Gunnar Skrevet Juni 8, 2005 Share Skrevet Juni 8, 2005 Ser at B10en tar Lotusen på 0-60km/t og likt på 0-80km/t, etterpå er det bare buh-bye fra Lotusen, bortsett fra på toppfarten. Alpinaen har vel bare 5 gir, og 288km/t i toppfart, mot Lotusen sine 272km/t med 6 gir. Ikke så rart at den går bedre. Det er nok mye lettere å hele tiden treffe i riktig register hvor det er bra ladetrykk når man har 6 gir fordelt på mindre hastighetsområde enn Alpinaen har 5... Dette er altså fra: http://hobbystage.net/bmw/alpinab10bitu ... 001622.pdf Ellers må jeg si at E34 i Alpina-utgave rett og slett er utrolig flott (ref. bilde i pdfen over)! Både felgene og frontfangeren passer sinnsykt bra inn, og til og med vinga slår positivt ut når man får helheten. Noen som har en slik frontfanger til meg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tech9 Skrevet Juni 9, 2005 Share Skrevet Juni 9, 2005 La til noen små filmklipp i galleriet mitt. Et klipp med drag mellom Lotus Omega og E34 M5 , et klipp med drag mellom E34 M5 og MB 500E. , og et klipp med drag mellom E34 M5 og E34 Alpina B10 BiTurbo. http://www.bimmers.no/modules.php?set_albumName=album329&op=modload&name=gallery&file=index&include=view_album.php Ingen Lotus mot Alpina men likevel.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennyZM Skrevet Juni 9, 2005 Share Skrevet Juni 9, 2005 alpinaen er nå i alle fall den fineste, så får det bare være om den ikke er raskest... omegaen ser jo ikke ut!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Juni 10, 2005 Share Skrevet Juni 10, 2005 Lotus omega er noe av det råeste OPEL noen gang har laget, den ble vel kun overgått av Opel Omega EVO 500...Rå bil, prestanda messig, men utseende messig er de stygge som faen...Gi meg heller alpina, så kan det bare være at jeg blir frakjørt av lotus omega, skilter heller med at de fleste andre her i byen også blir det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Juni 10, 2005 Share Skrevet Juni 10, 2005 faen, ser at jeg tok feil, Evo 500 slår ikke Lotus Omega... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet Juni 10, 2005 Forfatter Share Skrevet Juni 10, 2005 faen, ser at jeg tok feil, Evo 500 slår ikke Lotus Omega... Stemmer det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet Juni 10, 2005 Share Skrevet Juni 10, 2005 Det mest positive jeg kommer på med Opel Omega 500 Evo og Opel Lotus Omega er at de i det minste har skjermbuer bak, andre Omegaer har som en kamerat så fint uttrykte det, skjermstrek i likhet med Opel Kadett E. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snake Oil Skrevet Juni 10, 2005 Share Skrevet Juni 10, 2005 hvis den opelen tar alpinaen på en bane blir jeg overrasket.er det noe bmw kan så er det gode/stive karosserier og bra understell.dette kan man derimot IKKE si om opel akkuratt .jeg har seff aldri kjørt en lotus,men vanskelig for å tro at opel plutselig så lyset når denne bilen ble laget,for så å kutte strømmen igjen fullstendig for all ettertid...... gi meg navn og nummer på en eneste serieprodusert opel som har utmerket seg i konkurransesammenheng EVER!!!!!! (mulig jeg tok meg vann over hodet med den siste der,men jeg kommer ikke på noen hvertfall) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gsrl Skrevet Juni 10, 2005 Share Skrevet Juni 10, 2005 Bortsett fra "skallet" er det der en ren lotus mener jeg, men det kan jo være at jeg tar feil....Husker ikke helt sånn i farta:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerKing Skrevet Juni 10, 2005 Share Skrevet Juni 10, 2005 gi meg navn og nummer på en eneste serieprodusert opel som har utmerket seg i konkurransesammenheng EVER!!!!!! (mulig jeg tok meg vann over hodet med den siste der,men jeg kommer ikke på noen hvertfall) Calibra og Astra har vel vært med i STCC/DTM osv noen år? Ikke at jeg VET, men jeg innbiller meg at jeg har hørt det. Om de har utmerket seg spesiellt vet jeg ikke..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tech9 Skrevet Juni 10, 2005 Share Skrevet Juni 10, 2005 gi meg navn og nummer på en eneste serieprodusert opel som har utmerket seg i konkurransesammenheng EVER!!!!!! (mulig jeg tok meg vann over hodet med den siste der,men jeg kommer ikke på noen hvertfall) Opel vant vel noen rallyløp med Ascona/Manta B 400 tidlig på 80-tallet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snake Oil Skrevet Juni 10, 2005 Share Skrevet Juni 10, 2005 tja, calibraen er jo en eneste stor fiaskobil uansett hvordan du vrir og vender på det,og ikke har den utmerket seg på noen som helst positiv måte heller(tøff å se på etter 50000kr i plastikk). astraen som ble brukt er ikke serieprodusert i noen rå utg for gata. tenker på ford har cosworth/rs500,lancia har delta hf integrale,audi-ur quattro osv....... alle kanonråe og vinnende biler for sin tid.opel har???? tror nok "storhetstiden" til opel endte med ascona b ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerKing Skrevet Juni 10, 2005 Share Skrevet Juni 10, 2005 tja, calibraen er jo en eneste stor fiaskobil uansett hvordan du vrir og vender på det,og ikke har den utmerket seg på noen som helst positiv måte heller(tøff å se på etter 50000kr i plastikk). astraen som ble brukt er ikke serieprodusert i noen rå utg for gata. tenker på ford har cosworth/rs500,lancia har delta hf integrale,audi-ur quattro osv....... alle kanonråe og vinnende biler for sin tid.opel har???? tror nok "storhetstiden" til opel endte med ascona b ja Ikke misforstå meg, jeg har INGEN forkjærlighet for Opel. Har eid et par, og værre drittbiler enn de jeg hadde har jeg ikke vært borti hverken før eller siden! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet Juni 12, 2005 Share Skrevet Juni 12, 2005 Bortsett fra "skallet" er det der en ren lotus mener jeg, men det kan jo være at jeg tar feil....Husker ikke helt sånn i farta:) Sitter ikke inne med detaljkunnskap om denne modellen jeg heller, men det er nok gjort ganske mye med den hos Lotus i forhold til en standard Omega! Tenk bare på hva Lotus gjorde med Lada'en i Top Gear!! Forresten noen som vet hvilken modell Lotus tok utgangspunkt i når de bygde Lotus Omega? Var det Omega 3000 eller Omega Evo 500? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tech9 Skrevet Juni 12, 2005 Share Skrevet Juni 12, 2005 Bortsett fra "skallet" er det der en ren lotus mener jeg, men det kan jo være at jeg tar feil....Husker ikke helt sånn i farta:) Sitter ikke inne med detaljkunnskap om denne modellen jeg heller, men det er nok gjort ganske mye med den hos Lotus i forhold til en standard Omega! Tenk bare på hva Lotus gjorde med Lada'en i Top Gear!! Forresten noen som vet hvilken modell Lotus tok utgangspunkt i når de bygde Lotus Omega? Var det Omega 3000 eller Omega Evo 500? Motoren var fra 3000 ja Lotus Omega'ens OmbygningPå Opel fabrikken i Tyskland blev motorblokken i en række Omega 3000 24V forstærket og forsynet med en smedet krumtap, som øgede slaglængden, og derved slagvolumen til 3615ccm. Altså 3.6 liter. Funnet her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå