NSS Skrevet Juni 22, 2005 Share Skrevet Juni 22, 2005 Jaja, kom på nesøya, og da startet de å lekke fra bilen En ganske hard og tykk stråle rett fra midten av topplokket- Hadde kjørt den litt hardt, men har jo kjørt den MYE harderer før. Lekker fra der hvor vannet kommer inn(eller ut) på topplokket. Vannpumpen har laget lyder før, så mulig det var den som gikk, men det er jo rart at det lekker fra topplokket da. Jeg fant ut at jeg skulle kjøre til en mekaniker på rud, men før jeg kom frem, så gikk tempen opp til topps . Åpnet panseret og det røk fra hele topplokket Heldigvis bor jeg på veien bort til rud, så jeg kom med bilen i garasjen og venter på en mekaniker . Håper han finner ut hva som er galt og at det kan fikses uten store kostnader. Noen som har noen erfaringen med dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet Juni 22, 2005 Share Skrevet Juni 22, 2005 huff..hørtes ikke helt bra ut det der får håpe mekanikeren finner ut av det og at det ikke er all verden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet Juni 22, 2005 Forfatter Share Skrevet Juni 22, 2005 jaja, Er jeg heldig så er det: vifteclutchen(eller hva det heter) vannpumpen, og slipesett jeg må kjøpe. Alt i alt ca 3500kr. Men i værste fall er det hele topplokket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet Juni 22, 2005 Forfatter Share Skrevet Juni 22, 2005 Hahahahah!! Egil Stenshagen er tapere! De skulle ha godt over 2000kr for slipesett til bilen (2300kr eller 2700kr...) Mens gs bildeler skulle ha 1063 kr Hvis jeg må bytte motor, så tror jeg at jeg bytte til en 2.5liters sekser... Hva annet enn motor må jeg bytte da?? Noen som vet??? Takker MASSE for svar!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet Juni 22, 2005 Share Skrevet Juni 22, 2005 er du sikker på at du må bytte vifteclutch,ryker vannpumpa så blir bilen så varm att topplokkpakningen går.bytt toppakning,vannpumpe ,viftereim og strammehjul til viftereim og når du først er i gang med å skru så ta thermostaten i samme slengen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet Juni 22, 2005 Forfatter Share Skrevet Juni 22, 2005 Må ikke bytte vifteclutchen, men den var dårlig... Vifteream og strammerhjul byttet jeg i våres Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Juni 22, 2005 Share Skrevet Juni 22, 2005 Er du riktig heldig er toppen skjev eller sprekt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet Juni 22, 2005 Forfatter Share Skrevet Juni 22, 2005 Hadde en mekaniker til å se på den istad... Han mente at siden det ikke var noe vann i oljen, så tar det antagligvis bare toppakningen. Det "klukket" litt på vei hjem, noe som han mente var vann i sylinderen. Han trodde kanskje pakningen hadde gått litt svakt rundt hele(siden det røyk opp rundt hele topplokket, og mellom 2 av sylinderene(pga klukkingen)... Høres logisk ut for dere som har erfaring med dette? Men hvis det er toppen som er fucka, er det noen som vet hva jeg trenger for å bytte motor med en 2.5 liter? hjerne? el-nett? M20 motor det er snakk om. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Juni 23, 2005 Share Skrevet Juni 23, 2005 88mod+ 325 passer vel rett over med ledninger og alt?Orginale kassa passer til og med.. Men det er vel ikke no prob å skaffe topp til m20b20? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet Juni 23, 2005 Forfatter Share Skrevet Juni 23, 2005 Nah... Men jeg tror jeg bytter hele dritten om jeg først må bytte toppen Har gratis mekaniker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drage Skrevet Juni 23, 2005 Share Skrevet Juni 23, 2005 Det er berre og få tak i motor med hjerne og hive rett nedi, girkassen fra 520en passer rett over. Bruker ikkje meir tid på og ta ut ein m20 motor og sette ned i ein ny enn og bytte topp pakningen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet Juni 23, 2005 Forfatter Share Skrevet Juni 23, 2005 Da har jeg bestilt slipesett, toppakning, og vannpumpe, satser på at alt blir bra igjen da Får det imorgen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Juni 23, 2005 Share Skrevet Juni 23, 2005 Vi hadde akkurat det samme på vår Nissan Almera. Først begynte den å koke, så kom det lyder fra motoren (vannpumpe eller veivlagre) Så gikk det bra en stund, før den begynte å koke igjen og det kom olje og røyk ut fra toppakningen. Vi fant ut at det beste er å bytte hele motoren! Det er olje i vann og vann i olje, så... Ville bare si det for å vise at japnsebiler ikke alltid er feilfrie! Denne var bare gått 80.000 km. Så når japsebilene har feil, kan jeg like godt kjøre BMW mener nå jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet Juni 24, 2005 Forfatter Share Skrevet Juni 24, 2005 Det er ikke vann i oljen på min, har sjekket Jeg så hvertfall ikke noe, når jeg peilet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet Juni 24, 2005 Forfatter Share Skrevet Juni 24, 2005 Der fikk jeg endelig delene mine Ikveld skal det skrues! Håper bare ikke toppen er skeiv... Slipesett, vannpumpe og reg-reim :) Ønsk meg lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå