Rage-A Skrevet Juni 16, 2005 Skrevet Juni 16, 2005 Dere snakker om to forskjellige ting.. omregistrering i form av eierskifte og omregistrering i form av ombygging. Førstnevnte koster sikkert 1391,- eller hva det er, mens sistnevnte nok er en smule dyrere siden den visstnok er import. Hvor mye det er kommer an på når den er f.reg. i Norge. Før 1.1.96 er gratis. Før 1.6.96 iaf...
Custom Edition Skrevet Juni 16, 2005 Skrevet Juni 16, 2005 vel..da har jeg vært på biltilsynet og snakket med han som er sjef på teknisk og som har godkjent Alt av biler jeg har hatt.. å må nok dessverre skuffe alle framtidige kjøpere når det gjelder og bygge om et originalt karroseri til M3.. Fikk et grundig svar på dette og det viser seg at det i dag er 2 eller 3 godkjent ombygde E36 3-serie til M3..men på feil grunnlag..i dag får du Aldri godkjent f.eks en 320coupe til M3 selv om ALT er byttet til M3..grunn til det er at selve bilen M3 er unik..og du trenger faktisk skallet til en E36 M3 for og få den godkjent. Dette sjekket jeg grundig opp nå å han jeg pratet med på biltilsynet har Veldig peiling på dette og godkjenner ombygde biler i hytt og gevær.. Så hans svar på denne bilen var ganske enkelt: "blir den bilen stoppet får vedkommende et problem da bilen må bygges tilbake til 320 igjen for og få lov til og trille på norske veier..den kommer Aldri til og bli godkjent uansett" Av en eller annen merkelig grunn så gjelder dette KUN 3-serie.. En E34 520 kan du bygge om til M5 og godkjenne så lenge du har et arkiv med godkjenningspapir sa han..men ikke 3-serie.. dessverre.. hvis noen er uenige i dette så ikke gidd og diskuter for jeg vet at jeg har rett Ring biltilsynet i kristiansund og spør etter Helge Gundersen og dere får høre akkurat det jeg skriver her og de her på møre som vet hvem vedkommende er vet at dette er en fyr som har peiling og som hjelper på Alle mulige måter for og få godkjent ombygde biler
hagenisse Skrevet Juni 16, 2005 Skrevet Juni 16, 2005 Trenger skallet? Hva er forskjellig på det og en vanlig coupe da?
Geir Anders Skrevet Juni 16, 2005 Skrevet Juni 16, 2005 Jeg gidder å diskutere. Å dra til bilstilsynet er som å spille russisk rulett. Det er tydligvis ingen regler som alt personell hos biltilsynet overholder. Det går kun på den personen som godkjenner, hvis han føler at bilen er grundig ombygd, og i forsvarlig nok stand, og i tilegg er i godt humor skal du ikke se bortifra at du får godkjent bilen din. Og tror du meg ikke? Dra på 5 forkjellige biltilsyn, så skal du se at alle svarer forkjellig.
Ellingsen B. Skrevet Juni 16, 2005 Skrevet Juni 16, 2005 Dette stemmer ikke..Vet av flere som har bygd M3 e36 i disse dager og de har fått det godkjent uten noe problemer.
Runar-CSi Skrevet Juni 16, 2005 Skrevet Juni 16, 2005 det går iallefall 2, kansje 3 godkjente ombygde M3`er her i molde.... ville vert litt rart om alle de som var godkjent ombygd går her i molde.... finnes sikkert flere....
Custom Edition Skrevet Juni 16, 2005 Skrevet Juni 16, 2005 Trenger skallet? Hva er forskjellig på det og en vanlig coupe da? er visst ulikt fra A-stople og bak Jeg har IKKE peiling men han sa så.. derimot den E30 til jødahl her som er skjøtet skulle gå greit og godkjenne hvis man hadde papirer på ALT og alt var gjort skikkelig.. men biltilsynet er jeg så møkk lei av nå så vurderer og kjøpe meg noe jeg aldri blir stoppa i
Custom Edition Skrevet Juni 16, 2005 Skrevet Juni 16, 2005 det pussige er hvorfor de som har reg før 96 ikke godkjenner de da.. ser fullt av eksempler til salgs som ikke er godkjent men er "ikke noe problem" og gjøre det står det.. jeg kjøper aldri en ombygd bil uten at den er godkjent i tilfelle når det er som geira sier at det er russisk rullett å trille inn på biltilsynet..
shv Skrevet Juni 16, 2005 Forfatter Skrevet Juni 16, 2005 Vet også om flere som har ombygd og godkjent uten problemer. Har også opplevd at det er litt fra person til person i biltilsynet. Enkelte er trangsynte mens andre er mer fleksible. At det er forskjell på karosseriet på M3 og vanlig coupe har jeg aldri hørt før. Bortsett fra spoilere da, men de har ingen strukturell styrke, og følgelig ingen betydning.
BalleKnalle Skrevet Juni 16, 2005 Skrevet Juni 16, 2005 Her har vi jo jammen meg en oxo... http://www.motorborsen.no/ab2/search_hm ... peOffset=0 "Godkjent ombygd fra 325i."
Gunnar Skrevet Juni 16, 2005 Skrevet Juni 16, 2005 er visst ulikt fra A-stople og bak Jeg har IKKE peiling men han sa så.. Det der er tull. Skjelettet har samme delenummer enten det er en 320i eller M3. Bare stikk i ETK og sjekk selv (forskjellige for med og uten soltak, men samme enten det er 320i eller M3). Ring ham og fortell ham om ETK.. Det er én forsterkningforskjell på M3, og den kan visstnok sveises inn. Ellers ingenting... Vet om godkjente ombygde E36er selv...
shv Skrevet Juni 16, 2005 Forfatter Skrevet Juni 16, 2005 Vet at M3 med 3,2l har en forsterkning i innfesting til bakaksel som M3 3,0 ikke har...
bimmerdude Skrevet Juni 16, 2005 Skrevet Juni 16, 2005 hvis noen er uenige i dette så ikke gidd og diskuter for jeg vet at jeg har rett Ring biltilsynet i kristiansund og spør etter Helge Gundersen og dere får høre akkurat det jeg skriver her og de her på møre som vet hvem vedkommende er vet at dette er en fyr som har peiling og som hjelper på Alle mulige måter for og få godkjent ombygde biler Sorry MAC men jeg vet du tar FEIL. Undersøk litt mere før du åpner kjeften du gutten min. Samme hva en fjompenisse av en inngrodd fjøsnisse på Tilsynet sier. Han har ikke så inngående kompetanse på de bilene som mange har her. Er kun M3 3,2 som har en bitteliten forsterkning bak i hjulopphenget som er forskjell. Er dette han mener. Når det gjelder M3 3,0 er det ingen forskjeller i karosseriet. Vet forresten også om godkjent ombygde 3,2.
Anbefalte innlegg