Gå til innhold

Bremser!

hagenisse
 Share

Anbefalte innlegg

Blir ikke EBC Redstuff litt drastisk på en gatebil? Det fleste anbefaler Greenstuff til gate/banekjøring. Husk at på veien er du av og til avhengig av å bråbremse med kalde klosser. Må ikke Redstuffklossene varmes opp litt før de tar skikkelig?.

Sitter med brosjyra til EBC i hånda,står der om redstuff:"meget gode tilbakemeldinger fra klubbkjøring både på M3/M5 og Audi A4/A6 type biler" + "egner seg meget godt for litt tyngre biler med HK, og biler som Impreza og Evo både på vei og banekjøring"

Så det blir vel en avveining å kale det drastisk på en gatebil.Er forøvrig enig i at disse klossene virker bedre når de er varme,men de virker også bedre ved kald brems enn det standard bremsene mine gjorde :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hagenisse, Få på ny bremsevæske og få luftet systemet skikkelig, så blir det helt sikkert bedre.

Bytte relativt nye bremseskiver pga. overfladisk rust er bare tull. Brems skivene dine helt rene, kjør i skikkelig regnvær og la bilen stå et døgn eller to, så er de fulle av rust igjen. Kan ikke drive å bytte bremseskiver hver uke. Er noe annet om de har rustet så mye at de har blitt ujevne, men da må du begynne å bremse litt hardere... :)

Og til dere som krangler om prisene til OS/GS.. de har i utgangspunktet identiske priser på alt såvidt jeg vet. Det eneste som skiller er nok i kampanjeperioder. Har ihvertfall vært slik før. Det er jo samme "kjeden". Husk forøvrig at GS oppgir pris eks.mva. mens OS oppgir inkl.mva...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hagenisse, Få på ny bremsevæske og få luftet systemet skikkelig, så blir det helt sikkert bedre.

Det gjør det nok, men bytter nok klossene og. Aner ikke når det skjedde sist.

Bytte relativt nye bremseskiver pga. overfladisk rust er bare tull. Brems skivene dine helt rene, kjør i skikkelig regnvær og la bilen stå et døgn eller to, så er de fulle av rust igjen.

Finnes det ikke skiver hvor du slipper dette? Ser idiotisk ut. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og til dere som krangler om prisene til OS/GS.. de har i utgangspunktet identiske priser på alt såvidt jeg vet. Det eneste som skiller er nok i kampanjeperioder. Har ihvertfall vært slik før. Det er jo samme "kjeden". Husk forøvrig at GS oppgir pris eks.mva. mens OS oppgir inkl.mva...

GS oppgir nå priser inkl. mva. både i kampanjeheftene sine og på nett som jeg kan se.

Ang. bremser hadde jeg EBC drilla/slissa skiver med greenstuff.. var fornøyde med de :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke EBC Redstuff litt drastisk på en gatebil? Det fleste anbefaler Greenstuff til gate/banekjøring. Husk at på veien er du av og til avhengig av å bråbremse med kalde klosser. Må ikke Redstuffklossene varmes opp litt før de tar skikkelig?

Jeg ville utfra det jeg har lest på nettet valgt Greenstuff.

Den største fordelen med Greenstuff er at de omtrent ikke støver. Jeg har slike foran i kombinasjon med Brembo Max skiver og eneste stedet jeg finner bremsestøv er på bakhjulene.

Har Greenstuff på min Passat TDI, kjempe bra, men dei støvar no litt, men ikkje så mykje som orginal.

Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke EBC Redstuff litt drastisk på en gatebil? Det fleste anbefaler Greenstuff til gate/banekjøring. Husk at på veien er du av og til avhengig av å bråbremse med kalde klosser. Må ikke Redstuffklossene varmes opp litt før de tar skikkelig?

Sånn som jeg har forstått det med den oppvarmingen, så er det snakk om en vanlig nedbremsing bare, så er de varme nok, og har maksimal effekt.. Men de fungerer like godt som vanlige klosser før oppvarmingen..de får bare det lille ekstra med oppvarming liksom.. :) Svein Erik på Styling Tech bruker Red Stuff og Turbo Groove skiver foran på M3'en sin, og Green Stuff bak. Han anbefaler Red Stuff til litt tyngre biler med mye krefter (M3/M5, Audi A6 o.l.).. Blue Stuff (enda ett hakk opp) derimot trenger mye oppvarming..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også registrert at de ofte blir anbefalt til de tyngre bilene.

Et annet moment er at slitasjen på skivene kanskje vil bli større i forhold til Greenstuff som er en litt "mildere" kloss? Har ikke prøvd de selv så jeg gjetter bare litt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...