Gå til innhold

Røyk og varme og helvete fra E34


NSS
 Share

Anbefalte innlegg

Jaja, kom på nesøya, og da startet de å lekke fra bilen :-k En ganske hard og tykk stråle rett fra midten av topplokket- Hadde kjørt den litt hardt, men har jo kjørt den MYE harderer før. Lekker fra der hvor vannet kommer inn(eller ut) på topplokket. Vannpumpen har laget lyder før, så mulig det var den som gikk, men det er jo rart at det lekker fra topplokket da. Jeg fant ut at jeg skulle kjøre til en mekaniker på rud, men før jeg kom frem, så gikk tempen opp til topps :shock: . Åpnet panseret og det røk fra hele topplokket :cry: Heldigvis bor jeg på veien bort til rud, så jeg kom med bilen i garasjen og venter på en mekaniker :love: . Håper han finner ut hva som er galt og at det kan fikses uten store kostnader. Noen som har noen erfaringen med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja, Er jeg heldig så er det: vifteclutchen(eller hva det heter) vannpumpen, og slipesett jeg må kjøpe. Alt i alt ca 3500kr. Men i værste fall er det hele topplokket :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahahah!! Egil Stenshagen er tapere! De skulle ha godt over 2000kr for slipesett til bilen (2300kr eller 2700kr...) Mens gs bildeler skulle ha 1063 kr :P

Hvis jeg må bytte motor, så tror jeg at jeg bytte til en 2.5liters sekser... Hva annet enn motor må jeg bytte da?? Noen som vet??? Takker MASSE for svar!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er du sikker på at du må bytte vifteclutch,ryker vannpumpa så blir bilen så varm att topplokkpakningen går.bytt toppakning,vannpumpe ,viftereim og strammehjul til viftereim og når du først er i gang med å skru så ta thermostaten i samme slengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en mekaniker til å se på den istad... Han mente at siden det ikke var noe vann i oljen, så tar det antagligvis bare toppakningen. Det "klukket" litt på vei hjem, noe som han mente var vann i sylinderen. Han trodde kanskje pakningen hadde gått litt svakt rundt hele(siden det røyk opp rundt hele topplokket, og mellom 2 av sylinderene(pga klukkingen)... Høres logisk ut for dere som har erfaring med dette?

Men hvis det er toppen som er fucka, er det noen som vet hva jeg trenger for å bytte motor med en 2.5 liter? hjerne? el-nett? M20 motor det er snakk om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde akkurat det samme på vår Nissan Almera. Først begynte den å koke, så kom det lyder fra motoren (vannpumpe eller veivlagre) Så gikk det bra en stund, før den begynte å koke igjen og det kom olje og røyk ut fra toppakningen. Vi fant ut at det beste er å bytte hele motoren! Det er olje i vann og vann i olje, så...

Ville bare si det for å vise at japnsebiler ikke alltid er feilfrie! Denne var bare gått 80.000 km. Så når japsebilene har feil, kan jeg like godt kjøre BMW mener nå jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...