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DotTk Skrevet Juni 13, 2005 Forfatter Share Skrevet Juni 13, 2005 Funnet feilen. Det var oljefilteret. Skiftet og er iorden nå.. ...oljefilteret??..uten lekkasje, men hadde eit oljeforbruk...dette forstod ikkje eg, men så er eg ikkje utdanna mekanikar heller...hehe Hadde vist blitt olje lekasje. Men såg ikke den hadde sølt noe olje der jeg hadde stått, før nå i hælga:/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Juni 13, 2005 Share Skrevet Juni 13, 2005 Funnet feilen. Det var oljefilteret. Skiftet og er iorden nå.. ...oljefilteret??..uten lekkasje, men hadde eit oljeforbruk...dette forstod ikkje eg, men så er eg ikkje utdanna mekanikar heller...hehe Hadde vist blitt olje lekasje. Men såg ikke den hadde sølt noe olje der jeg hadde stått, før nå i hælga:/ ...ja men då har me forklaringa, eg ville ikkje vere frekk, berre forstod ikkje heilt kva som skjedde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DotTk Skrevet Juni 14, 2005 Forfatter Share Skrevet Juni 14, 2005 Det som har seg var at det var tørt under oljefiltret når motoren var av slått. Men så sjekka vi når bilen gjikk, å da sprutet det derifra... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr Skrevet Juni 14, 2005 Share Skrevet Juni 14, 2005 Det som har seg var at det var tørt under oljefiltret når motoren var av slått. Men så sjekka vi når bilen gjikk, å da sprutet det derifra... Hmmm olje tørker da ikke så fort, bytta den ut med vann ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aguilera Skrevet Juni 14, 2005 Share Skrevet Juni 14, 2005 Gamlebilen min brukte sykt med olje, men den hadde ingen form for lekkasje, det var bare en sliten motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå