Gå til innhold

M3 Replica samme som M5?


Trond
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Takker for et flott forum.

Står på kanten til å kjøpe ett sett brukte 10 dobbeleker replika-felger.

De ser helt lik ut som m3-felgen, med en liten kant. Problemet er at

selgeren påstår de er M5- felg. De står på en 523,2000- modell.

Jeg skal ha de på en 320, E46, 2000.

Prøvde de bak, stakk litt utenfor skjermen, ca 3-5 mm.

18x8 med 235/40 dekk.

Vil dette gå ??

Sentrumsirkelen på insida hadde større diam enn mine orginale

16" felger, så det ble litt mer prakk å sette de på.

Håper på svar, da jeg skal bestemme meg for disse i morgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...3-5 mm utanfor skjermen er vel ikkje "litt", det lyser lang veg då at felgane ikkje er lovlege, og onkel vil slå kloa i deg så fort som det er muleg.

Det er ikkje same innpreset på 3 og 5 serien, men denne fegen er då og i ein 3 versjon om eg ikkje tek feil.

Praktiske så er det eit problem med at skjermen din vil ta dekket ved senking eller samanpressing av dempar, + at hjullagera vil få eit hardt liv.

...eg ville stått over, og funne felgar som er til din bil. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De felgene du snakker om er vel tilpasset 3-serie, bare at d er M5 Design på de.. vet om en her på Åndalsnes som har slike felger på en E30 M3 i hvertfall.. :D

veit at felgen er med innpress til både e39 og e 46. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trond, 5/6/7/8-serie kan ha felger fra 3-serie med spacere lovlig, men motsatt blir feil. Avviket på innpresset blir for stort, slik at felgene stikker for langt ut. Det dukker opp en del felger til salgs rundt forbi, så jeg ville nok ventet og funnet noen riktige felger. OS/GS Bildeler har replikaer av disse felgene ganske rimelig nye. Snakker vel en 12k med dekk tror jeg.

De felgene du snakker om er vel tilpasset 3-serie, bare at d er M5 Design på de.. vet om en her på Åndalsnes som har slike felger på en E30 M3 i hvertfall.. :D

E30 M3 har samme boltsirkel som 5/6/7/8-serie og E36/E46, men befinner seg midt mellom disse i innpress, slik at 5-seriefelger bør gå greit på. De vil stikke en god cm lenger ut enn med "riktig" innpress, men det er jo bare tøft.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...