Ken M Skrevet Juni 14, 2005 Share Skrevet Juni 14, 2005 Driver å bygger en litt grom e-32 750i 1989 mod og lurer i den forbindelse om det er noe spesielt jeg må tenke på ang. å koble fra batteriet. Eller er det bare å koble ifra? Minus først, eller spiller det ingen rolle? Som dere sikkert skjønner så er jeg rimelig "grønn" som bilbygger, men et sted må man jo begynne. Har skrudde BBS felger som skulle vært lakket på nytt, hvordan gjør jeg det med skruene i felgene? Regner med at de ikke bare er til å skru ut? Er det noen firma her på østlandet som er kjent for å gjøre sånne ting bra og til en fornuftig pris? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Juni 14, 2005 Share Skrevet Juni 14, 2005 Tror det bare skal være å koble ifra batteriet. Jeg tar alltid minus av først. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LTF Skrevet Juni 15, 2005 Share Skrevet Juni 15, 2005 Hei Artig å høre om ombyggingen din, jeg småpusler litt med min 91 735 selv, senket, forsiktig styling 235/45x17 og 255x40x17. Jeg har også skrudde BBS men kjenner ikke hvordan du splitter dem. Men Autogrip i Oslo har egen teknisk avd. de importerer BBS og kan sikkert hjelpe deg. Batteriet ditt kobler du bare ifra og det er greit og lage seg en regel om alltid å koble fra minus først. Men kan jeg spørre deg et spørsmål. Hvilken farge har du på blinklysene på baklampene dine? Mine er "gammel" orange. Nå har jeg to ekstra lamper liggende hvorav den ene har en dyp rød/orange farge på blink glasset, den er mye penere og jeg søker en slik lampe. Lars Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken M Skrevet Juni 15, 2005 Forfatter Share Skrevet Juni 15, 2005 Har orginale lamper bak jeg, og tror eg skal holde meg til det. Har selv en "diskred" stylling, skjørtee sidene og bak + frontspoiler med lykter selvfølgelig. 245/40/17 foran og 275/40/17 bak. Fullstendig skinn innvendig, seter, dører, midtkonsoll og dasjbord+tre ratt. Synes e-32 blir vannvitig fin med litt stylling og gromme dekk/felger. Har god sans for V12eren jeg, drar passe godt. Skal chip-tuinig på den og fjerne fartssperren, og montere KN-filter i hvert gjørne i motorrommet. Ser litt grommere ut når jeg åpner panseret. For det blir jo ikke så mye effekt økning på det jeg har nevnt, chip-tuiningen skal øke 35 hk og 60 NM. Det er jo litt. Så skal jeg ha tårnstivere i motorrommet. Men det koster "flesk" å drive med biler/BMWer. Kult å høre at det er flere som "bryr" seg om e-32. Og takk for tipset ang. felg firmaet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikE30+ Skrevet Juni 15, 2005 Share Skrevet Juni 15, 2005 Jeg har gjort en slik oppussing selv noen ganger, og jeg er nokså fornøyd med resultatet. Disse felgene var i nokså begredelig tilstand før jeg begynte, samt at de var lakket sølv i senteret... Det er IKKE en enkel prosess dette, det tar lang tid, man må være nøye og det er viktig at alt blir satt sammen på riktig måte. Såvidt meg bekjent finnes det ingen firmaer i Norge som driver med en slik oppussing. Tror at firmaer i England og Tyskland tar rundt 2000,- pr. felg for denne jobben (kommer litt an på tilstand, størrelse osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken M Skrevet Juni 15, 2005 Forfatter Share Skrevet Juni 15, 2005 Liggner akkurat på mine BBS felger. Hvordan gjør d det med skruene? Skrur du dem ut? Og itilfelle hvordan gjør man det med montering? Tenker på evt. lik rekkefølge på skruene og evt .moment på dem når du skrur dem inn. Får vis man ikke skrur ut skruene, hvordan skal jeg gjøre jobben da? Takker for alle innspill. Men hører gjerne mer fra deg Henrik, på hvordan du gjorde det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikE30+ Skrevet Juni 15, 2005 Share Skrevet Juni 15, 2005 Hvis du har de samme felgene er det en ganske så grei jobb ettersom de bare er 2-delt. BBS gjør alltid god jobb, og disse felgene er intet unntak... Boltene er spesiallaget med et kilespor i både bolter og felgring. Det fine med dette er at du kun trenger å skru ut mutterne som selvfølgelig sitter på innsiden av felgen (ofte må man ha et mothold på bolten på andre felger). Når alle mutterne er skrudd ut ta du en plast hammer (eller feks et trestykke) og slår ut alle boltene. Når alle boltene er løsnet/fjernet er det på tide å ta ut felgstjernen. Denne slår du ut ved hjelp av en trekloss. Slå jevnt i alle fire himmelretninger rundt på felgstjernen inntil stjernen løsner. VIKTIG! 1. Når du løsner boltene, så gjør det i en kryssmønster, altså IKKE løsne boltene etter hverandre men begynn feks oppe så nede, så til en av sidene osv. 2. Merk av posisjonen som felgsenteret har i felbanen. 3. Stjerne og felgbane hører SAMMEN. Ikke bytt felgsenter!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken M Skrevet Juni 15, 2005 Forfatter Share Skrevet Juni 15, 2005 Takker så mye for svar fra deg Henrik, brukker jeg bare et fint smergelpapir da, når jeg skal pusse ned felgene? Eller hvordan gjorde du det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken M Skrevet Juni 15, 2005 Forfatter Share Skrevet Juni 15, 2005 Når jeg skal skru dem sammen, hvordan gjør jeg det i forhold til hvor hardt jeg skal skru? Er det viktig, eller tat man det på "feeling"? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken M Skrevet Juni 15, 2005 Forfatter Share Skrevet Juni 15, 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikE30+ Skrevet Juni 16, 2005 Share Skrevet Juni 16, 2005 Jeg tror det er best du ringer meg for å få en nøyaktig gjennomgang av det du skal gjøre jeg... Det blir så utrolig innviklet å skrive alt her:) Har sendt deg en PM med nummeret mitt. Ring på kveldstid du! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå