bimmerdude Skrevet Juli 23, 2005 Skrevet Juli 23, 2005 Når det gjelder svingeegenskaper så kan jeg si dette! I 320 så ligger batteriet lavt plassert i bagasjerommet. Er på denne måten BMW klarer å oppnå 50/50 vektfordeling med både lette 4 sylindrede motorer og endel tyngre 6 sylindrede motorer. En 318is er lettere og burde klare svinger bedre men batteriet er plassert høyere og fører til høyere tyngdepunkt også. Dermed vil jeg si de er like bra i svinger ut fra teorien. Egentlig latterlig at ikke alle biler har batteriet så lavt plassert som mulig.
Gunnar Skrevet Juli 23, 2005 Skrevet Juli 23, 2005 da må det jo rett og slett være bilen min det er noe med da??? for i vinter hadde vi noen "drag" konkuranser i en tunell...føreren i 320`en var flink..men han hadde ikke sjangs til å holde meg selvom han nesten dro til turtalls-sperra i vært eneste gir!!! Nesten i sperra? Må nok dra HELT til sperra for å få utnytta motoren, hvis ikke havner den nok så lavt i registeret på neste gir at den har mindre effekt der enn på mot toppen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå