Gå til innhold

Ny ræv! :)

Share

Anbefalte innlegg

Hrm. Var hos Torshov og skulle kjøpe potta med doble utløp, den som skal være lik din bare uten DTM-stussene. Potta var fin den, men stussene så jo ikke ut. Enormt svære og konet innover på innsiden. Utrolig jalla. Ser at dine ikke er slik. Var slike jeg ville hatt, bare uten knekken oppover.

Men hvordan var det å få plass til den? Jeg målte litt, og tror ikke det er plass hos meg til den potta der..

Vurderer å få Svendsen Eksos i Tønsberg til å lage anlegg heller, men har hørt mye så-som-så om de. Rett og slett noen mindre heldige monteringer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Artig at dere har tadd opp denne gamle tråden 8)

Var hos biltilsynet igår på avgassmåling, samt desibelmåling (etter klage fra nabo :oops: )

Kom igjennom lydmålingen pga dem ikke fant adapteret til dB-måleren :shock: Er bare glad dem ikke fant det, jeg... :D om jeg får lånt et digitalkamera, kan jeg legge ut video av bilen her, om det fortsatt er av interesse! :)

Forresten så er denne bakpotta sånn, at om man ligger i en 120km/t i 7-8mil på ca 3000/3500RPM så blir lyden nesten fordoblet, ettersom potta blir varm ... Digger 6'erlyden :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Hørtes nesten ut som det er slitsomt mye lyd. Hvis naboene klager er det litt drøyt.. eller så ruser du noe j...ig.. :P

Steffan, sambo hadde hørt en del rare ting fra folk på jobben. De hadde lagt anlegg inntil rør og slanger og var visst ikke helt bra gjort. Men kan nok tenkes at det er for lenger siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du går for Svendsen utgaven, så husk å få deg superturbo potte, ikke den største walker potta som passer. Blei utrolig slitsomt å kjøre med den. Hadde jo en drøm om Eisenmann, supersprint bakpotte, men prisen gjorde at det ble Svendsen, og det funker helt bra for meg :lol: .

Er noen av disse med to rette ikke for store rør ut bak?

Gjerne lignende 525i sitt originalanlegg, kanskje litt større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med naboene er en lang histore, men for å gjøre den super-kort, kan jeg fortelle at de har alene annmeld snart hele nabolaget for div. "overtredelser" ... Med andre ord. De er idioter ...

Bilen bråker ikke, det vil jeg ikke påstå. Men den har en skikkelig grom, dyp lyd. Det kommer jo helt an på hvordan du kjører, selvfølgelig! Har du bånn gass, så blir det mye lyd, kjører du forsiktig å girer på lavt turtall, så er det bare sånn svak brumming :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Superturbopotta er bare en lyddemper, du kan få sveisa på nesten hvilket endestykke som helst. Jeg har 2* 76mm rette og runde stusser.

Hrm, ja. Fant ut dette. Snakka nettopp med han som bygger. Han nekta nesten å montere noen potte med ett innløp og to utløp. Ble visst helt pyton lyd og sinnsykt bråk mente han. Sa det beste var å bruke en effektpotte de har der, som var sånn midt mellom, og sette på dobbel hale. Skulle ha 4500,- for det. Litt stiv pris synes jeg. Kan kjøpe både potte, endehale og et greit sveiseapparat med alt utstyr for den prisen der. Er ikke lett å tenke økonomisk! :?

Bilen bråker ikke, det vil jeg ikke påstå. Men den har en skikkelig grom, dyp lyd. Det kommer jo helt an på hvordan du kjører, selvfølgelig! Har du bånn gass, så blir det mye lyd, kjører du forsiktig å girer på lavt turtall, så er det bare sånn svak brumming :)

Blir du surrete i hodet av langtur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakka nettopp med han som bygger. Han nekta nesten å montere noen potte med ett innløp og to utløp. Ble visst helt pyton lyd og sinnsykt bråk mente han.

Sa noe lignende til meg en gang i tiden - de i Oslo riktignok. Lyden fra det greiene de bygde ble visstnok ikke noe bra på BMW - høres rart ut - og de to som jobbet der var ikke spesielt enige heller. Surrete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir du surrete i hodet av langtur?

Nix! Kjørte 52mil for 6uker siden, nada problemo ...

men det er jo klart, at dem som sitter i baksetet hører jo duren fra bakpotta mye høyere en meg som sitter forran ...

Skulle ønske jeg hadde et digitalkamera så kunne jeg ha filma båda utvendig å innvendig under kjøring! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette syns jeg hørtes merkelig Gunnar, salgstriks kansje? Vi kan sikkert treffes en dag, så kan du høre åssen lyden er på min bil.

Denne superturbo-potta du snakker om har ett innløp og to ut altså?

Tror du nevnte noen priser et sted, men husker ikke helt. Hva koster en slik potte? Den er kjøpt via Svendsen?

Begynner å bli møkklei av å leite. Det var egentlig derfor jeg tok kontakt med Svendsen - få akkurat det jeg vil. Men det får jeg jo ikke der heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...