Gunnar Skrevet Juni 13, 2005 Share Skrevet Juni 13, 2005 Dama tok meg med på overraskelse på fredag - pistolskyting! Det var gøy gitt! Andre som her som har testet det eller driver med det? Var og skøyt på blink i en kjeller, med fire forskjellige gunnere. En kaliber .22 revolver, en .22 pistol, en 9mm pistol og en .38 revolver. Sistnevnte prøvde jeg med både wad cutter og magnum. Magnum-skuddene var helt sinnsyke! Pokker for en rekyl! Hadde problemer med å holde den etter noen skudd. Svett i fingrene og trøtt etter å ha skutt masse med alle de andre først. Men Magnum var dritmoro.. Testet også .22 haglskudd for pistol. Det hadde vært noe å få i rompa.. Noen mobilbilder (folkene er undertegnede og madammen, gunnerne er f.v. .38, .22, .22 og 9mm): Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Arne Skrevet Juni 13, 2005 Share Skrevet Juni 13, 2005 Har slutta med skytingnå, var tidligere fallskjermjeger og har vel skutt mitt kan jeg tenke meg,men morro var det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skillbill Skrevet Juni 13, 2005 Share Skrevet Juni 13, 2005 hehe..ser artig ut..har bare prøvd meg med gass-utgaven jeg..har blink, kulesamler, og "Beretta 9mm" gasspistol i kjellern syns det er mer enn nok trøkk i den jeg..utgangs/munnings-hastighet på ca 196+- sekundmeter Høres kanskje litt "feil" ut, men helt siden jeg har vært liten har jeg alltid vært interessert i skytevåpen, men ikke så mye de gammeldagse da, heller de moderne! Og interessen er nesten mer på det tekniske stadiet, hvordan de fungerer osv, og ikke så mye ang. bruken/skyting etc.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirakulix Skrevet Juni 13, 2005 Share Skrevet Juni 13, 2005 hehe, så tøft ut det der. Men nå driver jeg aktivt på med bane skyting. utendørs på 200meter er det kaliber 6.5 og innendørs på 15meter .22 Pga min kompetanse innen skyting er jeg blitt håndplukket sammen med 19 andre personer og skal inn i skarpskyttertroppen under førstegangstjenesten. stasjonært i Stjørdal. (værnes) Er bare 6 mnd tjeneste for oss Må si jeg gleder meg litt, egentlig 03.01.06 reiser jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juni 13, 2005 Share Skrevet Juni 13, 2005 Hmmm...det begynner å bli lenge siden og jeg har kun skutt skarpt med Mauser, AG3 og Luger. Fant et par bilder på nettet...noen som vet hvilken film disse er hentet fra ? http://www.moviebadgirls.com/userimage7/ag1.jpg http://www.moviebadgirls.com/userimage7/ag3.jpg http://www.moviebadgirls.com/userimage7/ag6.jpg http://www.moviebadgirls.com/userimage7/ag7.jpg Adminedit: Æh, 12-åringer her inne, så de får være vanlige linker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skillbill Skrevet Juni 13, 2005 Share Skrevet Juni 13, 2005 trodde dette var mer eller mindre et bil-relatert forum jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juni 13, 2005 Forfatter Share Skrevet Juni 13, 2005 Bilrelatert tsktsk. Må da ha lov til å ha andre interesser enn bil. Gjør meg ikke noe å ha en del OT i "Annet" så lenge det er mer eller mindre seriøst. Interessant å vite hva folk driver med. Siden vi deler én interesse kan det jo tenkes at vi kan dele flere - kanskje ting vi enda ikke har prøvd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahren Skrevet Juni 13, 2005 Share Skrevet Juni 13, 2005 Var grensejeger, så hadde egentlig kun AG'n...men fikk prøve Glock og MP5 også! (Og M-72 og div granater + "fomp") Var morro det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SE Skrevet Juni 13, 2005 Share Skrevet Juni 13, 2005 Skøyt masse pistol og mp5 i millitæret. Er konge det. Har hatt lyst å begynne å skyte litt på fritiden, men har ikke blitt noe av enda. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Juni 13, 2005 Share Skrevet Juni 13, 2005 Jeg drev med miniatyrskyting i min ungdom og skjøt mye når jeg var inne i militæret. Vi hadde iallefall en dag i uken på skytebanen. Ble forresten kompaniets beste skytter! Pistolskyting har jeg ikke prøvd men kan tenke meg at det er gøy! Mirakulix, er du sikker på at du slipper unna med bare 6 mnd.? Jeg var inne til 6 måneders tjeneste og ble overført direkte til hjemmevernet etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeT Skrevet Juni 13, 2005 Share Skrevet Juni 13, 2005 Har bare prøvd glock av pistoler. var igrunn ganske kjedelig. Savner mg'en jeg:P MORRO å skyte med, men helvete på øvelser:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr Skrevet Juni 13, 2005 Share Skrevet Juni 13, 2005 Var Vaktkommandør i mp, Ag3, Glock og Mp5, nå blir det mest mp3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M6 Bjørn Skrevet Juni 14, 2005 Share Skrevet Juni 14, 2005 Driver litt med pistolskyting jeg også,er artigt det Er medlem i denne klubben: http://www.okts.no/index.asp Det finnes utrolig mange muligheter som pistolskytter,mange forskjellige våpen og mange forskjellige grener. Meld dere på et nybegynnerkurs så er dere i gang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M Skrevet Juni 14, 2005 Share Skrevet Juni 14, 2005 har bare skyti med vannpistol jeg, men skal prøve dette, hvor i oslo kan man få prøve sånt.? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirakulix Skrevet Juni 14, 2005 Share Skrevet Juni 14, 2005 Frode H. På innkallinga står det 6mnd'er. Så jeg vil tro det er bare 6 mnd'er også da. Ble så motivert i går, at jeg bestemte meg for å skyte litt i kjelleren. Skøt vistnok med laser. Man fester laseren på saueren, og har en elektronisk skive som man kobler inn på laptop'n. Så skyter man bare (uten skudd) og skuddet registreres. Skøt 25 skudd liggende = 246 av 250 mulige (49, 49, 49, 49, 50) Skøt 25 skudd knestående = 245 av (50, 46, 49, 50, 50) Skøt også 15 skudd stående = 45, 46, 42 (tror jeg var sliten på siste serien) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå