Gå til innhold

Camberstilling??


325_e30_2dørs
 Share

Anbefalte innlegg

stemmer nok det at cambern ikke er justerbar på E30.. 80% av bilparken har ikke justerbar camber.. E36 inkl...hadde ikke jeg hatt justerbart senkesett hadde jeg ikke fått den innom kravene på 4-hjulskontrollen..Bak var det så å si umulig så heva den 1 cm og da kom den seg innom kravene..

E30 er nå kjent for å skreve som ei billig blondine bak å da :lol:

har du kjentfolk som er mekanikere så få de til og ta kontrollen og hjelpe deg så du kommer innom kravene.. er blitt jævlig strenge på dette nå hestkukene på biltilsynet etc..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hva de forlanger for å få godkjent komplett 40/40 Apex senkesett med dempere og fjører? Har TUV papirer.

Gjorde 4 hjulskontroll på skolen.

Såvidt jeg vet er camber vinkelen -2,5 grader bak orginalt fra fabrikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes sikkert noen som kan fikse det der med camber stilinga, her i Molde f.eks er det en kar som ka jekke bærebrua og lager nye fester til den så får du mye bedre hjulstilling...

Det hørtest intresangt ut!! noen som har erfaringer med dette? Blir bilen like god? kun litt snillere med dekkene? eller har dette også noen negative bivirkinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hva de forlanger for å få godkjent komplett 40/40 Apex senkesett med dempere og fjører? Har TUV papirer.

Gjorde 4 hjulskontroll på skolen.

Såvidt jeg vet er camber vinkelen -2,5 grader bak orginalt fra fabrikk.

Du trenger ikke mer da.. Nok med papirer og 4hjulskontroll. Da gikk min igjennom så det suste. (den forrige bilen min)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4-hjulskontrollen må være innom Alle kravene på biltilsynet hvertfall..de har blitt Veldig nøye på dette nå i forhold til ikke mer enn 1 år tilbake..da fikk jeg godkjent en annen E36 med 40/40mm på originalfjærer uten noe problem..nå holder det ikke med bare camberstillinga..spissinga bak er et problem når man senker..og det er ikke mye justeringsmuligheter der..jeg slet som faen med splitter nytt justerbart senkesett nå,men klarte innom kravene såvidt takket være en mekanikerkompis som tok seg god tid i arb.tia og fikk justert den akkurat innom kravene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes sikkert noen som kan fikse det der med camber stilinga, her i Molde f.eks er det en kar som ka jekke bærebrua og lager nye fester til den så får du mye bedre hjulstilling...

Det hørtest intresangt ut!! noen som har erfaringer med dette? Blir bilen like god? kun litt snillere med dekkene? eller har dette også noen negative bivirkinger?

Er en kompis av meg som akkurat har gjort det på sin 6serie med 517hk, han fikk plutselig såpass til hjulfeste at han etter noen få dager hadde reve diffen ut av alle festene bak.... :shock: På dekkslitasjen merker du det ganske godt på når bilen ikke skræver som ei anna ei bak lenger, trur ikke han betalte så utrolig mye for jobben så de pengene tjener han nok inn igjen på en sesong med tanke på dekkslitasje... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller du kan gjøre som meg... Kjøp justerbare bærarmsforinger fra K-Mac bak:) Koster rundt 2000,- og gjør underverker. Når jeg bruker bilen på vanlig vei stiller jeg dem slik at hjulene står mer eller mindre vinkelrett på veien. Ved banekjøring gir jeg bakvognen ca. 2 grader negativ camber. Foran gir stiller jeg inn ca. 3.5 grader negativ camber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...