Gå til innhold

hvordan skifte pære i hovedlyskasteren?


Aguilera
 Share

Anbefalte innlegg

Biltema har sikkert, Philips pærer får du også på Shell m.fl.. Koster der ca 70kr pr stk synes jeg å huske. Regner med at din skal ha samme pære.. (HB4 12V/51W)

Ta av plugg så av med plastdeksel, flip av wireklemme og deretter trekker du pæren ut. Reverser sekvens for innsetting ;)

Kjøp tre stk mens du like godt er i gang, gamle pærer kan ha redusert lyseffekt så hvis det er tilfellet bytter du begge. Den tredje pæren legger du i hanskerommet som reserve ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm ser at min Touring ikke har samme pære som din Compact...og minnet er såsomså på denne tiden av døgnet...

Men, din skal iflg GS Bildeler ha nevnte pære i alle fall - den var også litt dyrere så du får se hvor mange du ender opp med å kjøpe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom Statoil en tur nå, og de hadde ikke riktig pære for det var verken HB7 eller HB4.... hmmm, de sa det var en spesiell pære som jeg må kjøpe på Bavaria :P og Biltema hadde mest sansynlig ikke denne typen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Compacten til Aguilera har HB3 og HB4 pærer i hovedlysene. Husker ikke helt hva som er nærlys men det er mulig det er HB3.

Disse pærene kalles også for 9005 og 9006 og er vanskelige å få tak i på bensinstasjoner. De fleste bilutstyrsforretninger har somregel slike pærer inne så det skal ikke være nødvendig å gå til BMW forhandleren for å få tak i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...