Gå til innhold

OT: Pistol/revolverskyting

Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

Dama tok meg med på overraskelse på fredag - pistolskyting! Det var gøy gitt! Andre som her som har testet det eller driver med det?

Var og skøyt på blink i en kjeller, med fire forskjellige gunnere. En kaliber .22 revolver, en .22 pistol, en 9mm pistol og en .38 revolver. Sistnevnte prøvde jeg med både wad cutter og magnum. Magnum-skuddene var helt sinnsyke! Pokker for en rekyl! Hadde problemer med å holde den etter noen skudd. Svett i fingrene og trøtt etter å ha skutt masse med alle de andre først. :shock: Men Magnum var dritmoro.. Testet også .22 haglskudd for pistol. Det hadde vært noe å få i rompa.. :lol:

Noen mobilbilder (folkene er undertegnede og madammen, gunnerne er f.v. .38, .22, .22 og 9mm):

skyting_gunnerne.jpgskyting_kate1.jpg

skyting_kate2.jpgskyting_gunnar1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 88
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe..ser artig ut..har bare prøvd meg med gass-utgaven jeg..har blink, kulesamler, og "Beretta 9mm" gasspistol i kjellern :D syns det er mer enn nok trøkk i den jeg..utgangs/munnings-hastighet på ca 196+- sekundmeter ;)

Høres kanskje litt "feil" ut, men helt siden jeg har vært liten har jeg alltid vært interessert i skytevåpen, men ikke så mye de gammeldagse da, heller de moderne! :D

Og interessen er nesten mer på det tekniske stadiet, hvordan de fungerer osv, og ikke så mye ang. bruken/skyting etc..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, så tøft ut det der.

Men nå driver jeg aktivt på med bane skyting.

utendørs på 200meter er det kaliber 6.5 og innendørs på 15meter .22 :)

Pga min kompetanse innen skyting er jeg blitt håndplukket sammen med 19 andre personer og skal inn i skarpskyttertroppen under førstegangstjenesten. stasjonært i Stjørdal. (værnes) Er bare 6 mnd tjeneste for oss ;)

Må si jeg gleder meg litt, egentlig :? 03.01.06 reiser jeg :(:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...det begynner å bli lenge siden og jeg har kun skutt skarpt med Mauser, AG3 og Luger. :roll:

Fant et par bilder på nettet...noen som vet hvilken film disse er hentet fra ? :D

http://www.moviebadgirls.com/userimage7/ag1.jpg

http://www.moviebadgirls.com/userimage7/ag3.jpg

http://www.moviebadgirls.com/userimage7/ag6.jpg

http://www.moviebadgirls.com/userimage7/ag7.jpg

Adminedit: Æh, 12-åringer her inne, så de får være vanlige linker. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilrelatert tsktsk. Må da ha lov til å ha andre interesser enn bil. :) Gjør meg ikke noe å ha en del OT i "Annet" så lenge det er mer eller mindre seriøst. Interessant å vite hva folk driver med. Siden vi deler én interesse kan det jo tenkes at vi kan dele flere - kanskje ting vi enda ikke har prøvd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drev med miniatyrskyting i min ungdom og skjøt mye når jeg var inne i militæret. Vi hadde iallefall en dag i uken på skytebanen.

Ble forresten kompaniets beste skytter! 8)

Pistolskyting har jeg ikke prøvd men kan tenke meg at det er gøy!

Mirakulix, er du sikker på at du slipper unna med bare 6 mnd.? Jeg var inne til 6 måneders tjeneste og ble overført direkte til hjemmevernet etterpå. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frode H.

På innkallinga står det 6mnd'er. Så jeg vil tro det er bare 6 mnd'er også da.

Ble så motivert i går, at jeg bestemte meg for å skyte litt i kjelleren.

Skøt vistnok med laser. Man fester laseren på saueren, og har en elektronisk skive som man kobler inn på laptop'n. Så skyter man bare (uten skudd) og skuddet registreres.

Skøt 25 skudd liggende = 246 av 250 mulige (49, 49, 49, 49, 50)

Skøt 25 skudd knestående = 245 av (50, 46, 49, 50, 50)

Skøt også 15 skudd stående = 45, 46, 42 (tror jeg var sliten på siste serien) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...