Gå til innhold

Bilen tikker etter hvordan jeg kjører.


SteffenK
 Share

Anbefalte innlegg

Når jeg kjører helt vanlig, følger fartsgrensa og ikke drar den noe særlig på gira, så tikker den ikke. Men med engang jeg kjører litt fort å drar den på gira, så tikker den veldig mye, i takt med turtallet. Fyllte på olje for en ukes tid siden, og da forsvant problemet, frem til i går, da kom det igjen..

Hva er galt?

Bør kanskje legge til at jeg kjører ganske mye. De siste tre ukene har jeg kjørt ca 2800km. Bruker vell kansje endel olje da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så lenge siden jeg tok over bilen, så jeg vet ikke hvilken olje som er på nå. Men da jeg fylte på fylte jeg på med en eller annen olje jeg kjøpte på esso, husker ikke hvilken..

Men jeg tenkte jeg skulle bytte olje snart da.. Har hørt at Castrol skulle være ganske bra mot tikking og slikt.. eller?

Forresten, er ventil løftere dyrt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke noe om motorene til E34 så tørr ikke si om det kan være det samme som til meg..men er det en løfter som er fucka så blir det dyrt..da må du skifte alle 24 løfterne( kostet vel rundt 9-9500,- bare for løfterne + Maaaange timers jobb)

men prøv en olje som smører bra..jeg ville anbefalt Valvoline MaxLife 10w40..den bruker jeg og motoren maler som en katte. Mange anbefaler Mobil1 5w50 for motorer også som tikker litt..men prøv med oljeskift tror jeg..mulig olja er gammel bare og ikke smører skikkelig..så skift kjappest mulig så kan det nok hende at det blir bra igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
til meg var det en ventilløfter som var sliten..der kunne den plutselig begynne og tikke litt i takt med turtallet for så og forsvinne og være helt fin igjen..for så litt senere og tikke igjen..

hva slags olje bruker du?

Tikkingen du beskriver har jeg også, er en slik reperasjon dyr? Mulig å gjøre selv eller må den på verksted?

I tillegg slår motoren som en dieselmotor - til sammen er dette j.... irriterendes, har du vært borti det også - er jeg takknemlig for tips

mvh

xoxo

92 318i Sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til meg var det en ventilløfter som var sliten..der kunne den plutselig begynne og tikke litt i takt med turtallet for så og forsvinne og være helt fin igjen..for så litt senere og tikke igjen..

hva slags olje bruker du?

Tikkingen du beskriver har jeg også, er en slik reperasjon dyr? Mulig å gjøre selv eller må den på verksted?

I tillegg slår motoren som en dieselmotor - til sammen er dette j.... irriterendes, har du vært borti det også - er jeg takknemlig for tips

mvh

xoxo

92 318i Sedan

Vet at det er Jævlig irriterende :evil:

Fullt mulig og skifte løftere selv..er det noe som kommer og går som det gjorde på min er det nok løftere som er slitne..eneste minuset er at man må skifte alle løfterne for man klarer ikke se hvilken som er fucka(hvertfall ikke på min motor. Eneste "positive" er at du ikke har en 24v som jeg og slipper da og skifte 24 løftere à 900,- el noe.

prøv en annen type olje først før du gjør noe mer.. kjøp deg et rensestoff du har i olja så du får renset ventilene for så å prøve en annen olje. Mobil1 5w50 er kjent for og bli brukt endel til de som sliter med tikking.

Er det ikke det så trill innom et verksted og hør om de mener det samme..at det da er en løfter eller flere som gjør det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
sift olje å filter .............d hjelper .. lykke til

Det hjelper ikke nei. Skifta olje og filter igår. Den tikka litt før, så jeg trodde kanskje det kunne hjelpe litt. Men, neeida. Like høy tikking som før. Hva skjer? Trenger seriøst god hjelp....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sift olje å filter .............d hjelper .. lykke til

Det hjelper ikke nei. Skifta olje og filter igår. Den tikka litt før, så jeg trodde kanskje det kunne hjelpe litt. Men, neeida. Like høy tikking som før. Hva skjer? Trenger seriøst god hjelp....

Jeg og bytta olje for noen uker siden på 520`n til kjerringa... bytta til Valvoline MaxLife olje, hørte ingen forskjell med en gang men etter en ukes tid gikk den "tikke" fritt... så bare gi motoren noen dager på seg så blir den nok gradvis bedre....:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sainsbury: jeg tipper at 1 eller flere ventilløftere til deg begynner og få det Hvis det ikke blir bra etter en stund.. Det ble ikke bra til meg etter at jeg skiftet olje på min 325 coupe.. begynte og tikke etter at GS hadde på for tynn olje på bilen.. jeg bruker Kun Valvoline MaxLife 10w40 og skifta med en gang til det etter at jeg fant ut hva de hadde hatt på bilen..tikkinga kom og gikk innimellom men forsvant aldri.. endte med skifte av alle 24 løftere.. ikke en billig jobb akkurat..

men håper for din del at det går seg til med olja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...