Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Felgene følger med bilen.

Det som bør gjøres er å bytte framdempere, og noen foringer i hjulopphenget. Temp. måleren lever sitt eget liv,mistenker dårlig jording.

Vippefunksjonen på takluken er defekt.

ellers så skal bilen være i god stand,uten at jeg er noen ekspert på motor og slikt.

Har fått bud på 55 så hvis noen vil ha en billig bil bør dem komme med bud snarest.

Skrevet

skriveleif, det stemmer sikkert med 140,men 147 høres tøffere ut ;)

Jah, jeg domper prisen på den nå for å bli kvitt den før militærtjeneste,så her er det virkelig penger og tjene hvis du er litt nevedyktig!

• 5 weeks later...
Skrevet

regnet ut fra KW, som da er det rette å regne hk ut ifra..så har 318IS 144 hk...

og en ting til :) : setter du en standard 320I E36 opp mot en 318is E36, også den standard..så garanterer jeg at 320`en blir frakjørt uten noen store problemer.... grunnen til dette er jeg ikke sikker på, men balansen i en 318IS er fenomenal, bilen koser seg på høyt turtall, og motoren tåler mye juling...+ at 318is nesten er en 2l..dvs d er en oppborret 1800...volumet er vel 1900 og noe morsomt :D

det er gode biler som er vanvittig morsom å kjøre på bane, og som kan presses MYE på turtall :D

Skrevet

Hva snakker du om? rett fram eller på bane?

Rett fram drar 320 ifra..

På bane tørr jeg påstå at de er like.

Sekseren er ikke SÅ mye tungere enn firern. Vektbalansen er så og si lik på begge bilene. Og 6'rn har like mye, om ikke mer å hente på høyere turtall.

Teite påstander det der..

"setter du en standard 320I E36 opp mot en 318is E36, også den standard..så garanterer jeg at 320`en blir frakjørt uten noen store problemer.... "

Dummeste jeg har hørt.

Skrevet

stiifen

Jeg tror kanskje du skal sjekke litt.... 318is'en det er snakk om her har nok ikke mer enn litt under 1800ccm. Fra 1995 ble det levert et lite antall med den motoren du nevner. Normalt sett har altså en 318is ikke mer enn 140hk, og de har nøyaktig samme vektfordeling som 320i, nemlig 50/50. Det har også modellene som ble levert med 1,9 literen.

Jeg har hatt både 318is og 320i, og de er morsomme å kjøre begge to, men hvis en 318is går fortere på bane enn en 320i med samme understell/dekk osv., vil jeg si det er to forskjellige sjåfører. 320i går ikke dårligere enn 318is.

Skrevet
stiifen

Jeg tror kanskje du skal sjekke litt.... 318is'en det er snakk om her har nok ikke mer enn litt under 1800ccm. Fra 1995 ble det levert et lite antall med den motoren du nevner. Normalt sett har altså en 318is ikke mer enn 140hk, og de har nøyaktig samme vektfordeling som 320i, nemlig 50/50. Det har også modellene som ble levert med 1,9 literen.

Jeg har hatt både 318is og 320i, og de er morsomme å kjøre begge to, men hvis en 318is går fortere på bane enn en 320i med samme understell/dekk osv., vil jeg si det er to forskjellige sjåfører. 320i går ikke dårligere enn 318is.

he he he, amen !!

jeg tar en 318 is på rett slette. Såpass at jeg rekker og kjøre forbi.

Og begynner han først , greier han ikke legge meg bak ! Jeg henger i baken og blinker med lysa og smiler. I svinger er de like vil jeg tro. Her kommer det nok litt an på sjoføren også , og hvor mye man tør og presse bilen/risikkere !

Men for og forsvare 318is litt også, så er den rask i forskjell til en 318 eller en 316, og jeg kommer ikke forbi fra 0-130 kmt .

Og som alle her inne sier, det er ikke lov og kjøre fortere i norge :P

På rudskogen er det nok klin likt uansett om du har en 320 eller 318 is.

Skrevet

da må det jo rett og slett være bilen min det er noe med da??? for i vinter hadde vi noen "drag" konkuranser i en tunell...føreren i 320`en var flink..men han hadde ikke sjangs til å holde meg selvom han nesten dro til turtalls-sperra i vært eneste gir!!! jeg snakker av egene erfaringer hær..men som dere sier så kommer det jo selfølgelig ann på hvor mye man tørr å presse bilen også da!!

Når jeg prøvde meg mot en 325IA, så lå vi side om side fra 0-100 ca...meeeen jeg vil påstå at jeg ble "litt" frakjørt etter det :D..

men alle har nå sine påstander om både det ene og det andre hær inne, og dette var nå min...jeg kan ikke si noe annet...får kanskje testet det på ACR i august??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...